2017-03-01, 16:57
Medlem
Vem är sugen på att köpa en nybyggd villa i Ö-vik för 2 miljoner, och när ni avnjuter eran frukost på söndagsmorgonen så trillar hyresgästen in i köket, lägger en brakfis och säger: Morsning!

Hyresgästen förväntar sig även att NI ska städa och skotta snön. Kanske vill hyresgästen bada i jacuzzin tillsammans med er när ni har eran romantiska, barnfria kväll? Och oroa er inte, det är över 5 år kvar på hyreskontraktet så ni lär hinna bli bästa kompisar under tiden...

Citat:
Det finns två gällande hyresavtal:

- ett hyresavtal gäller hyra av mindre stuga, el, vatten, snöskottning, städning under tiden 2014-10-01 -- 2020-10-01/2022-01-01
(olika datum finns angivet på hyresavtalet).

- ett hyresavtal gäller hyra av garage, kontor, förrådslokal med el, vatten, snöskottning, städning samt rätt att nyttja kök, wc-utrymme samt relaxrum under tiden 2014-10-01 – 2022-01-01/2022-10-01
(olika datum finns angivet på hyresavtalet).

I hyresavtalen står att mycket egendom som normalt sett skulle vara en del av fastigheten/tillbehör till fastigheten ägs av hyrestagaren, det kan därför vara så att dessa tillbehör inte ingår i köpet.

https://www.kronofogden.se/59341.html
Senast redigerad av gärningsman 2017-03-01 kl. 17:01.
Citera
2017-03-01, 17:19
Medlem
74209821290s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vem är sugen på att köpa en nybyggd villa i Ö-vik för 2 miljoner, och när ni avnjuter eran frukost på söndagsmorgonen så trillar hyresgästen in i köket, lägger en brakfis och säger: Morsning!

Hyresgästen förväntar sig även att NI ska städa och skotta snön. Kanske vill hyresgästen bada i jacuzzin tillsammans med er när ni har eran romantiska, barnfria kväll? Och oroa er inte, det är över 5 år kvar på hyreskontraktet så ni lär hinna bli bästa kompisar under tiden...

https://www.kronofogden.se/59341.html

Spana in hyresavtalen med snyltgästerna. Dom har rätt att montera bort alla 140m2 marksten, muren runt huset, alla fönster i huset och en del till ifall hyreskontraktet hävs i förtid. Även relaxavdelningen och värmepumpen och hela tvättstugan kan dom ta med sig.

Fy fan vilken soppa husägaren satt sig i.
Citera
2017-03-01, 17:39
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 74209821290
Spana in hyresavtalen med snyltgästerna. Dom har rätt att montera bort alla 140m2 marksten, muren runt huset, alla fönster i huset och en del till ifall hyreskontraktet hävs i förtid. Även relaxavdelningen och värmepumpen och hela tvättstugan kan dom ta med sig.

Fy fan vilken soppa husägaren satt sig i.
. Men oj. Enklare att kommunen får köpa det och hyra ut det till flyktingar. De köper ju upp villor ibland.
Citera
2017-03-01, 18:31
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Fantastisk! Men inte någonsin skulle gamle Ragnar (må du vila i frid!) kunna drömma om vad hans skunkiga hyresrätt skulle säljas för när BRF:en girigt återtagit den och slängt alla tillhörigheter på tippen... Hade han köpt ut den på 80-talet för en spottstyver när de såldes ut så skulle han kunnat leva lyxliv i Marbella de sista 10 åren i sitt liv med hushållerska, permobilrace längs strandpromenaden och liknande pensionärsflärd. Istället begravdes han under högar av tidningar, minnen av sådant som aldrig blev, en förlorad kärlek, ensamma julaftnar i lägenheten och äldre vänner som en efter annan trillade av pinnen. Strax efter nyår fann hemtjänsten honom avliden i lägenheten 3 dagar efter hjärtinfarkten, med larmknappen i handen. Men pga en massa nya hemtjänstvikarier under julhelgen hade någon missat att följa upp larmet... Sverige idag.

Men o, Stina, du är ju riktigt poetisk! Stackars Ragnars sista dagar - intet öga är torrt!
Citera
2017-03-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
. Men oj. Enklare att kommunen får köpa det och hyra ut det till flyktingar. De köper ju upp villor ibland.

Så du menar kommunen ska sätta upp ett flyktingboende ihop med någon hyresgäst? Du tror inte det skulle sticka i ögonen på svenskar att kommunen köper en lyxbostad för skattebetalarnas pengar som har spa-avdelning med inomhuspool, jacuzzi och bastu?

Hur tror du grannarna skulle reagera?
Citera
2017-03-01, 21:09
Medlem
Jumalautas avatar
Nästan 16.000.000 kronor och inte en enda interiörbild. Och exteriörbilderna är ju inte särskilt upphetsande. Något udda.
https://www.blocket.se/stockholm/Gus...-%5B%5D-%5B%5D
Citera
2017-03-01, 21:14
Medlem
Jumalautas avatar
Total panikförsäljning på södra Lidingö. 19.000.000 kronor för ett gäng snöslaskbilder och en Chagallplansch. Litet sorgligt med den intryckta sommarbilden mitt i allt elände.

https://www.blocket.se/stockholm/Tun...-%5B%5D-%5B%5D
Citera
2017-03-01, 21:31
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så du menar kommunen ska sätta upp ett flyktingboende ihop med någon hyresgäst? Du tror inte det skulle sticka i ögonen på svenskar att kommunen köper en lyxbostad för skattebetalarnas pengar som har spa-avdelning med inomhuspool, jacuzzi och bastu?

Hur tror du grannarna skulle reagera?
Tja. Här där jag bor är det verklighet. Jag menar att man hyr ut bostaden till en flyktingfamilj. Som behöver en bostad. Kan ju i och för sig lika gärna vara något företag som köper bostaden för att hyra ut till sådana familjer. Får plats med många där. I fem år. Tills de andra hyresgästernas kontrakt slutat gälla. Blir nog svårt att få en familj att köpa det med sina egna pengar och bo där.
Citera
2017-03-02, 05:28
Medlem
Hit0mis avatar
Vet inte riktigt vart jag ska börja.
Den lustiga utbyggnaden med tillhörande udda fönsterlösningar, eller varför interymdskeppet som hänger i matsalen:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...campaign=tipsa
Citera
2017-03-02, 08:22
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Helt obegripligt hur det där köket kan vara från 2009. Ännu mer obegripligt att det skulle vara från 2015. Nog för att inte alla bryr sig om de absolut senaste trenderna och vill ha marmorskivor och liknande men det där köket skulle jag gissat ha varit från sent 80-tal/tidigt 90-tal. Visste inte ens att det gick att få tag på delar med detta utseende fortfarande. Kolla spisfläkten, spisen, handtagen, kaklet, bänken, det ser ju ut att vara 25-30 år gammalt.

Är det ett gammalt kök man satt in 2009?

Inte tror jag spisen hör hemma på 90-talet men i övrigt handlar det väl knappast om några trendprodukter för bolånetorskar födda på 80-talet.
Citera
2017-03-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Inte tror jag spisen hör hemma på 90-talet men i övrigt handlar det väl knappast om några trendprodukter för bolånetorskar födda på 80-talet.
Nej, spisen är väl nyare men i övrigt? Jag trodde inte ens det fanns sådana där spisfläktar längre. Oavsett om man är intresserad av inredning eller inte så kan jag inte förstå hur man 2009 kan gå in i en butik och välja ut den där spisfläkten. Och handtagen till skåpen? Och diskbänken ser ut att vara från 50-talet. Det är en bedrift att skrapa ihop dessa köksdelar år 2009. Det måste vara ett gammalt kök.
Citera
2017-03-02, 08:34
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
Vet inte riktigt vart jag ska börja.
Den lustiga utbyggnaden med tillhörande udda fönsterlösningar, eller varför interymdskeppet som hänger i matsalen:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...campaign=tipsa

Varför sparar man på så mycket böcker? Själv har jag en hylla med sparade böcker och där står bara böcker som man kollar i med jämna mellanrum typ fackböcker eller böcker som betytt något särskilt för mig. Att spara varenda bok man läst oavsett är ju minst sagt ganska skruvat.
Annars gillade jag huset! Om man fått sätta in sitt eget och gjort en del justeringar så är det ett fint hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in