2017-05-21, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det kommer bli ett fantastisk tal. Troligen det bästa talet någonsin. Ingen kan hålla lika bra tal som Trump.

Antar att du är sarkastisk. Om man ger honom ett skrivet manus är han dock långt ifrån en dålig talare. Bättre än Bush, och mycket bättre än Hillary med hennes kraxiga röst. Kanske ligan under Reagan, Clinton och Obama, dock -- även om jag tycker Obamas vältalighet överdrivits en del, då det tenderar att komma en hel del hmms när han talar fritt.

När Trump freestylar kan det dock gå lite hursomhelst.

Det går just nu en reklamsnutt på BFMTV (fransk kanal) där man hör en line från Trump "This is the legacy of Hillary Clinton" -- låter rätt maffigt. Ser man på hans sista kampanj-ad ser man också att där finns en hel del att bygga på, karismamässigt. Finns en hel del pondus i den rösten.

Är rätt intressant att småtitta ibland på den här tråden för att se vad folk tror om Trumps framtidsutsikter. Det är dock uppenbart att önskan ofta är tankens fader här, för att direktöversätta ett tyskt uttryck. Alltså att folks förutsägelser styrs en del av vad de hoppas kommer ske. Impeachad, ej impeachad? Omvald, ej omvald? Ska bli intressant att följa utvecklingen. Med tanke på folks förutsägelser innan valet, och med tanke på hur valet sedan gick, ser jag det som rätt naivt att ta för givet att Trump inte blir omvald. Men det återstår förstås att se.
2017-05-21, 17:08
Medlem
kato85s avatar
Intressant att livesändningen avbröts abrupt efter Trumps tal, eftersom det viktiga ju är vad den saudiska kungen ger Trump som replik på sitt anförande.

Men nejdå, det skall inte visas för omvärlden, kanske vi inte ska veta vilken kritik som framkommer mot mannen som själv anser att islam är världens helvetesreligion.
2017-05-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Intressant att livesändningen avbröts abrupt efter Trumps tal, eftersom det viktiga ju är vad den saudiska kungen ger Trump som replik på sitt anförande.

Men nejdå, det skall inte visas för omvärlden, kanske vi inte ska veta vilken kritik som framkommer mot mannen som själv anser att islam är världens helvetesreligion.
Vilken livesändning?
Jag har youtube och den har fortgått, fortgår i detta nu.
2017-05-21, 17:27
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
När du säger att det var osmart drag utgår du från det.

Om Obama är Muslim är det dumt att visa sin 'birth certificate' säger du med andra ord

Det skulle bli lättare att diskutera om du läste ordentligt vad jag skrev.
Det osmarta jag avsåg, var att tidigare handlade undersökningen enbart om kopplingen mellan Trump och Ryssland under valkampanjen.

När Comey (som aldrig hittat något, om vi ska tro dig) sparkades, ledde detta till att det hela blev en bredare brottsutredning under Mueller.
Han kommer även att granska Trumps ekonomiska affärer, och det var det jag menade var det osmarta.
Nu blir han tvungen att visa sina deklarationer och mycket annat som kan innehålla oegentligheter.
Något kriminellt och Trump är rökt oavsett Ryssland.
OK, du tror säkert han är helt ren där också, men fastighetsbranschen i USA är ökänt smutsig och NewYorks attorney general har haft Trump i kikarsiktet tidigare. Nu tar han nya tag.

http://www.huffingtonpost.com/entry/...b00705db50667e

Edit: Den länken verkar inte fungera just nu.
Men diskuteras även i första inslaget i detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=tbrHewM5bbw

Det var det jag syftade på. Vad tror du om det?
Senast redigerad av Slottsherre 2017-05-21 kl. 17:46.
2017-05-21, 18:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Har du någon referens på när och var trump sagt så om islam?
2017-05-21, 18:52
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
EDIT:

Det låter ganska bra.
But I'm going to miss 'some, I assume, are good people'

Hohoho! Verkligen bra, väldigt övertygande. Inte öga kan vara torrt. Det finns knappast någon politisk folkrörelse som är mer förknippad med namnet "Donald J. Trump" än den gränslösa kampen för likabehandling oaktat religion eller kön. I denna kamp står vi alla enade med Donald. Han är verkligen ett föredöme för de bland oss som försöker skära ner på kvinnoförtrycket och kristen chauvinism.

Ja herresatan vilket internationellt solidariskt engagemang Trump visar prov på. Nu blir han säkert inbjuden på middag hos Frederick Douglass.
2017-05-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Hohoho! Verkligen bra, väldigt övertygande. Inte öga kan vara torrt. Det finns knappast någon politisk folkrörelse som är mer förknippad med namnet "Donald J. Trump" än den gränslösa kampen för likabehandling oaktat religion eller kön. I denna kamp står vi alla enade med Donald. Han är verkligen ett föredöme för de bland oss som försöker skära ner på kvinnoförtrycket och kristen chauvinism.

Ja herresatan vilket internationellt solidariskt engagemang Trump visar prov på. Nu blir han säkert inbjuden på middag hos Frederick Douglass.
Likabehandling innebär just det, inte att HBTQ-grupper blir särbehandlade som de blir med liberaler vid rodret.

Din dumme fan.
2017-05-21, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Hohoho! Verkligen bra, väldigt övertygande. Inte öga kan vara torrt.

Du borde skära ner på sarkasmen. Du är uppenbarligen rätt smart, och synnerligen kunnig om amerikansk inrikespolitik och hela det amerikanska systemet. Dessutom skriver du mycket bra. Men du beter dig som om du vore den enda logiskt tänkande människan här omgiven av ideologiskt förblindade Trump-supportrar. Tänk på att det inte bara är de som skriver i tråden som läser den. Just nu verkar din attityd lite frånstötande, vilket är beklagligt med tanke på den analytiska förmåga du säkerligen kan bidra med här.

Är det föresten någon här som lyssnar på/följer vad Alan Dershowitz säger på CNN? Han verkade rätt skeptisk till chanserna/riskerna för impeachment när jag lyssnade på honom igår. Är han något bra, eller är han bara nån lömsk smygrepublikan? (Han nämnde igår att han röstat på Hillary.)
2017-05-21, 21:37
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du borde skära ner på sarkasmen. Du är uppenbarligen rätt smart, och synnerligen kunnig om amerikansk inrikespolitik och hela det amerikanska systemet. Dessutom skriver du mycket bra. Men du beter dig som om du vore den enda logiskt tänkande människan här omgiven av ideologiskt förblindade Trump-supportrar.

Alla blir as i "Stora tråden...", men jag beklagar. Som jag skrev för några dagar sen så handlar den här tråden tyvärr inte (längre) om diskussion, utan om att "neka & hugga". Jag har väl smittats.

Citat:
|...]Tänk på att det inte bara är de som skriver i tråden som läser den. Just nu verkar din attityd lite frånstötande, vilket är beklagligt med tanke på den analytiska förmåga du säkerligen kan bidra med här.

Intressant, från mitt perspektiv ser det ut som att väldigt få av författarna till de inlägg som jag replikerat på vill försvara sina teser, eftersom de oftare än inte tyst backar ur utan argument och därefter ändå upprepar sina ofta missförstådda tänk eller helt enkelt föraktliga (deplorable) värderingar i nåt annat sammanhang. Då är det lätt att välja hånet och jag förstår för övrigt varför de amerikanska kvällspratorna fått luft under vingarna på sistone.
Senast redigerad av WarWarren 2017-05-21 kl. 21:47.
2017-05-21, 21:50
Medlem
https://www.buzzfeed.com/ryanhatesth...J3A#.je0zd0JrZ

Mysiga Trumpsupportrar har börjat kartlägga vem som ska rensas ut
2017-05-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
https://www.buzzfeed.com/ryanhatesth...J3A#.je0zd0JrZ

Mysiga Trumpsupportrar har börjat kartlägga vem som ska rensas ut

Du läste inte ser jag, mysiga yttrandefrihetsförespråkare tog namn från en namnlista på ett projekt av antidemokratiska organisationen antifa (motsvarigheten till AFA i USA) och delade ut.
2017-05-21, 22:01
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Likabehandling innebär just det, inte att HBTQ-grupper blir särbehandlade som de blir med liberaler vid rodret.

Din dumme fan.

Jag kopplade nog främst Trumps föga övertygande audition som välvillig humanist till hans storsäljare under valkampanjen, alltså bland annat retoriken genom vilken han gjorde sitt yttersta för att så split genom att ställa grupper mot varandra; mexikanska mördare och våldtäktsmän mot de amerikanska presumtiva offer som kunde räddas av en efterbliven mur, muslimer mot presumtiva terror-offer, eller som det numera heter; särbehandlingen av individer som fötts i ett av sju länder som valts ut på grund av att dess befolkningsmajoriteter är muslimer samt då det inte finns några Trump-hotell i just de länderna.

Han ser lika välplacerad ut som en Tapir i negligé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in