2017-04-26, 16:04
Medlem
Hej jag börjar tröttna lite på svenska-arbetsmarknaden och en del personliga skäl känner att jag behöver ha lite ändring i livet så jag funderar på att fara till Australien för att jobba inom svets/industri

Så vänder mig hit för att hitta några kunniga om hur Australiska arbetsmarknaden ser ut inom de områden samt hur ser den Australienska ekonomin ut för övrigt?
Citera
2017-04-28, 18:11
Medlem
Om du är "Qualified welder" dvs om du har certifikat så finns det mycket jobb och även bra betalt. Inte lätt att fixa hemma från sverige men när du väl är där så är det bara att söka.
Citera
2017-04-30, 15:05
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Hej jag börjar tröttna lite på svenska-arbetsmarknaden och en del personliga skäl känner att jag behöver ha lite ändring i livet så jag funderar på att fara till Australien för att jobba inom svets/industri

Du råkar inte jobba som statsminister i Sverige för tillfället?
Citera
2017-05-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paresandefot
Om du är "Qualified welder" dvs om du har certifikat så finns det mycket jobb och även bra betalt. Inte lätt att fixa hemma från sverige men när du väl är där så är det bara att söka.

Har tankar på att resa till Australien och läste att man fick jobba på det visumet så har det som plan b om man gillar Australien att flytta dit permanent. Har några certifikat samt gått en del extra utbildningar inom industrisektorn

Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Du råkar inte jobba som statsminister i Sverige för tillfället?

Nopp samt att ha på CV att man har varit statsminister är ju stort bara titta på Fredrik Reinfeldt också en kass minister som får nu hur bra betalt som helst bara för att snacka skit på diverse föreläsningar
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2834397

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in