Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Din fjant jag efterfrågade om det var en majoritet eller en minoritet som var emot abort, jag sa aldrig att det bestämt var en minoritet som var för eller emot det, om en majoritet är emot abort och därmed under absolut inga omständigheter kan tänka sig att säkra aborter utförs så är det etiskt försvarbart (jag skiter fullständigt i vad din privata moral säger om abort då den lika väl kan säga att det är okej att sätta på barn, din moral dikterar inte det etiskt korrekta i ett land med demokratiska grundprinciper då det råder majoritetsstyre i sådana länder) då det är en majoritet av befolkningen i landet som tycker så.
Nej, du skiter uppenbarligen inte i mina personliga åsikter eftersom du frågade efter just min personliga åsikt.
Än en gång - det är viktigt att du läser och förstår dina egna inlägg, annars blir det bara trams av alltihop.
Det har nu visat sig att en majoritet är mot abort och tycker det är moraliskt oförsvarbart. Då ska vi, enligt dig, förbjuda aborter i USA?
För dig är allt svart eller vitt - majoritet eller minoritet. Men det finns saker som inte en majoritet borde besluta om. Till dessa saker hör exempelvis rätten att bära vapen, yttrandefrihet och annat som står med i konstitutionen.
Att du tycker det är rätt av en majoritet att förtrycka (i det här fallet tvinga en minoritet att betala för andras aborter, trots att de tycker det är moraliskt vidrligt med aborter) är fel, helt enkelt. Men det tycker inte du och det är ju trist för dig att du är så lågt stående som människa.