• 3
  • 4
2017-06-11, 15:45
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Klarar man inte av att se enkla logiska samband finns det nog inte mycket att diskutera. I framtiden kan du stå och vifta med ditt pass hur mycket du vill men du kommer inte ha så många fria resmål att välja mellan om vi inte tar tag i dessa problem nu.

Felet med situationen som den ser ut idag är dels journalister som håller dessa typer bakom ryggen men även personer som likt ovan nonchalerar problemet. Detta är ett stort trovärdighetsproblem både för Sverige och den svenska journalismen.

För den svenska journalistiken kanske, men knappast för Sverige om man kollar listorna.
Citera
2017-06-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
För den svenska journalistiken kanske, men knappast för Sverige om man kollar listorna.
Du får gärna fortsätta inbilla dig att detta är något som är hugget i sten och att det alltid kommer att förbli så. De som besitter någon form av sunt förnuft inser nog problemet och i vilken riktning vi färdas.
Citera
2017-06-11, 16:18
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du får gärna fortsätta inbilla dig att detta är något som är hugget i sten och att det alltid kommer att förbli så. De som besitter någon form av sunt förnuft inser nog problemet och i vilken riktning vi färdas.

Jag har aldrig sagt att jag tror att det är hugget i sten. Däremot tror jag inte att det nödvändigtvis blir så. Ska man tro vad folk skriver här på Flashback så borde det ju redan ha hänt.
Citera
2017-06-11, 16:26
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag tror att det är hugget i sten. Däremot tror jag inte att det nödvändigtvis blir så. Ska man tro vad folk skriver här på Flashback så borde det ju redan ha hänt.
Givetvis, kan man vända den olycksbådande trenden med terrorexport så kommer det inte nödvändigtvis att bli så.
Citera
2017-06-11, 19:29
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:

Finns redan krafter i grannländerna som velat utesluta Sverige ur nordiska passunionen pga för slapp kontroll över nämnda pass, tex efter liknande händelser:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4902922
Det behöver inte krävas mycket för att förbruka ett förtroende. Vi har ett av de bästa passen i världen men det är ingen regel att det måste vara så..
Citera
2017-06-11, 20:33
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Finns redan krafter i grannländerna som velat utesluta Sverige ur nordiska passunionen pga för slapp kontroll över nämnda pass, tex efter liknande händelser:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4902922
Det behöver inte krävas mycket för att förbruka ett förtroende. Vi har ett av de bästa passen i världen men det är ingen regel att det måste vara så..

Det låter rimligt med tanke på att 500.000 svenska pass har "tappats" sedan 2008. Myndigheter och riksdag har sett mellan fingrarna, och det verkar nästan som att det har varit en medveten strategi för att få hit fler asylsökare.

Fria Tider:
Citat:
Polisen: 500 000 svenska pass "försvunna" sedan 2008

Inrikes. Antalet svenska pass som anmäls försvunna har ökat de senaste åren, visar statistik från polisen. Förra året låg siffran på 63 628, ungefär detsamma som rekordåret 2015 då 63 644 pass försvann. Polisen tror att missbruket äntligen har "stannat upp".

(...)
Frontex, EU:s gemensamma gränspolisorganisation, listar Sverige på andra plats över länder som har mest utbrett så kallat passfusk.
http://www.friatider.se/polisen-500-...nna-sedan-2008
Citera
2017-06-11, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
För svensk del så är det värre än så: både Säpos arkiv och svensk forskning rörande Stasi-arkiven har destruerats

Och där kom familjen Aschberg sannolikt undan. Röda Armens största hälare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in