Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manoftheyear2013
Som rubriken lyder så förstår nog ni vad mitt förhållande lider utav.
Men för att ge er lite klarhet i situationen så :
Jag å min flickvän har varit tillsammans i strax över 2 år och detta är första gången jag verkligen inte flytt fältet när barn kommit på tal, så jag antar att det är äkta denna gång. (Jag är 22 hon är 19)
I början hade vi väldigt bra sexliv, vi testade mycket nytt å hade sex så ofta vi kunde. Vilket då var helgerna då jag veckopendlar för jobbet.
Men det senaste halvåret har varit en helt annan femma, även fast hon tjatar om att hon vill att jag kommer hem redan på måndag kväll så händer ingenting när jag kommer hem. Har självklart pratat mycket med henne om detta och det har bara resulterat i att hon blivit arg. Så jag har släppt det och försöker inte ens få till det längre.

Hon säger ofta att hon drömt om att vi haft sex. Men varför försöker hon inte ens ? Har frågat om avsugningar, handjobs, osv. Men nej till allt.

Inte för å låta som ett självgott as nu men jag är långt ifrån ful, har en vältränad kropp, stor kuk och jag ser inget som kan peka på att jag är dålig i sängen.

Och bristen på sex har lett till att man blivit å fundera alldeles för mycket det i sin tur är rena giftet för förhållandet. Mina kompisar tycker jag ska ge henne ett ultimatum för jag får inviter av andra tjejer men markerar alltid att jag har flickvän och inte är intresserad. Och att ge henne ett ultimatum blir som att tvinga henne till sex om hon vill stanna kvar i förhållande. Å då blir det förmodligen riktigt dåligt.

Så är det någon av er som har erfarenhet av när ens partner helt plötsligt börjar sexstrejka?

Av alla gånger som ni har haft sex hur ofta uppskattar du att det
är du som har tagit initiativet i %?
Citera
2017-04-09, 21:19
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder så förstår nog ni vad mitt förhållande lider utav.
Men för att ge er lite klarhet i situationen så :
Jag å min flickvän har varit tillsammans i strax över 2 år och detta är första gången jag verkligen inte flytt fältet när barn kommit på tal, så jag antar att det är äkta denna gång. (Jag är 22 hon är 19)
I början hade vi väldigt bra sexliv, vi testade mycket nytt å hade sex så ofta vi kunde. Vilket då var helgerna då jag veckopendlar för jobbet.
Men det senaste halvåret har varit en helt annan femma, även fast hon tjatar om att hon vill att jag kommer hem redan på måndag kväll så händer ingenting när jag kommer hem. Har självklart pratat mycket med henne om detta och det har bara resulterat i att hon blivit arg. Så jag har släppt det och försöker inte ens få till det längre.

Hon säger ofta att hon drömt om att vi haft sex. Men varför försöker hon inte ens ? Har frågat om avsugningar, handjobs, osv. Men nej till allt.

Inte för å låta som ett självgott as nu men jag är långt ifrån ful, har en vältränad kropp, stor kuk och jag ser inget som kan peka på att jag är dålig i sängen.

Och bristen på sex har lett till att man blivit å fundera alldeles för mycket det i sin tur är rena giftet för förhållandet. Mina kompisar tycker jag ska ge henne ett ultimatum för jag får inviter av andra tjejer men markerar alltid att jag har flickvän och inte är intresserad. Och att ge henne ett ultimatum blir som att tvinga henne till sex om hon vill stanna kvar i förhållande. Å då blir det förmodligen riktigt dåligt.

Så är det någon av er som har erfarenhet av när ens partner helt plötsligt börjar sexstrejka?

Du är inte ett självgott as, du är bara arrogant och korkad fall du tror att det räcker för en tjej att attraheras fysiskt. Tjejer är inte som oss. De måste vara mentalt attraherade också och där brister det för din del. Din tjej attraheras inte av dig längre. Du kan slänga upp massa motargument i ansiktet på mig som "jo men hon säger si, gör så", men inget av det spelar roll. Hon ligger inte med dig. Där har du ditt kvitto. Svart på vitt.
Citera
2017-04-09, 21:46
Medlem
Klart man inte vill ha sex om det gör ont o svider i flera dagar efteråt??!
Går hon på p-piller? I så fall; sluta genast med det.
Jag fick alltid ont vid sex när jag tog ppiller, det kunde göra ont i flera dagar = undvek sex så mycket det gick, kåtheten försvann. eftwr några månader blev det som vanligt
Citera
2017-04-09, 23:38
Medlem
Efter bara två år ihop så borde man fortfarande vara bra knullsugna på varandra hela tiden
Låter inge bra det där
Citera
2017-04-10, 00:08
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
JaffarDenGode, Jag tycker jag ställer upp och gör saker precis hela tiden, som att ta med henne på bio, middag, aktiviteter av alla dess slag, ber hon om det så slickar jag henne tills hon säger stop.
Sitter ibland å hjälper henne skriva uppsatser till hennes plugg osv, hjälper henne med körkortet. Om inte det så får du gärna utveckla '' gör du saker för henne''

Där har du ett fel du gör. Sluta göra så jävla mycket för henne när hon inte har gjort sig förtjänt av det. Du behandlar henne som någon slags gudinna för att hon har en fitta och det måste upphöra. Inte undra på att hon inte tänder på dig.

Umgås med vänner eller gör saker själv istället. Det är inte rimligt att du ska vara den enda som gör saker för henne, medan hon inte gör någonting för dig.

Sedan ska du inte fråga efter sex, utan du ska ta för dig. Börja tafsa på henne och eskalera tills kuken är inne i hennes fitta.
Citera
2017-04-10, 02:48
Bannlyst
Citat:
Jag tycker jag ställer upp och gör saker precis hela tiden, som att ta med henne på bio, middag, aktiviteter av alla dess slag, ber hon om det så slickar jag henne tills hon säger stop.
Sitter ibland å hjälper henne skriva uppsatser till hennes plugg osv, hjälper henne med körkortet.

Här har du svaret.
Citera
2017-04-10, 05:08
Medlem
Som kvinna kan jag bara ge dig rådet att fråga henne om ert sexliv kan bli bättre på något sätt för henne och sedan lyssna noga på svaret. Om hon inte tyckt lika bra om ert tidigare sexliv som du gjort så kanske något kan göras för att förbättra den saken. Om hon upplever att du bara tjatar om sex och egentligen inte älskar henne som person så kanske något kan göras åt det. Du kan inte hjälpa till att fixa det som är trasigt om ni inte snackar om det problem ni faktiskt har.

Du behöver inte ta på dig skulden för något överhuvudtaget, för övrigt, skuldfördelning är kontraproduktivt och man fixar inget genom att kasta skit, men mycket genom att lyssna.
Citera
2017-04-10, 06:53
Bannlyst
Citat:
Werefore : har plockat upp på det tidigare men det har inte hjälpt.
Jag blir inte sur på det överhuvudtaget, utan hon bad om tid å jag ger henne det. Försöker ställa mig så långt ifrån det där med sex det går och lägga min fokus på annat så hon får ta ett kliv fram när hon känner sig sugen.

börja flirta var nog det bästa tipset hittills. '

Om vi säger såhär då. När var det senast du överaskade henne med en middag? Eller bergsklättring?
Bara för att förhållandet är 2 år gånget betyder det inte att parningsdansen tar slut. Precis som i början utav förhållandet.

Flörta, gör spontangrejer, säg saker som "damn vad fint dom där byxorna sitter, kom hit, så jag får ta en närmare titt" etc.

Många killar glömmer bort det här, sen förväntar sig att "få" sex. Kvinnor funkar inte så.

Det där med att hon får ta initiativ om något ska hända kommer göra att det snart tar slut. Skärpning.
Tryck upp henne mot väggen och visa hur sexig du tycker att hon är.
Citera
2017-04-10, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Där har du ett fel du gör. Sluta göra så jävla mycket för henne när hon inte har gjort sig förtjänt av det. Du behandlar henne som någon slags gudinna för att hon har en fitta och det måste upphöra. Inte undra på att hon inte tänder på dig.

Umgås med vänner eller gör saker själv istället. Det är inte rimligt att du ska vara den enda som gör saker för henne, medan hon inte gör någonting för dig.

Sedan ska du inte fråga efter sex, utan du ska ta för dig. Börja tafsa på henne och eskalera tills kuken är inne i hennes fitta.

And this såklart
Citera
2017-04-10, 08:31
Medlem
BorgeHs avatar
Tyvärr tror jag det inte blir bättre.

Många kvinnor använder sex för att "fånga" en man. Egentligen är de inte så intresserade av sex. De tycker det är bökigt och och kladdigt och ofta gör det ont. Tänk dig själv att få en Flashback-dase intryckt i något hål pumpandes i 30 minuter....

Nej, acceptera läget och gå vidare. Givetvis skall du prata med henne och förklara att sex är viktigt för dig. Att du inte kan tänka dig leva med det på sparlåga. Hon kommer att försöka knyta dig hårdare till henne med gemensamt ägt boende, barn eller husdjur. Självklart tycker hon det är jobbigt att bli lämnad. Hon måste då försöka locka till sig en ny man med mycket sex, som hon inte egentligen tycker om.

Gå vidare, alla kvinnor är inte lika!
Citera
2017-04-10, 08:39
Medlem
schiklgrubers avatar
Du får väl pilla lite påna?
Citera
2017-04-10, 08:55
Medlem
Citat:
hon säger att hon får ont i/på mellangården varje gång vi har haft sex. Att det svider i henne flera dagar efteråt, (ingen sjukdom det har vi kollat)
Du är alltså fullt medveten om att hon får ont av sex och att det svider i henne flera dagar efter sex. Ändå verkar du oförstående inför att hon inte vill ha sex, kallar det "sexstrejk" och tjatar om sex.

Utöver att sex alltså är smärtsamt för henne, hur tror du att den okänslighet du visar inför hennes välmående och njutning påverkar hennes LUST att ha sex?

Prata med henne på ett sätt som inte får henne att känna sig anklagad, och försök tillsammans ta reda på varför hon får ont av sex och vad det går att göra åt det. Tyvärr så är det faktum att hon får ont av sex bara en del av ert problem, och frågan är om ni båda är villiga att göra vad som krävs för att lösa problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in