Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Det är mycket troligt att någon i Obama-administrationen har vetat
Jag borde skriva att jag tycker att det är ganska troligt att de var
aktivt inblandade (alltså inte bara "vetat"). Att Obama beordrat tror jag inte på. Man han kanske "beordrat"
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
om att FBI har spanat på den aktuella servern, särskilt som att det var prat om detta redan i fjol. Den relevanta frågan är naturligtvis om det är Obama eller någon i hans närhet som genomfört detta på ett illegalt sätt, eller om det hela har skett by the book.
Om det nu finns något är jag 99,99% säker på att det var lagligt.
Det relevanta är narrativet. Precis som med Flynn och Sessions
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Om det är det tidigare måste Trump visa på detta, men om det är det senare visar hela denna Twittertirad att en domstol fann Trump såpass misstänkt att man gav sitt tillstånd. Skillnaden är som natt och dag, och är det det senare som gäller kanske ingen ens FÅR kommentera då det i så fall rör sig om hemligt material.
Det mest troliga är att denna avlyssning skett som del i utredningen av rysskontakterna, och därmed är helt laglig, men det är naturligtvis inte helt säkert.
Ja, jag sa från början att det är FBI:s jobb.
Men det är Trump vi pratar om. Om det är något han är duktig på är det att "styra" News cycles.
Jag tycker nämligen att
1 om Obama/hans stab var aktivt involverade är det perfekt för Trump,
2 även om ingen av Obamas administration var aktivt involverad vinner Trump på det
3 även om storyn är påhittad och Trump Tower inte var avlyssnad
kan det gynna Trump. Så duktig är han
Jag skojar alltså inte om punkt 3.
Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Robert CostaVerifierat konto
@costareports
Bannon is working closely with Trump on combating what he calls the "deep state" in intel comm, per multiple people at WH
Underbart Bannon verkar totalt vilja krossa hela USAs struktur vilket är bra helt galet att USAs makt ska spridas ut över USA och med Media.
Trump + Bannon = fuck them all* to death // Pr. Garrison
* media & deep state
https://www.youtube.com/watch?v=rSFZktZNySg
https://www.youtube.com/watch?v=-a1-Q1m68dk