2017-03-21, 12:39
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Men ditt rikspucko, leta upp en studie som säger att det är skadligt att böja knäet åt fel håll då?

Naturligtvis säger det mycket om mina anatomikunskaper, hade jag inte haft dessa hade jag skadat mig för länge sedan.

Att du inte vill göra det säger mig att du är ganska färsk inom sporten och därför bör du inte sitta här och snacka en massa jävla goja om utförande.

Ditt påstående - din bevisbörda.

Har du något som backar upp ditt påstående eller inte? Än så länge är det mest de vanligaste argumentationsfelen och härskarteknikerna.

Du kanske skulle läsa din egen signatur?
Citera
2017-03-21, 12:39
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Bänkpress är en ypperlig övning att bygga bröstmuskler med och bli stark i överkroppen, bra resultat kommer av bra teknik, bra arbetsmoral och ett bra träningsupplägg.
Citera
2017-03-21, 12:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Och du som flashbackare som försöker läxa upp mig borde veta att muskler inte är enda klump, att det är enskilda muskelfibrer. Pectoralis major är dessutom en tredelad muskel.

Ja, men du borde väl veta att det inte går att ändra form på en muskel baserat på vilka övningar man kör, eller hur? En MUSKELGRUPP kan man ändra form på genom att stimulera olika muskler i gruppen olika mycket med val av övning, men när det gäller EN muskel (oavsett om den har fler huvuden eller inte) så påverkas INTE formen.
Citera
2017-03-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, men du borde väl veta att det inte går att ändra form på en muskel baserat på vilka övningar man kör, eller hur? En MUSKELGRUPP kan man ändra form på genom att stimulera olika muskler i gruppen olika mycket med val av övning, men när det gäller EN muskel (oavsett om den har fler huvuden eller inte) så påverkas INTE formen.

Detta är helt korrekt.
Citera
2017-03-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ditt påstående - din bevisbörda.

Har du något som backar upp ditt påstående eller inte? Än så länge är det mest de vanligaste argumentationsfelen och härskarteknikerna.

Du kanske skulle läsa din egen signatur?

Borde kanske inte lägga mig i men han har faktiskt rätt i att det är märkligt att försöka bevisa en studie som påvisar skaderisk vid en övning utförd på ett speciellt vis. Har nog aldrig sett en sådan studie. Man får använda sunt förnuft helt enkelt.

För övrigt verkar ni båda prata om samma sak. Båda anser att en normal svankning vid övningen är optimal
Citera
2017-03-21, 12:55
Medlem
Citat:

Vad menar du när du säger "formen"? Jag syftar på att om du bara skulle träna den övre delen av bröstet så kommer dina bröst inte att se likadant ut som en som enbart tränar nedre delen av bröstet.
Citera
2017-03-21, 12:57
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Vad menar du när du säger "formen"? Jag syftar på att om du bara skulle träna den övre delen av bröstet så kommer dina bröst inte att se likadant ut som en som enbart tränar nedre delen av bröstet.

Antingen så tränar du pectoralis major, eller så tränar du inte pectoralis major. Mer eller mindre. Övre och undre bröst finns det ingenting som heter.
Senast redigerad av Fenjal888 2017-03-21 kl. 12:59.
Citera
2017-03-21, 12:58
Medlem
Citat:

Du har helt fel.
Citera
2017-03-21, 12:59
Medlem
Collegeblocks avatar
Citat:
Hur tränar man enbart den övre delen respektive nedre delen av bröstet?
Citera
2017-03-21, 13:08
Medlem
Citat:
Antingen så tränar du pectoralis major, eller så tränar du inte pectoralis major. Mer eller mindre. Övre och undre bröst finns det ingenting som heter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Du har helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Collegeblock
Hur tränar man enbart den övre delen respektive nedre delen av bröstet?
Menar inte att man enbart tränar en del av bröstet, utan att man tränar mest en del av bröstet, tex om du kör olika lutningar på cableflyes, lutningar i bänken osv.
Citera
2017-03-21, 13:11
Medlem
Citat:
Menar inte att man enbart tränar en del av bröstet, utan att man tränar mest en del av bröstet, tex om du kör olika lutningar på cableflyes, lutningar i bänken osv.

Det är en vanlig missuppfattning som florerar som brocode. Du kan inte fokusera på "olika delar" av bröstet. Bröstmuskeln är EN muskel och kan således antingen träffas eller inte. Du kan inte ändra muskelns utseende mer än att den antingen växer eller inte.
Du kan inte specifikt träna "övre bröst", det går inte.
Citera
2017-03-21, 13:22
Medlem
Collegeblocks avatar
Citat:
Njaa, blir väl bara mindre aktivering i bröstet och mer aktivering i axlarna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in