Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-04, 15:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det mest skrämmande är ju trots allt att Trump mest troligt har plockat upp detta från Breitbart/ Levin och gått ut med det som någon sorts sanning. Trump har tillgång till all statens information, och hade han bevis för att Obama-administrationen gjort detta skulle man lägga fram konkreta bevis och inte bara desperata Twitter-tirader.

Som jag sagt förut, det börjar verkligen brännas nu och Trump tvingas höja temperaturen. Problemet är att Rysslandskopplingen inte kommer försvinna, och den kommer utredas oavsett vad Trump svamlar om nu.
Skulle hålla med dig om det fanns en viss normalitet i twittrandet. Men nu finns inte det så vi får nog komma med andra analyser, skulle jag tro. Så:

Antingen stämmer det som Trump påstår och då är det en stor grej som kommer att slå tillbaka på Demokraterna, eller så är det det men att det också har framkommit något under avlyssningen och som Trump vill förekomma. Kontroll av narrativet helt enkelt.

Jag tror mindre på att Trump skulle ha plockat upp detta från Breitbart.
2017-03-04, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Om det var fel av Snowdon att avslöja att avlyssning förekom så borde Trump vara på hans sida nu då han inte tycker att det ska avlyssnas och han själv tar upp samma sak.

Jo precis. Detta är nu lagar instiftade av Obama som nu inte bara Trump blir offer för. Så att han nu tycker till på detta sättet är då bevis på att han nu vill ändra dessa. Därmed också då givet att han nu skulle se till att Snowdon inte blir åtalad för ett dugg. Men det kan också vara så att Trump nu bara tycker det är förfärligt att just han blev avlyssnad men är helt ok med att alla andra blir det...
2017-03-04, 15:25
Medlem
Har det kommit något konkret förslag om hur man ska ersätta Obamacare ?
2017-03-04, 15:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
arbetet skrev

Nu börjar det dyka upp over there:

Trump accuses Obama administration of wiretapping Trump Tower phones

Det är överallt nu.

Från Robert Costa:

Per an official, I've confirmed that several people at the White House have been circulating this Breitbart story.
2017-03-04, 15:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skulle hålla med dig om det fanns en viss normalitet i twittrandet. Men nu finns inte det så vi får nog komma med andra analyser, skulle jag tro. Så:

Antingen stämmer det som Trump påstår och då är det en stor grej som kommer att slå tillbaka på Demokraterna, eller så är det det men att det också har framkommit något under avlyssningen och som Trump vill förekomma. Kontroll av narrativet helt enkelt.

Jag tror mindre på att Trump skulle ha plockat upp detta från Breitbart.

Även "failing" Ny Times erkänner att Trump är duktig på att plantera in olika stories så att media diskuterar det han vill
2017-03-04, 15:31
Medlem
korvbenkes avatar
*Gäsp* vad är det nu som Trumphatarna tok runkar till och tror skall fälla honom denna gången? tröttnar ni aldrig på att skämma ut er själva med att ha så totalt jävla fel varje gång?

Democråttorna och annat patrask försöker verkligen spela på Ryssland kortet och hittills har det inte funkat...
2017-03-04, 15:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det skulle räcka med ett ord av någon från Obamas administration

Ett ord om vad?

Menar du att någon från den före detta Obama-administrationen skall gå ut och säga att de inte gjort det? Det enda relevanta är ju här om det är någon från administrationen som de facto har beordrat avlyssning, men det som vi pratar om här och det som Levin snackade om var att man lyssnat på en dator som varit i kontakt med Ryssland, och detta på uppdrag av FBI.

Om Trump har något annat som riktar sig direkt mot Obama får han nog se till att komma med det snabbt, men det mesta tyder just nu på att han har hört på Levin eller läst artikeln och därefter börjat Twittra, det är exakt så han gjort otaliga gånger tidigare.
2017-03-04, 15:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ett ord om vad?

Menar du att någon från den före detta Obama-administrationen skall gå ut och säga att de inte gjort det?
Vadå gå ut? Alla media från BBC till CNN vill ha en kommentar. Vi har fått otaliga "leaks" från otaliga "anonymous sources" om vad som helst, men nu vill ingen (även anonymt) kommentera det... Ok...
Citat:
Det enda relevanta är ju här om det är någon från administrationen som de facto har beordrat avlyssning, men det som vi pratar om här och det som Levin snackade om var att man lyssnat på en dator som varit i kontakt med Ryssland, och detta på uppdrag av FBI..
Du tycker alltså att det inte är troligt att någon av Obamas administration kunde ha varit inblandat i något liknande med tanke på att Obama "visste" att Ryssland försökte hjälpa Trump? Eh... ok.
Citat:
Om Trump har något annat som riktar sig direkt mot Obama får han nog se till att komma med det snabbt,
Varför måste han komma med något snabbt?
Citat:
men det mesta tyder just nu på att han har hört på Levin eller läst artikeln och därefter börjat Twittra, det är exakt så han gjort otaliga gånger tidigare.
Ja, det möjliggjorde Pr. Trump. Mycket effektivt.
2017-03-04, 15:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du tycker alltså att det inte är troligt att någon av Obamas administration kunde ha varit inblandat i något liknande med tanke på att Obama "visste" att Ryssland försöker hjälpa Trump? Eh... ok.

Det är mycket troligt att någon i Obama-administrationen har vetat om att FBI har spanat på den aktuella servern, särskilt som att det var prat om detta redan i fjol. Den relevanta frågan är naturligtvis om det är Obama eller någon i hans närhet som genomfört detta på ett illegalt sätt, eller om det hela har skett by the book.

Om det är det tidigare måste Trump visa på detta, men om det är det senare visar hela denna Twittertirad att en domstol fann Trump såpass misstänkt att man gav sitt tillstånd. Skillnaden är som natt och dag, och är det det senare som gäller kanske ingen ens FÅR kommentera då det i så fall rör sig om hemligt material.

Det mest troliga är att denna avlyssning skett som del i utredningen av rysskontakterna, och därmed är helt laglig, men det är naturligtvis inte helt säkert.
2017-03-04, 16:03
Medlem
Robert Costa‏Verifierat konto
@costareports

Bannon is working closely with Trump on combating what he calls the "deep state" in intel comm, per multiple people at WH

Underbart Bannon verkar totalt vilja krossa hela USAs struktur vilket är bra helt galet att USAs makt ska spridas ut över USA och med Media.
2017-03-04, 16:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det är mycket troligt att någon i Obama-administrationen har vetat

Jag borde skriva att jag tycker att det är ganska troligt att de var aktivt inblandade (alltså inte bara "vetat"). Att Obama beordrat tror jag inte på. Man han kanske "beordrat"
Citat:
om att FBI har spanat på den aktuella servern, särskilt som att det var prat om detta redan i fjol. Den relevanta frågan är naturligtvis om det är Obama eller någon i hans närhet som genomfört detta på ett illegalt sätt, eller om det hela har skett by the book.
Om det nu finns något är jag 99,99% säker på att det var lagligt.

Det relevanta är narrativet. Precis som med Flynn och Sessions
Citat:
Om det är det tidigare måste Trump visa på detta, men om det är det senare visar hela denna Twittertirad att en domstol fann Trump såpass misstänkt att man gav sitt tillstånd. Skillnaden är som natt och dag, och är det det senare som gäller kanske ingen ens FÅR kommentera då det i så fall rör sig om hemligt material.

Det mest troliga är att denna avlyssning skett som del i utredningen av rysskontakterna, och därmed är helt laglig, men det är naturligtvis inte helt säkert.
Ja, jag sa från början att det är FBI:s jobb.
Men det är Trump vi pratar om. Om det är något han är duktig på är det att "styra" News cycles.

Jag tycker nämligen att
1 om Obama/hans stab var aktivt involverade är det perfekt för Trump,
2 även om ingen av Obamas administration var aktivt involverad vinner Trump på det
3 även om storyn är påhittad och Trump Tower inte var avlyssnad kan det gynna Trump. Så duktig är han

Jag skojar alltså inte om punkt 3.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Robert Costa‏Verifierat konto
@costareports

Bannon is working closely with Trump on combating what he calls the "deep state" in intel comm, per multiple people at WH

Underbart Bannon verkar totalt vilja krossa hela USAs struktur vilket är bra helt galet att USAs makt ska spridas ut över USA och med Media.
Trump + Bannon = fuck them all* to death // Pr. Garrison

* media & deep state
https://www.youtube.com/watch?v=rSFZktZNySg
https://www.youtube.com/watch?v=-a1-Q1m68dk
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-04 kl. 16:18.
2017-03-04, 16:36
Medlem
Scherings avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6644831

Missförstår jag något här? Jag tolkar Trumps twittrande om "krav på utredning" av ledande demokraters kontakter med Ryssland som ett skämt, att han driver med demokraternas och medias besatthet med att smeta Ryssland på alla som någon gång har vistats i samma rum som Rysslands ambassadör.

Ekots Inger Arenander verkar tolka det som att han faktiskt vill att man ska utreda demokraternas kontakter med Ryssland.

Som sagt, missförstår jag? Missförstår Inger Arenander? Förstår Inger Arenander egentligen vad han menar men väljer att missförstå för att lura svenska läsare? Frågorna är många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in