Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är ju inte media han fintar bort utan sina väljare. Media går inte på hans skit och lögner men det gör ju hans supportrar.

Det är faktiskt pinsamt att se hur de försvarar eller förnekar Trumps konstanta uppenbara(och lättverifierade) lögner.

Trams. Steve Bannon vet vad han gör.
2017-02-17, 14:49
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han fintar bort media. Får dem att fokusera på meningslösa detaljer.

Ungefär som när gänget i Sagan om Ringen bestämmer sig för att attackera Mordor för att Saurons öga ska riktas mot dem istället för mot Frodo.

En bra sak om man ska finta bort någon är att finten har något syfte. Trump verkar enbart bestå av finter. Är det för att dölja hans handlingsförlamning i övrigt ?
2017-02-17, 14:53
Medlem
Det Trumps vita hus gör är att de gör Media till oppositionspartiet och inte demokraterna.

Man stänger ute demokraterna från politiken och ger dem ingen luft vilket är katastrofalt för det partiet.

Steve Bannon har onda krafter inom sig men han är en extremt smart man.
2017-02-17, 14:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är ju inte media han fintar bort utan sina väljare. Media går inte på hans skit och lögner men det gör ju hans supportrar.

Det är faktiskt pinsamt att se hur de försvarar eller förnekar Trumps konstanta uppenbara(och lättverifierade) lögner.
Fast det är ju småsak som media och du väljer att stirra blint på.

Hur många av Obamas väljare erkänner att han fortsatt att destabilisera MÖ (lättverifierad) och bör avrättas för det (inte så lättverifierad )? Väldigt få skulle jag säga. Men det är mycket viktigare än Trumps småsak som du och den "fria" pressen blir så kränkta över. Hans väljare bryr sig inte...

Ekonomi, lag och ordning (och så vidare) kommer att avgöra Trumps framtid, inte er kränkt "safe space"
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-17 kl. 15:02.
2017-02-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Hans ledarstil hade kanske passat lite bättre i Zimbabwe eller Nordkorea. Vi får hoppas på att Trump skärper till sig lite och ställer om sig. Känns som han fortfarande är inne i kampanjen.

Det kommer ta ca 1 år att reparera förtroendet.

Exakt, förutsatt att han från och med nu ändrar sin persona 100%, lyssnar på sina rådgivare och inte ger fler presskonferenser.
2017-02-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jävla nolla. Det finns förmodligen ingen utgift som är mer välanvänd i en demokrati än att skydda folkets valda representant och dennes familj. Det är en förutsättning för vår civilisation, och varje annan civilisation för den delen.

Ja, det är väldigt viktigt. Dock hade man ju kunnat kapa den kostnaden rätt rejält om familjen valt att anpassa sig och flytta med pappa till hans nya jobb.

Det är ju det vanliga när familjens huvudförsörjare får ett jobb på en annan ort.
2017-02-17, 15:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Exakt, förutsatt att han från och med nu ändrar sin persona 100%, lyssnar på sina rådgivare och inte ger fler presskonferenser.

Jag är ganska säker på att Bannon godkände det vi fick beskåda igår.
Enligt media var det Bannon som under valrörelsen uppmuntrade Trump att ge liknande tal.
Enligt media var det Bannon som tyckte att man ska få ut "Muslin Ban" så snart som möjligt.
Och så vidare
2017-02-17, 15:17
Medlem
Citat:
Tycker du att det verkar speciellt troligt? Att den mannen skulle ändra sig är nog något av det minst sannolika som kan hända i det här sammanhanget under de kommande åren. Han driver företaget USA, han bestämmer, han vet allting bäst, alla som inte håller med har fel. Punkt slut. Så kommer det att fortsätta.

Om Trump inte hade varit som han är hade han börjat bete sig någorlunda hyfsat för länge sen. Han hade inte stått och ljugit om att solen skiner när alla kan se att det regnar. Han hade sluppit häcklas av allt och alla. Han hade inte gjort sig ovän med alla. Han har allt att vinna på att sluta bete sig som han gör, men ändå gör han det inte. För han kan inte.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag är ganska säker på att Bannon godkände det vi fick beskåda igår.
Enligt media var det Bannon som under valrörelsen uppmuntrade Trump att ge liknande tal.
Enligt media var det Bannon som tyckte att man ska få ut "Muslin Ban" så snart som möjligt.
Och så vidare
Fast media ljuger ju om allt säger ni. Hur ska ni ha det?

Citat:
Hur många av Obamas väljare erkänner att han fortsatt att destabilisera MÖ (lättverifierad) och bör avrättas för det (inte så lättverifierad )? Väldigt få skulle jag säga.
Det var ett jäkla tjat om Obama. Trump skulle kunna sätta sig och bajsa på golvet på en presskonferens och ni skulle försvara det med nånting Obama eller Hillary har gjort.
Senast redigerad av tymme 2017-02-17 kl. 15:29.
2017-02-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ja, det är väldigt viktigt. Dock hade man ju kunnat kapa den kostnaden rätt rejält om familjen valt att anpassa sig och flytta med pappa till hans nya jobb.

Det är ju det vanliga när familjens huvudförsörjare får ett jobb på en annan ort.
Tror inte kostnaden hade minskat väsentligt för det. Trump Tower måste ändå försvaras mot terrorattacker, och jag gissar att det är det den höga kostaden handlar om.
2017-02-17, 15:30
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Nej, jag tror inte han behöver ändra så mycket. Det är ganska enkla saker att fixa, dvs ordentlig nattsömn, mindre droger, avstå från skrytsnack om hur han vann valet, sluta hitta på en massa trams osv.

Jag tror han kan fortsätta twittra aggressivt, kalla pressen för "fake news" osv, så länge han blir lite smidigare genom att förbättra detaljerna. Han betedde sig nästan ok vid presskonferensen med Theresa May.

Jag tror det blir bättre om han istället håller korta konferenser, max 20-30 minuter och fokuserar sig på kvalité framför kvantité. Han har ett bra minne för sin ålder och han kan klara upp situationen om tiderna kortas ned så att han inte uttråkas för det är då han tramsar till det.
2017-02-17, 15:34
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det ska bli spännande att se hur opinionsundersökningarna ser ut efter gårdagens tal. Presidenten höll ju i stort sätt ett kampanjtal, vilket i sig är lite tidigt eftersom det inte är omval förrän om knappt fyra år
Kan tänka mig att presidentens kärnväljare är nöjda men vi får se om det totala stödet för honom går upp eller ner efter gårdagen.
Det stiger konstant, som det alltid har gjort!!!

http://www.people-press.org/2017/02/...-donald-trump/
Citat:
Overall, 39% say they approve of how Trump is handling his job as president, while 56% say they disapprove
2017-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Nej, jag tror inte han behöver ändra så mycket. Det är ganska enkla saker att fixa, dvs ordentlig nattsömn, mindre droger, avstå från skrytsnack om hur han vann valet, sluta hitta på en massa trams osv.

Jag tror han kan fortsätta twittra aggressivt, kalla pressen för "fake news" osv, så länge han blir lite smidigare genom att förbättra detaljerna. Han betedde sig nästan ok vid presskonferensen med Theresa May.

Jag tror det blir bättre om han istället håller korta konferenser, max 20-30 minuter och fokuserar sig på kvalité framför kvantité. Han har ett bra minne för sin ålder och han kan klara upp situationen om tiderna kortas ned så att han inte uttråkas för det är då han tramsar till det.

Haha, så sant så. Och faktakolla när han ska skryta om valet (för det kommer han nog mjölka ett tag till..)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in