Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Varför ska jag vänta på en sådan president för?
Jag bara konstaterar om man halverar sin budget på militären, så är man fortfarande den som lägger mest.
Ja, eftersom många andra länder inte betalar det de ska, måste USA lägga extra mycket på försvaret. Det har de inte råd till längre. Därför är det viktigt att alla sköter sina åtaganden. Om du vill uppleva en president som skär ner anslagen med hälften, har du inget annat val än att vänta. Eller har du något annat alternativ? Kanske kan du skicka ett mail till Vita Huset och beskriva din revolutionerande plan att halvera kostnaderna utan att påverka försvarsförmågan. Jag är säker på att några överarbetade republikaner behöver ett gott skratt.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jo, de kan betala sina avgifter, den dagen USA betalar sina.
För jag bara antar att USA har som vanligt en skuld till dom.
Så kräva pengar men inte betala själv, det är även detta hyckleri, ja om man kräver betalning då.
Fast nu är ju inte USA skyldig NATO några pengar. Ditt sedvanliga tramsande leder inte till något konstruktivt. Vilka skulder pratar du om här? Till FED? Till FN? Till Kina? Ingen av dessa entiteter har något med NATO att göra. Lade jag ord i din mun nu? I så fall får du väl skriva vad fan du menar istället för att uttrycka dig som en lallande tramspojke i skolåldern, eller hur?
Så - en enkel fråga: Vilka skulder måste, enligt dig, USA betala innan de kan kräva av NATO-medlemmar att de uppfyller sina åtaganden och - framför allt - varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Samtidigt går det med enkelhet spara in pengar på militären, utan rucka försvarsförmågan ett jota.
Så bara en massa trams.
Jaha, men skriv då en revolutionerande bok som kommer läsas med stort intresse av samtliga försvarsministrar runt hela jorden.
Alternativt funderar du över Dunning-Kruger. Jag förstår ärligt talat inte hur en människa kan vara lika patetiskt självgod som du. Du har ingen utbildning att tala om, är aboslut inte någon nationalekonom. Jag tror inte ens du kan sköta din egen budget. Men häva ur dig dumheter om att det går att skära ner militärutgifterna till 300 miljarder dollar, utan att påverka försvarsförmågan, det är du väldigt duktig på.
Stackars sate.
Samtliga läsare av denna tråd skrattar åt dig, Klyban. Alla utom Zergush som skrattar hela tiden.