Citat:
Ursprungligen postat av
BottomFeeder
Äntligen fredagkväll
Det där med att bli avslöjad på något sätt kan jag inte säga att jag känner igen. Det låter som en jobbig sak att behöva tänka på och oroa sig över som barn. Och precis som du är inne på, så kan vi knappast tillskriva allt jobbigt, svårt och negativt i livet på kuken. Du får fortsätta jobba på den biten, för det är nog inte sunt att känna så.
Jaha, du är omskuren. Det är klart att sånt ingrepp måste vara jobbigt när man är barn, men jag antar att det var bättre än alternativet, att låta det vara. Och nu slipper du ju i alla fall mitt problem, med överflödig förhud. Skum/dum fråga kanske, men är ditt ollon blottat vid slakt tillstånd då? Är inte så påläst. Tror du att du kanske hade upplevt din kuk på ett annat sätt om du inte haft trång förhud och således genomgått omskärelse? Den kan ju se ganska annorlunda ut, även om inte storleken i sig direkt påverkas av ingreppet.
....
Tack! Jag vet att jag kommer att falla tillbaka så småningom om jag inte lyckas få någon tjej att bli intresserad av att ligga med mig. Men jag tar det en dag i taget, och det känns helt okej. Det är bara att hålla dörrarna öppna, en dag kanske du helt enkelt känner dig trött på skiten, och då är det bara att testa.
Jag tänker på hur du skriver om vad du känner över det du säger dig gått miste om i livet, sex, samliv, närhet etc. Jag är rädd för att mitt liv skulle fortsätta på samma sätt som det gör nu i 15 år till, och så sitter jag där ledsen, ensam och överfull av ånger. Just för att man som du säger aldrig lyckas bli nöjd med sig själv, och därmed inte få ta del av allt det där trevliga. Det är mycket möjligt att jag tänker att vi är väldigt lika varandra, baserat på att vi har ett rejält problem gemensamt. Naturligtvis finns det (tack och lov) väldigt mycket mer som präglar ens liv än vad man har för kuk och relation till den. Jag drog nog helt enkelt några tveksamma paralleller till mitt liv som gjorde mig lite illa till mods. Jag vet att jag rör ihop saker och ting ibland, hoppas att du blev något klokare av min förklaring ändå.
...
Nej jag har nog varit lite otydlig med hur jag själv resonerar. Min logiska sida säger att jag är ganska körd, varför skulle jag träffa en tjej nu när jag aldrig haft en flickvän tidigare? Att jag inte har något att erbjuda. Men nu är jag inne i en period där jag låter hopp och tro ta större plats inom mig, och jag ger inte de negativa tankarna så mycket utrymme. Jag jobbar på mig själv, vilket jag mår bra av, och jag vet att det inte alls är bra för mig att sluta försöka utvecklas. Jag vill tro att det ändå finns många tjejer som skulle bli intresserade av mitt sanna jag, som jag kanske har lite svårt att alltid visa utåt.
Om det djupt inom mig fanns en övertygelse om att jag aldrig skulle träffa någon tjej så vet jag inte om jag skulle orka. Jag är fullt medveten om att livet handlar om så mycket mer, och att livet inte per automatik blir en dans på rosor bara för att man träffar någon. Men att veta att jag inte en enda gång i mitt liv skulle få uppleva riktig närhet och intimitet skulle vara helt förkrossande.
Haha jag lade inte någon större vikt på hur jag uttryckte mig, men förstår vad du menar
Kanske bättre att säga som du
"Utan att kräva ett svar"
...Det var den fredagkvällen, det tar sin lilla tid att skriva ihop inläggen ibland. Får korta ned citatet igen också.
Tackar som frågar. Det är svårt att svara på, i dagsläget känns det helt ok, men antagligen kommer jag att komma in i en period i framtiden där det känns mycket tyngre igen. Jag tror ändå att den här tråden har bidragit till de senaste veckorna varit lättare. Om det vänder så är det skönt att veta att tråden ligger kvar.
Ja, det blev helg ännu en gång
Jo, det är ju givet att jag måste fortsätta jobba med mig själv. Och ingen av de dåliga
känslorna vi skriver om här inne är ju sunt att känna för vem som helst. Det behöver
inte poängteras, det är självskrivet. Men jag gör mig själv en enorm björntjänst om
jag inte är ärlig mot mig själv och inte skriver naket och ärligt om hur mitt liv har varit.
Inom KBT brukar det pratas om att man måste acceptera att leva med sitt bagage
resten av sitt liv.
Jag har kommit till en punkt i livet där jag inte fylls av några negativa känslor över detta.
Och det måste jag tillskriva till stora delar den KBT:n som jag tidigare gått på.
Jag klistrar in en liten del av en längre text som jag har skrivit vid ett helt annat tillfälle:
"En bra start är att prata med en terapeut eller riktigt, riktigt bra vän som är neutral.
När man väl insett att man har "problem", först då kan man börja attackera problemen
och med tiden skala bort problemen eller åtminstone acceptera att problem får lov
att finnas i ens livsutrymme, men de får inte diktera vilken riktning ens liv ska ta.
Jag brukar tänka mig att jag har en ryggsäck med all skit i, eller mina tanke-monster i.
Den kommer jag bära resten av mitt liv och det är helt ok. Men ryggsäcken sitter på min rygg.
Den bestämmer inte om jag ska ta av till höger eller vänster eller promenera rakt fram i livet.
Däremot går det inte att bli av med ryggsäcken och det är egentligen inte värre än att den får
hänga på ryggen." Det var den texten.
Ytterligare sätt att illustrera det på:
Man föreställer sig en buss. Bussen tar mig till olika ställen i mitt liv. Men eftersom
jag kontrollerar mitt liv, så sätter jag mig helt sonika i förarstolen och kör själv bussen.
Jag kör själv bussen och mina monster kan sitta längst bak i bussen och skrika sig
hesa och gapa allt de vill. Det är helt ok med mig, ingen fara alls. Jag bestämmer när
jag vill ta av till höger eller till vänster, när jag vill gasa och bromsa in, helt oberoende
av allt liv längst bak i bussen
Man måste acceptera de korten man har blivit tilldelad i livet och göra det bästa
av läget. Det är ett bra sätt att angripa sin egen situation på.
Så, jag rekommenderar dig att om du faller tillbaka någon gång framöver,
gå och boka tid med en kbt-terapeut. Oavsett hur många anledningar du kan ge dig
själv varför du inte ska göra det. Bara ett tips i all välmening.
Ja, ollonet är blottat i slakt tillstånd. Jag har fått ett par frågor om hur jag lyckas
onanera och det är inte så konstigt. Men det är njemas problemas överhuvudtaget.
Jo, jag hade ju kunnat onanera utan glidmedel och andra hjälpmedel, om jag
inte varit omskuren. Rent utseendemässigt vet jag hur det hade sett ut, eftersom
det fanns kompisar med det. Så, jag har ingen uppfattning om jag hade mått bättre
eller sämre eller likadant, med förhuden bevarad. Det är ett mysterium för mig ha ha
Du antar helt rätt, jag är hyfsat trygg i att ta kontakt med tjejer nu när jag är 40+.
Det är något jag vill att du ska ta med dig, av den bilden du känner att jag målar
upp av mig själv
Så allt är inte nattsvart, många saker blir bättre/lättare med åren.
I många fall när man blir äldre så slipas topparna och dalarna av i hur man tar sig an livet.
Det är en sak jag gillar med att åldras, man tar livet lite mer med en klackspark och lever
mer och mer i nuet. Det är positivt känner jag, jag vill till den platsen där nuet är det viktigaste.
"Jag tänker på hur du skriver om vad du känner över det du säger dig gått miste om i livet, sex, samliv, närhet etc." ....
"Jag är rädd för att mitt liv skulle fortsätta på samma sätt som det gör nu i 15 år till, och så sitter jag där ledsen, ensam och överfull av ånger".
Jag har inte använt orden samliv och närhet etc. Det är din egen tolkning av min text.
Jag förstår dina rädslor för det du skriver här. Men å andra sidan behöver det inte alls bli så
Titta på mig, jag känner mig full av liv och jag har väldigt mycket kämpaglöd kvar i mig!
Om något så vill jag att du tar det positiva budskapet till dig.
Visst, jag har mina toppar och sannerligen mina djupa dalar, men jag har också verktyg att
som jag använder för att angripa dalarna med, som gör att jag inte kastar in handduken.
Du kommer lyckas väldigt bra, om du hittar dina verktyg som funkar för dig i ditt liv.
Det vågar jag utlova.
När det gäller tjejer så tror jag det kommer, när man själv är på en bra plats i livet.
Jag vet för lite om dig och var i livet du befinner dig, med jobb, boende, ekonomi
och så vidare, men alla de bitarna spelar in också. Jag får känslan av att de bitarna
är på plats i ditt liv. Bra.
Men för att återgå till de lite mer provocerande frågorna så kan det vara så att
det finns vissa andra orsaker till dina självupplevda problem du känner att du har
med att träffa tjejer. Förutom storleken alltså.
Samtidigt skrev du tidigt att du vill avgränsa tråden så att den inte spretar iväg
åt alla möjliga håll.
Så kanske ämnet är något lite uttömt när det kommer till storleken. Jag kan
inte komma på mycket mer att ta upp om storleken. Vi kan väl enas om att
vi måste acceptera de korten vi blivit tilldelade, åtminstone tills de börjar med
fungerande kirurgi för penisförlängning he he.
Skämt åsido, det du skriver om förhuden går väl att åtgärda, om du skulle vilja ta det steget.
Jag vet för lite om det, det måste en läkare uttala sig om.
Jag känner precis som du gör, den här tråden har gjort livet lite lättare den senaste tiden
Gott snack!