Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Du måste länka till källor till sådana här påståenden. Jag har svårt att se att fondens pengar går till projekt som ökar utsläppen. Det ligger i Kinas intresse att minska sina utsläpp så de slipper städer täckta av smog och hostande sjuka invånare.
Att bygga ett reningsverk eller sätta upp vindkraftverk i Kongo är inte att "ge pengar till Kongo".
Varför är du så missunnsam och egoistisk? Vad hände när du var barn? Vem fan bryr sig om USA, som har ställt till med så jävla mycket skit, för en gångs skull gör "the right thing" och bidrar till något som förhoppningsvis garanterar mänsklighetens överlevnad?
USA har runt 50 miljoner fattiga, 95 miljoner arbetslösa, ett berg av skulder som bara ökar och ökar. Att hata på Trump för att han omförhandlar ett uselt avtal tycker jag är patetiskt. Vänsterns gnäll borde riktas mot Kina som släpper ut mer än dubbelt så mycket koldioxid som USA gör. Men de behöver ju inte göra några åtaganden. Tvärt om ska de få betalt. Det är givetvis inte optimalt för miljön. Men det är tydligt att avtalet mer handlar om att bestraffa USA än att främja miljön. Därför tycker jag att du och resten av vänsterpacket är ohederliga och missunsamma. Det är du som vill omfördela pengar från ett USA i ekonomisk kris, till ett Kina i ekonomisk guldålder.
För övrigt har inte reningsverk något med koldioxid att göra och ingår inte i några klimatsatsningar.
Lycka till med att sälja det till väljarna...
Edit: Om det ligger i Kinas intresse att minska sina utsläpp, borde de göra så med eller utan avtal, eller hur? Men du kanske tror att de har ekonomiska problem, som USA har, och att de inte har råd?