Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump går nog fri.

Det har jag inte uttalat mig om. Vi vet att Trump ville att Ryssland skulle hacka saker och ting som han ville se. Det var bara det jag uttalade mig om.
2017-05-23, 23:31
Medlem
TheStifmeisters avatar
Gällande Trump och FBI utredningen så har inget nytt kommit fram vad än Trump- hatar trollen i tråden säger. Att Flynn haft kontakter som inte visat sig vara olagliga iofs är känt sedan länge. Vad ska ni ha att tjata om när utredningen läggs ner? Dems lever i förnekelse efter krossen förra hösten.
2017-05-23, 23:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Gällande Trump och FBI utredningen så har inget nytt kommit fram vad än Trump- hatar trollen i tråden säger. Att Flynn haft kontakter som inte visat sig vara olagliga iofs är känt sedan länge. Vad ska ni ha att tjata om när utredningen läggs ner? Dems lever i förnekelse efter krossen förra hösten.
Du är så bra på detta!! att du inte syns mera överallt! allha håller med dig du är bäst! hoppas du aldrig tystnar! vi vill höra mera av dig!!!!!

Men varför vill Flynn ha åtalsimmunitet först och sedan säga att NEJ jag kan inte vittna då det kommer att visa att jag begått olagligheter? och jag kan inte tvingas att erkänna detta enligt konstitutionen..
2017-05-23, 23:58
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men nu fick vi bekräftat att det flera som haft kontakt med flera.

Hur kan du utgå från vad som ska hända i något helt annat scenario? Allt politiker gör i all framtid kommer ju inte att anses vara okej eller lagligt bara för att häxan gått fri. Eller kan du motivera varför det skulle bli så?
Paul Manafort som har sysslat med en hel del lobbyverksamhet tidigare, bland annat åt Viktor Janukovytj, är under utredning. Sen har vi Carter Page som påstås vara någon slags mullvad åt Putin.

I slutändan så kommer Trump gå fri, åtminstone i den här utredningen. Det enda fallet där Trump personligen riskerar att ställas inför riksrätt är den med Comey. Dock är inte detta så stor risk som vänstern har blåst upp det till då presidenten har rätt att dirigera FBI.

https://www.youtube.com/watch?v=Qz6_Y6-B6v8

Värt att tillägga att Alan Dershowitz är extremt liberal och en av världens främsta advokater. Han är heller inget större fan av Trump, vilket bevisar att han är opartisk i den här frågan.

Det skulle få allvarliga konsekvenser om Trump har haft kontakt med Ryssland. USA's allierade skulle tappa förtroendet för Trump, vilket påverkar all form av samarbete. Men risken att han ställs inför riksrätt är minimal. Nixon blev ställd inför riksrätt för att ha beordrat inbrott och avlyssning av sina motståndare. Det är ett brott. Clinton blev ställd inför riksrätt för att ha ljugit under ed. Även det är ett brott. Flynn kan ha begått ett brott för att ha ljugit för Pence. Trump har inte begått något brott, vare sig ryktena stämmer, och kommer därför inte att ställas inför riksrätt. Däremot så kan det bli svårare för honom att bli omvald 2020.

Lyckas Trump med det omöjliga och förmedlar fred mellan Israel och Palestina så kommer alla skandaler att gå upp i rök och han kommer säkra 4 år till. Man får helt enkelt se vad som händer, men någon riksrätt tvivlar jag starkt på att det blir. Det är bara demokraternas våta dröm.
2017-05-24, 00:08
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lite kul att FOX just nu säger att det drar tillbaka sin rapportering då de inte tycker den håller måttet..

http://www.foxnews.com/politics/2017...stigation.html
Den blev tillbakadragen pga att det just nu bara är en konspirationsteori och håller där med inte den kvalité som krävs för att publiceras som nyhet. Det står längst ner att Fox kommer att fortsätta undersöka fallet, eller med andra ord, Hannity kommer fortsätta undersöka fallet.
2017-05-24, 00:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Paul Manafort som har sysslat med en hel del lobbyverksamhet tidigare, bland annat åt Viktor Janukovytj, är under utredning. Sen har vi Carter Page som påstås vara någon slags mullvad åt Putin.

I slutändan så kommer Trump gå fri, åtminstone i den här utredningen. Det enda fallet där Trump personligen riskerar att ställas inför riksrätt är den med Comey. Dock är inte detta så stor risk som vänstern har blåst upp det till då presidenten har rätt att dirigera FBI.

https://www.youtube.com/watch?v=Qz6_Y6-B6v8

Värt att tillägga att Alan Dershowitz är extremt liberal och en av världens främsta advokater. Han är heller inget större fan av Trump, vilket bevisar att han är opartisk i den här frågan.

Det skulle få allvarliga konsekvenser om Trump har haft kontakt med Ryssland. USA's allierade skulle tappa förtroendet för Trump, vilket påverkar all form av samarbete. Men risken att han ställs inför riksrätt är minimal. Nixon blev ställd inför riksrätt för att ha beordrat inbrott och avlyssning av sina motståndare. Det är ett brott. Clinton blev ställd inför riksrätt för att ha ljugit under ed. Även det är ett brott. Flynn kan ha begått ett brott för att ha ljugit för Pence. Trump har inte begått något brott, vare sig ryktena stämmer, och kommer därför inte att ställas inför riksrätt. Däremot så kan det bli svårare för honom att bli omvald 2020.

Lyckas Trump med det omöjliga och förmedlar fred mellan Israel och Palestina så kommer alla skandaler att gå upp i rök och han kommer säkra 4 år till. Man får helt enkelt se vad som händer, men någon riksrätt tvivlar jag starkt på att det blir. Det är bara demokraternas våta dröm.
Mycket text! men jag håller inte ens med om det fetade (endast)! , men inget jag sett/hört tyder på något om en fantastik fredsuppgörelse och faktiskt ingenting om en eventuell uppgörelse mellan Israel och Palestina, inte ens en avsiktsförklaring om framtiden. Utan det fortsätter vara en dokusåpa att Melania inte gillar att ens ta Donalds hand.
2017-05-24, 00:13
Medlem
0rganets avatar
[quote=DaddyD2|60820929]Den blev tillbakadragen pga att det just nu bara är en konspirationsteori och håller där med inte den kvalité som krävs för att publiceras som nyhet. Det står längst ner att Fox kommer att fortsätta undersöka fallet, eller med andra ord, Hannity kommer fortsätta undersöka fallet.[/QUOTE
Så allt är sant och DU bekräftar det!!!
2017-05-24, 12:04
Medlem
Slottsherres avatar
Lyssnade på några jurister som diskuterade Flynn.
Om man väljer att åtala honom för att han ljugit för FBI (och där finns redan bevisen, eftersom han gjorde det skrifligt), kan han få fem års fängelse. Inte så konstigt att han är blek om nosen.

Och inte så konstigt att Trump är rädd för att han ska flippa och börja berätta saker för att få strafflindring, eller rent av immunitet.
Men för att få immunitet måste han hjälpa till att fånga en större fisk. Den riktiga gammelgäddan!
2017-05-24, 12:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Om man väljer att åtala honom för att han ljugit för FBI (och där finns redan bevisen, eftersom han gjorde det skrifligt), kan han få fem års fängelse. Inte så konstigt att han är blek om nosen.

Och inte så konstigt att Trump är rädd för att han ska flippa och börja berätta saker för att få strafflindring, eller rent av immunitet.
Men för att få immunitet måste han hjälpa till att fånga en större fisk. Den riktiga gammelgäddan!
Borde räcka med att prata öppenhjärtigt för att immuniteten ska kunna motiveras, inte att öppenhjärtigheten leder till fångandet av en stor fisk.
2017-05-24, 12:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Borde räcka med att prata öppenhjärtigt för att immuniteten ska kunna motiveras, inte att öppenhjärtigheten leder till fångandet av en stor fisk.

Möjligt. Jag är inte så insatt utan refererade bara vad den här juristen (som var inblandad i Watergate-rättegången) sa.
Att Flynn kommer att spela en nyckelroll är i alla fall klart.
Även i anklagelserna mot Trump för "obstruction of justice".
2017-05-24, 12:48
Medlem
Som jag fattat det får man immunitet för att fånga en större fisk. Innan de vill ens överväga måste han prata om vad han vet. Det jag hört är att han har sagt att han har en historia att berätta. Trump skickade för två veckor sen några uppmuntrande ord till honom om att han ska förhålla sig stark.

Jag har inte hört om han har berättat något alls för någon om det han ska ha att berätta men hans inställning nu är ju att nyttja sin rätt att inte säga något. Något som han bara kan göra tydligen om han inte år åtalad. Om jag förstått rätt så har han rätt att inte berätta något alls om det finns något brottsligt och det är därför som han inte lämnat ut några dokument. Och med det sagt så låter det väl troligt att han inte har berättat ett ord om något som han ville ha immunitet för.

Med stark reservation för att de jag lyssnat på har rätt.

Manafort ska inte heller ha uppgett att han är utländsk agent vilket ju tangerar samma problematik.

Dessa som nu finns i den här gruppen runt Trump kan ju ha samarbetat kring olika uttalanden i media och på möten till exempel med läckor från Ryssland. Trump själv bad Ryssland åtminstone en gång Ryssland att hacka och delta i hans valkampanj på det sättet.
2017-05-24, 12:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

OK! Fem år för Flynn. Vad blir det då för paret Clinton? Livstid eller giftspruta?:

Flashback: When the Clintons Loved Russia Enough to Sell Them Our Uranium

Citat:
The Democrats’ newfound paranoia about Russian influence on American affairs was certainly nowhere to be found when Hillary Clinton was cheerfully selling them a huge chunk of America’s uranium stockpile, right after a Russian bank paid Bill Clinton $500,000 for a speech.

http://www.breitbart.com/2016-presid...-sell-uranium/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in