Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Då är det samma person som 1980 står skriven i Mariefred. Har du läst domarna från 1983/1984?

Tillägg: Ursäkta, missade din fråga. Det är mycket riktigt Sveriges befolkning 1980 jag hämtade uppgiften ifrån.
Jag har inte läst de två domarna, den från i slutet av 1983 och morddomen från i maj 84. Har hört delar, fragment, via bekant som läst dessa två. Den från 1983 ska vara på väldigt många sidor.
Okej, tack för infon om SveBF 1980.
Citera
2017-02-27, 14:06
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Detta är den enda bild jag kunnat hitta på mördaren, hallicken, våldtäktsmannen och pedofilen Robert Höybakken, f. Ari Vuorinen 1960. Det var kvinnan som Höybakken förde bort från Berzelii-Terrassen som ritade denna teckning och gav till polisen. Den visade sig senare vara mycket välliknande. Texten bredvid bilden lyder:
"mörkt hår - ögonbryn + moustache
-ser ut äldre omkring 30 eller över
-ganska stora blåa ögon"
https://cdn-07.minfil.org/V9tfwabab3...rivuorinen.png
Citera
2017-02-28, 15:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar

Nja, så jättelik GM var nog inte den där teckningen men det kan ju också bero på att jag sett denne man i fullstorlek för rätt många år sen och då blir det helt enkelt ett annat intryck. Han var ingen jätte heller vad jag kommer ihåg, jag är själv 192 och GM kändes liten i jämförelse.
Citera
2017-02-28, 15:21
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Nja, så jättelik GM var nog inte den där teckningen men det kan ju också bero på att jag sett denne man i fullstorlek för rätt många år sen och då blir det helt enkelt ett annat intryck. Han var ingen jätte heller vad jag kommer ihåg, jag är själv 192 och GM kändes liten i jämförelse.
Tack för informationen, Lawnmoverman2011. Att bilden skulle vara välliknande framgår i Nordisk kriminalkrönika 1985. Kapitlet som behandlar fallet är skrivet av kriminalinspektör Christer H. Sjöblom.
Citera
2017-02-28, 15:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tack för informationen, Lawnmoverman2011. Att bilden skulle vara välliknande framgår i Nordisk kriminalkrönika 1985. Kapitlet som behandlar fallet är skrivet av kriminalinspektör Christer H. Sjöblom.

En teckning av ett ansikte säger inte jättemycket egentligen, min minnesbild var att GM hade ett något mera runt ansikte, inte så magert och långsmalt och han såg allmänt osympatisk ut, teckningen å sin sida visar nästan upp en man med ett "snällt" oförargerligt utseende. Man kan ofta t.o.m bli lurad av ett fotografi för i verkligheten ser personen annorlunda ut men visst fanns det vissa likheter mellan teckningen och GM som dödade en prostituerad på Kungsholmen i sept. -83.
Citera
2017-02-28, 15:39
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En teckning av ett ansikte säger inte jättemycket egentligen, min minnesbild var att GM hade ett något mera runt ansikte, inte så magert och långsmalt och han såg allmänt osympatisk ut, teckningen å sin sida visar nästan upp en man med ett "snällt" oförargerligt utseende. Man kan ofta t.o.m bli lurad av ett fotografi för i verkligheten ser personen annorlunda ut men visst fanns det vissa likheter mellan teckningen och GM som dödade en prostituerad på Kungsholmen i sept. -83.
Du har rätt i att en teckning, eller ett fotografi t. o. m., kan vara missvisande. Att se en person i verkligheten eller på en film/bildserie är mer riktig eftersom man då kan se helheten. Stillbilden kan endast fånga ett ögonblick av det mänskliga ansiktet. Detta varierar förstås från person till person. Vissa människor kan man känna igen direkt från en stillbild, medan andra kan vara mycket svåra.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-02-28 kl. 15:41.
Citera
2017-03-01, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du har rätt i att en teckning, eller ett fotografi t. o. m., kan vara missvisande. Att se en person i verkligheten eller på en film/bildserie är mer riktig eftersom man då kan se helheten. Stillbilden kan endast fånga ett ögonblick av det mänskliga ansiktet. Detta varierar förstås från person till person. Vissa människor kan man känna igen direkt från en stillbild, medan andra kan vara mycket svåra.

Tack för vänlig respons, ja man måste se till helheten här och jag har ofta varit motståndare till dessa "fantombilder" som grasserat genom årens lopp i anslutning till olika kriminalfall, jag lovar dig och övriga tråden att gärningsmannen som mördade en prostituerad kvinna på Kungsholmen hade inte blivit igenkänd av den breda allmänheten om teckningen av honom hade publicerats i tidningarna vid tidpunkten för brottet.
Citera
2017-03-09, 14:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Den vidrige Robert Höybakken bor i dag i fin villa utanför Rimbo, där han lever och frodas. Undrar hur många gånger detta äckel ägnat sina offer en tanke? Hur har det gått för dem som överlevde mötet med denna man?
-Dottern som han bröt benet av när hon var ett spädbarn.
-Kvinnorna han under knivhot kidnappade och våldtog i Stockholm.
-Aija Inkeri Leino som han kallblodigt mördade när hon ej ville låta sig våldtas. Hon blev 27 år.
-Barnet, eller barnen, han våldtog i Finland.

I dag säger han sig vara kristen och ren. Måtte denne djävul brinna i helvetet i evig tid.
Citera
2017-03-19, 19:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Jag undrar om den psykiskt sjuke serievåldtäktsmannen, hallicken, pedofilen och mördaren Robert Höybakken försöker städa efter sig själv? Denna tråd kommer ej upp bland resultaten vid en Google-sökning på hans namn?

ROBERT Juhani Höybakken 1960-09-30
Rilandavägen 59
762 92 Rimbo

Hans födelsenamn var Ari Juhani Vuorinen. Samma dag som han dömdes vid Stockholms tingsrätt för bl. a. mord, koppleri och våldtäkt bytte den fege djävulen namn till Robert Juhani Wedetorp. Efter att ha muckat från pedofilbrott i Finland bytte han åter igen namn till det nuvarande Robert Juhani Höybakken.

https://www.ratsit.se/19600930-Rober..._Xekb0o5ZGyJjk
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-03-19 kl. 20:01.
Citera
2017-03-20, 03:13
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Jag undrar om den psykiskt sjuke serievåldtäktsmannen, hallicken, pedofilen och mördaren Robert Höybakken försöker städa efter sig själv? Denna tråd kommer ej upp bland resultaten vid en Google-sökning på hans namn?
Lägg till flashback så kommer den upp.
Citera
2017-03-20, 07:41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Lägg till flashback så kommer den upp.
Tack för information. Jag tyckte det var märkligt, eftersom en annan Flashback-tråd dyker upp vid sökning på hans namn, men ej denna.

Robert Höybakkens svåger Torbjörn blev mördad (?) 2010: https://www.flashback.org/t1161223

Pikant nog är Torbjörns syster gift med ett gränslöst äckel, som inte tvekade att brutalt knivmörda en ung kvinna. Detta eftersom hon vägrade underlåta Robert Höybakkens sjuka lustar.
Ari/Robert har dessutom fått ta hustruns familjenamn. Vad tyckte övrig släkt om det, kan man undra? Undrar om fru Höybakken ö. h. t. vet om vem hon är gift med? Det kanske inte är förenligt med deras rena kristna tro att läsa i kriminalmagasin och på forumet Flashback?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-03-20 kl. 07:45.
Citera
2017-03-24, 23:22
Medlem
Ettsjutrettons avatar
På sid. 41 i detta dokument, finns uppgifter om att Robert Höybakken 2009 ansökte om bygglov för ett fritidshus. Om vad detta äckel ägnar sig åt på sin fritid, kan nog gemene man drömma mardrömmar. http://www.thurhammar.eu/BMN/bmn091015(1).pdf

Vad arbetar Höybakken med, när han inte har "fritid"? Han jobbade som svetsare under början av 1980-talet, innan han bestämde sig för att bli "kung på Malmskillnadsgatan". Robert Höybakken försörjde sig som hallick, samt genom stölder och rån. Han smugglade stulna bilar till Finland. När han inte roade sig med att våldta och mörda kvinnor, slog han sin nyfödda dotter sönder och samman.
Samma dag som han dömdes vid Stockholms tingsrätt för sin första serie av sjuka brott, 1984-05-16, bytte den fege Djävulen namn från Ari Vuourinen till Robert Wedetorp. Eftersom lille Robert, p. g. a. sin späda ålder, klarade sig undan med tio år bör han ha muckat under slutet av 1988.
Vad arbetade Robert Höybakken f. o. m. han kom ut ur fängelset, till dess att han på nytt dömdes till några år på tukthus i hemlandet Finland 1996, för att ha förgripit sig på barn?
Vad tänkte hans blivande hustru, som träffade denne mördare, hallick, serievåldtäktsman och pedofil? Hon gifte sig med det sjuka svinet och lät han ta hennes namn. Från Robert Höybakken till Robert Wedetorp. Vad tycker hustrun om Roberts sexuella intressen för den s. k. "barnflickan" Sara, som mördade på order av Knutby-pastorn Fossmo?
Robert Höybakken lämnade Filadelfiaförsamlingen i Knutby för att de, enligt honom, var för "extrema". Församlingen delade inte Robert Höybakkens liberala syn på mord, våldtäkt och skändande av barn?
Det enda positiva i denna saga, är att syndaren Robert Höybakken ej skaffat några barn med den tokiga damen han sedan många år är gift med. Nej, fy F*n!

Är det ingen som har ett fotografi på denne otäcke Djävul?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-03-24 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in