Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-26, 22:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
LOL!

Hur som haver har det inget med sakfrågan att göra. Den handlade om huruvida det är moraliskt rätt att tvinga en stor del av befolkningen att bekosta aborter, om denna stora del av befolkningen tycker det är moraliskt vidrigt med abort. Det är bara Ondahamstern som, än en gång, tappat bort sig i argumentationen.

Men Ondahamstern förde fram som argument MOT ett abortförbud, att majoriteten skulle vara för abort. Ska bli spännande att se hur han ormar sig ur den grop han grävt åt sig själv.
Haha, jag vet. Ondahamstern och klybun är troll. Det finns massa Trump-hatare med dessa två väljer alltid att missförstå och förstöra debatten.

///
Trump ånga på.
https://www.nytimes.com/2017/02/25/u...l?ref=politics
Citat:
In Virginia, Immigration and Customs Enforcement agents waited outside a church shelter where undocumented immigrants had gone to stay warm. In Texas and in Colorado, agents went into courthouses, looking for foreigners who had arrived for hearings on other matters.

At Kennedy International Airport in New York, passengers arriving after a five-hour flight from San Francisco were asked to show their documents before they were allowed to get off the plane.

The Trump administration’s far-reaching plan to arrest and deport vast numbers of undocumented immigrants has been introduced in dramatic fashion over the past month. And much of that task has fallen to thousands of ICE officers who are newly emboldened, newly empowered and already getting to work.

Gone are the Obama-era rules that required them to focus only on serious criminals. In Southern California, in one of the first major roundups during the Trump administration, officers detained 161 people with a wide range of felony and misdemeanor convictions, and 10 who had no criminal history at all.

“Before, we used to be told, ‘You can’t arrest those people,’ and we’d be disciplined for being insubordinate if we did,” said a 10-year veteran of the agency who took part in the operation. “Now those people are priorities again. And there are a lot of them here.”
Så enkelt att vara en bra president jämfört med Obama/Bush. Trump bara låter dem göra sitt jobb
2017-02-26, 22:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Sluta bråka, girls!

http://www.gallup.com/poll/191834/am...campaign=tiles

Kod:
Morality of abortion	May 2015,	May 2016
Morally acceptable	45%		43%
Morally wrong		45%		47%

Det är alltså fler som tycker att abort är "Morally wrong".

Google is the power!

Men är de emot valfriheten ala totalt emot abort även om det leder till att modern överlever ingreppet samt god utbildning som leder till färre fall av graviditeter eller anser de att det endast är moraliskt fel men de anser att man även bör öka på sexualundervisningar osv?

För det är oftast där det blir fel i undersökningarna då man utelämnar just den biten, tror iforösig inte det framgår om man har gjort en så pass tydlig fråga kring ämnet denna gång heller men jag vet att det finns de som har kallat sig för pro-life men när de får pro-choise förklarat för sig och hur det inte betyder att abort skall användas som preventivmedel så brukar de ändra sin egna klassifikation då de vill se färre oönskade graviditeter osv samtidigt som de vill se färre aborter.
2017-02-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Din fjant jag efterfrågade om det var en majoritet eller en minoritet som var emot abort, jag sa aldrig att det bestämt var en minoritet som var för eller emot det, om en majoritet är emot abort och därmed under absolut inga omständigheter kan tänka sig att säkra aborter utförs så är det etiskt försvarbart (jag skiter fullständigt i vad din privata moral säger om abort då den lika väl kan säga att det är okej att sätta på barn, din moral dikterar inte det etiskt korrekta i ett land med demokratiska grundprinciper då det råder majoritetsstyre i sådana länder) då det är en majoritet av befolkningen i landet som tycker så.

Jag misstänker att detta är lönlöst men jag gör ett försök till:
Att ta bort statligt stöd från planned parenthood betyder inte att det försvinner, det betyder att man slutar tvinga folk att betala för det.
2017-02-26, 22:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Haha, jag vet. Ondahamstern och klybun är troll. Det finns massa Trump-hatare med dessa två väljer alltid att missförstå och förstöra debatten.

///
Trump ånga på.
https://www.nytimes.com/2017/02/25/u...l?ref=politics

Så enkelt att vara en bra president jämfört med Obama/Bush. Trump bara låter dem göra sitt jobb
Jag tror inte de är troll. Jag tror faktiskt de är så där.

Trump pekar med hela handen och poliskåren blir gladare för varje dag som går. Fatta hur jobbigt de måste haft det under Obamaåren:
Citat:
“Before, we used to be told, ‘You can’t arrest those people,’ and we’d be disciplined for being insubordinate if we did,” said a 10-year veteran of the agency who took part in the operation. “Now those people are priorities again. And there are a lot of them here.”

Måste ha varit oerhört demoraliserande att arbeta under såna förhållanden.
2017-02-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Sluta bråka, girls!

http://www.gallup.com/poll/191834/am...campaign=tiles

Kod:
Morality of abortion	May 2015,	May 2016
Morally acceptable	45%		43%
Morally wrong		45%		47%

Det är alltså fler som tycker att abort är "Morally wrong".

Google is the power!

Hahaha du kan ju gärna visa det mest relevanta i den undersökningen..

Abortion position
"Pro-choice" 50 47
"Pro-life" 44 46

Bra försök men som vanligt så skämmer du ut dig igen. Vad är det du brukar säga..ja just det, kämpa
2017-02-26, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag misstänker att detta är lönlöst men jag gör ett försök till:
Att ta bort statligt stöd från planned parenthood betyder inte att det försvinner, det betyder att man slutar tvinga folk att betala för det.

Nej men det betyder att man lär se ett ökande av smutsiga aborter framöver samt att flera PP kommer att tvingas till och stängas runt om i olika stater i USA, de har redan problem i stater som Texas där jag har för mig att de är begränsade till endast en enda lokal i hela den staten och tack vare detta så kommer man troligen att tvinga dem att stänga.

Planned Parenthood är dock inte endast abort utan det är även hjälp i form av att testa sig för könssjukdomar och en rad andra saker för både män och kvinnor så att det tar skada är något negativt då det riskerar att skada jänkare och dixies hälsa rent långsiktigt speciellt i stater som idag förbjuder sexualundervisningar osv.
2017-02-26, 23:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ondahamstern är en demokratisk materialist. Han tycker på fullaste allvar att majoriteten alltid har rätt och att en majoritet alltid har rätt att förtrycka en minoritet. Därför kommer han aldrig riktigt förstå amerikansk politik, som utgår (traditionellt) från individens rätt till frihet från förtryck.

Är du också en sån där som tror på att folk kan leva i ett samhälle utan lagar och regler och därmed leva i en utopi?

Det kommer alltid att finnas någon form av majoritetsstyre då minoriteten i anarkistsamhällen måste välja mellan att fatta sig efter vad som gäller eller bli utfryst.

Om majoriteten i ett samhälle anser att det är fel att köra bilar i båda körfälten så är det bara för minoriteten att innefatta sig i detta, de kan kämpa för en förändring där man kanske får köra i bägge körfälten om det inte finns någon inkommande trafik på vägen men de kan aldrig diktera vad som sker i ett samhälle.

Anarkister, Kommunister och nyliberaler är lika naiva men på olika sätt, era drömmar kommer aldrig att leda till någon utopi då det alltid finns egoister och de som utnyttjar systemen.
2017-02-26, 23:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Taxpayer funding for abortion is opposed by 62 percent of Americans. This includes 65 percent of African Americans, 61 percent of Latinos, and 45 percent of those who say they are pro-choice, as well as 84 percent of Republicans, 61 percent of Independents and 44 percent of Democrats.

Read more at: http://www.nationalreview.com/corner...iction-polling

Men till min förvåning ska det redan finnas ett förbud mot federal funding av aborter i USA, så det är väl bara för Trump att se till att den lagen implementeras. Men pengar flyter runt i såna organisationer, så en lösning kan ju vara att föra över finansieringen till andra organisationer. Jag är säker på att PP är bra på sitt jobb och det finns en hel del skräckhistorier från andra former av abortkliniker i USA. Kanske borde PP delas upp i en abortsektion, där besökare själva får betala och en sektion som sköter kvinnlig hälsa?
2017-02-26, 23:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Är du också en sån där som tror på att folk kan leva i ett samhälle utan lagar och regler och därmed leva i en utopi?

Det kommer alltid att finnas någon form av majoritetsstyre då minoriteten i anarkistsamhällen måste välja mellan att fatta sig efter vad som gäller eller bli utfryst.

Om majoriteten i ett samhälle anser att det är fel att köra bilar i båda körfälten så är det bara för minoriteten att innefatta sig i detta, de kan kämpa för en förändring där man kanske får köra i bägge körfälten om det inte finns någon inkommande trafik på vägen men de kan aldrig diktera vad som sker i ett samhälle.

Anarkister, Kommunister och nyliberaler är lika naiva men på olika sätt, era drömmar kommer aldrig att leda till någon utopi då det alltid finns egoister och de som utnyttjar systemen.
Nej, däremot förespråkar jag en konstitution som skyddar minoriteter mot majoritetens förtryck. Ungefär som i USA. Majoriteten tenderar att ändras från år till år och din syn på demokrati tillämpas som tur är ingenstans i världen.
2017-02-26, 23:14
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Fast jo, när man förbjuder möjligheten till utförandet av säker abort där de som utför det är professionellt utbildade och gör det i en säker miljö så tvingar man de som kommer att göra abort till att göra det under betydligt farligare omständigheter.

Om det är en minoritet av det amerikanska folket som gråter och är emot möjligheten till att få utföra abort under säkra omständigheter och inte i en smutsig gränd/bil/hus med smutsiga/osäkra verktyg/metoder som riskerar att döda eller sterilisera kvinnan samt får igenom det så är det en högljud minoritet.

Det är därför jag efterfrågar om det är en högljud minoritet eller om det är en majoritet.
Eller så kan de bara låta bli, låta bli från att döda oskyldiga försvarslösa liv. Oavsett vilken patetisk ursäkt som sossen rättfärdigar sina mordiska begär åt, annars kan man åka till San Francisco och få det gjort på något vis. Eller varför inte föda barnet så snabbt som möjligt och sedan bryta nacken på sattyget, stycka upp aset ordentligt till lagom stora grytbitar och gör en egen "spirit cooking", bjud tills nästa syndikalistmöte.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-02-26 kl. 23:17.
2017-02-26, 23:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men till min förvåning ska det redan finnas ett förbud mot federal funding av aborter i USA, så det är väl bara för Trump att se till att den lagen implementeras. Men pengar flyter runt i såna organisationer, så en lösning kan ju vara att föra över finansieringen till andra organisationer. Jag är säker på att PP är bra på sitt jobb och det finns en hel del skräckhistorier från andra former av abortkliniker i USA. Kanske borde PP delas upp i en abortsektion, där besökare själva får betala och en sektion som sköter kvinnlig hälsa?

Det är en mycket bättre lösning än att endast stryka deras ekonomiska stöd då de gör så mycket mer än endast utför aborter.
2017-02-26, 23:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej men det betyder att man lär se ett ökande av smutsiga aborter framöver samt att flera PP kommer att tvingas till och stängas runt om i olika stater i USA, de har redan problem i stater som Texas där jag har för mig att de är begränsade till endast en enda lokal i hela den staten och tack vare detta så kommer man troligen att tvinga dem att stänga.

Planned Parenthood är dock inte endast abort utan det är även hjälp i form av att testa sig för könssjukdomar och en rad andra saker för både män och kvinnor så att det tar skada är något negativt då det riskerar att skada jänkare och dixies hälsa rent långsiktigt speciellt i stater som idag förbjuder sexualundervisningar osv.
Nej, Ondahamstern, nu sitter du ju där och ljuger igen. Det finns 21 mottagninger i Texas. Inte 1. Varför är allt du har att komma med lögner? Är du sån i verkliga livet också? Folk måste i så fall tycka att du är bra jävla konstig.

https://www.google.se/search?q=plann...lf:1,lf_ui:4&*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in