2017-02-26, 20:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Och då testar The D konservertism.

Kommunism och liberalism funkar ju inte.

Vilken form av liberalism pratar du om?

Marknadsliberalism, socialliberalism, nyliberalism eller anarkoliberalism?

För du vet väl att liberalismen som ideologi inte är en enda ideologi?
2017-02-26, 20:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Vad fan svamlar du om? Visst ärvänstern ohederlig men du verkar bara yra i nattmössan!

Det är du som svamlar om att sänkt militärbudget är samma som att avmilitarilisera ala Sverige.
2017-02-26, 20:44
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Brukar dom göra, därför tog jag upp det.
kanske Obama fixade skulden innan han lämna över det till en som tror världen är gratis.
Vad dillar du om?

Nej, USA dröjer inte med inbetalningar!

Vad de gör är att de säljer ut statsobligationer(US treasury bonds) med en viss ränta och en viss löptid. Under löptiden betalas räntan ut och när löptiden gått ut löses obligationen ut och ägaren får tillbaka pengarna. En del länder väljer att köpa dessa papper(främst Kina) och de kan närsomhelst antingen sälja dessa till någon annan eller vänta på att löptiden går ut för att få ut sina pengar.

Vad är problemet?
2017-02-26, 20:46
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Men du hoppade ju på tåget som menar på att det aldrig ska sänkas/röras på nått sätt.

Men skoj du säger att det är helt okey att dra ned militärbudgeten.
Men då komemr den enda frågan som värt och fråga, varför citerade du mig om du håller med?
Det tåget har jag aldrig varit på.

För att det är konstigt att bara nämna militären när det inte på långa vägar skulle vara tillräckligt för att balansera budgeten.
2017-02-26, 20:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vad dillar du om?

Nej, USA dröjer inte med inbetalningar!

Vad de gör är att de säljer ut statsobligationer(US treasury bonds) med en viss ränta och en viss löptid. Under löptiden betalas räntan ut och när löptiden gått ut löses obligationen ut och ägaren får tillbaka pengarna. En del länder väljer att köpa dessa papper(främst Kina) och de kan närsomhelst antingen sälja dessa till någon annan eller vänta på att löptiden går ut för att få ut sina pengar.

Vad är problemet?
Jag pratar om den skuld som USA ofta har till FN.
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det tåget har jag aldrig varit på.

För att det är konstigt att bara nämna militären när det inte på långa vägar skulle vara tillräckligt för att balansera budgeten.
Nja, menar mer att du hoppade på det tåget som startas av andra.

ingen som sagt nått om balansera budget bara för man minskar det militära, men på $600 miljarder finns det en del att göra om man önskar.
Och sen ska man jaga minibudgetar som Plant parenthood.
Det är här vi ser hyckleriet med militären.
Men demokrater är inte bättre med militära budgeten, dock står dom inte och gapar om den stora staten som måste minskas.
Det är detta som gör hyckleriet ifrån de som säger staten måste minskas blir så tydligt.
Militärbudgeten i sig struntar jag helt i, vill USA leka världspolis så får dom betala detta själva.
2017-02-26, 21:03
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Jag pratar om den skuld som USA ofta har till FN.
Varför kunde du inte ha sagt att det gällde just för FN? Du nämnde inte FN i dina inlägg, utan det verkade som du generellt bara hänvisade till skulder som USA har till dessa länder via statsskulden.

Vad pratar vi då om? 3 miljarder dollar? Är det verkligen en signifikant summa i sammanhanget i jämförelse med NATO ländernas underfinansierade försvarsbudgetar? Knappast!
2017-02-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är du som svamlar om att sänkt militärbudget är samma som att avmilitarilisera ala Sverige.

Du svamlar (som vanligt alá vänstern) ett starkt försvar är jävligt viktigt!
2017-02-26, 21:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varför kunde du inte ha sagt att det gällde just för FN? Du nämnde inte FN i dina inlägg, utan det verkade som du generellt bara hänvisade till skulder som USA har till dessa länder via statsskulden.

Vad pratar vi då om? 3 miljarder dollar? Är det verkligen en signifikant summa i sammanhanget i jämförelse med NATO ländernas underfinansierade försvarsbudgetar? Knappast!
Tog upp det i samband med NATO och skulder och tog då upp skulden de brukar ha till FN.
Kanske dumt och anta du skulle förstå detta.

Det som vi pratar om är att USA står och gastar om att det ska betalas, sen står dom själva där och inte betalar.
Även detta är inget unik problem ifrån R, men blir lite konstigt när man pratar om andra ska sköta sina åtaganden inom sammanhållning som NATO och det jag jämför med FN.
Så struntar man i betala sina egna åtaganden man har.

Aldrig pratat om statsskulder här, så den kan du droppa helt.

Sen om 3 miljarder är så lite, så varför inte sänka budgeten med denna mini summa.
Detta måste ju du vara med på?
2017-02-26, 21:15
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Lika väl som källan i att Trump minskat statsskulden med $100 miljarder, nått vi aldrig komemr få reda på.
Han har minskat den med 12 miljarder som han sa i sitt twitterinlägg.

https://www.treasurydirect.gov/NP/de...8&endYear=2017
2017-02-26, 21:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Han har minskat den med 12 miljarder som han sa i sitt twitterinlägg.

https://www.treasurydirect.gov/NP/de...8&endYear=2017
Normala fluktuationer i skulden tar man som Trump minskat statsskulden
Och så kortsiktiga perspektiv och i en tid där få politiska beslut tas.
Så säger det absolut ingenting.

Återkom efter 6månader, så får vi ser hur det ser ut.
Och sen får vi se om Trump genomför sina vallöften, det är först då som det blir intressant och prata om vad som händer med statsskulden.
2017-02-26, 21:21
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Tog upp det i samband med NATO och skulder och tog då upp skulden de brukar ha till FN.
Kanske dumt och anta du skulle förstå detta.

Det som vi pratar om är att USA står och gastar om att det ska betalas, sen står dom själva där och inte betalar.
Även detta är inget unik problem ifrån R, men blir lite konstigt när man pratar om andra ska sköta sina åtaganden inom sammanhållning som NATO och det jag jämför med FN.
Så struntar man i betala sina egna åtaganden man har.

Aldrig pratat om statsskulder här, så den kan du droppa helt.

Sen om 3 miljarder är så lite, så varför inte sänka budgeten med denna mini summa.
NATO är inte FN, jag antog att du på något sätt menade NATO-länderna. Det finns 193 länder i FN men bara 28 är med i NATO. Det kändes ganska avlägset att slänga in FN här, speciellt utan att ens nämna att du menade FN.

Citat:
Varför inte höja budgeten med 1 miljard? 3 miljarder är lite i förhållande till hur mycket NATO länderna saknar för att uppfylla sina åtaganden.
2017-02-26, 21:22
Medlem
Citat:
Plant parenthood.

Planned parenthood har dock mindre med budget att göra och mer med att en stor del av befolkningen i USA inte tycker att det är moraliskt försvarbart med abort, då bör det heller inte finansieras av staten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in