Citat:
Ursprungligen postat av
monochrome
Tja, jag vet inte vad du har för krav, men jag kallar inte skillnaderna triviala. Jag tog några slumpvis aktier idag, Bilia är tex up 0,83% idag på Stockholmsbörsen, enligt tradingview upp 1.11%. Atlas Copco upp 1,39% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1,52%. Elekta upp 0,11% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 0,27%. Fabege upp 0,88% på Stockholmsbörsen, enligt tradingview 1.33% osv osv... Sådana felmarginaler duger säkert för långsiktiga sparare, men till trading duger det föga
Ja, det aktuella köp och säljpriset ska man naturligtvis se på den handelsplats man köper och säljer på. Något annat vore oklokt.
Men inget annat gratisprogram kommer i närheten av möjligheter för teknisk analys, inte av de betalprogram jag testat trials på heller egentligen iom communityt kommer med egna verktyg.
Men ja, trist att det stora hindret finns för daytraders. Sträcker mig aldrig till intensivare än swingtrading, och där fungerar det väldigt bra än så länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
monochrome
Har dock inte testat ProRealTime, är det genom IG ni fixar det?
Körde detta för något år sedan, bara fri-versionen. Bra när man lärt sig det. Testade dock aldrig trada genom det då det behövdes betalversion, och var lite över min pricerange plus att det var underlig prissättning och att jag blev uppringd av en sales-rep på telefon, kändes för seriöst (och oseriöst på samma gång när det gäller teknik) och tungrott för min smak.
Minns att utbudet av värdepapper var underligt också, de hade vissa aktier i LargeCap men inte alla, samma med MidCap. Kanske går att köpa till, men fick inte klarhet över det.
Nu står det att Nordiska aktier ingår
https://www.prorealtime.com/en/prices - 347 aktier, vilket är samma mängd som large+mid+smallCap så är nog det.
IG och interactive Brokers är deras partners:
https://trading.prorealtime.com/en/brokerage IG kör ju bara valutor och CFD'er, som inte nämns i PRT's vanliga prislista...men man får väl anta att alla IG's papper följer med om man väljer att införskaffa det genom IG - men ja, för otydligt för mig.