Jag har i ett antal år haft en Sony Xperia Z1 Compact, som jag varit oerhört nöjd med. Tyvärr så har batteritiden börjat bli riktigt kort (håller inte ens 8 timmar med mobilt internet påslaget). Så det är dags att skaffa en ny lur.
Ersättningsluren jag söker ska vara ungefär lika stor, kosta runt 4000 kronor och om det är något jag var missnöjd med på min Xperia, så är det kameran. Z1 tog ur vissa hänseenden sämre bilder än de två smartphones jag hade innan (Samsung Galaxy Y och Nokia 5800).
De alternativ jag kan hitta är Sony Xperia X Compact och Asus Zenfone 3, men är öppen till andra förslag.
Jag har i ett antal år haft en Sony Xperia Z1 Compact, som jag varit oerhört nöjd med. Tyvärr så har batteritiden börjat bli riktigt kort (håller inte ens 8 timmar med mobilt internet påslaget). Så det är dags att skaffa en ny lur.
Ersättningsluren jag söker ska vara ungefär lika stor, kosta runt 4000 kronor och om det är något jag var missnöjd med på min Xperia, så är det kameran. Z1 tog ur vissa hänseenden sämre bilder än de två smartphones jag hade innan (Samsung Galaxy Y och Nokia 5800).
De alternativ jag kan hitta är Sony Xperia X Compact och Asus Zenfone 3, men är öppen till andra förslag.
Jag kör X Compact, hade tidigare Z3 Compact och är absolut nöjd med den nya. Kört den i typ ett år nu utan större problem.
Är kameran bättre?
Min erfarenhet med Z1 är att bilden blev grynig och suddig. I dåligt ljusförhållande blev bilden helsvart.
Morsan hade en Z1, och min Z3 Compact var mycket bättre än hennes. X compact är i klass med min Z3 compact tycker jag, även om jag inte gjort några vetenskapliga tåget på det
Bytte just upp mig till en Z5 Compact, ifrån min gamla Z3 Compact...
Bättre kamera, fingeravtrycksläsare mm. Men överlag så var jag betydligt nöjdare med Z3:an - Klart bästa mobilen jag haft sedan min gamla Nokia 6210 :-)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!