2017-06-12, 09:15
Medlem
lls avatar
Ngon som hrt om att det kan finnas behandlingar fr att bli av med herpes?
Citera
2017-06-12, 11:54
Medlem
Bunsofsteels avatar
Gr inte.

Du fr leva med det.
Citera
2017-06-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Gr inte.

Du fr leva med det.
I teorin skulle det g. P samma stt som man faktiskt kan "bota" HIV.
En komplett ryggmrgstransplantation med ryggmrg frn en immun donator. Rtt sker p att det inte r vrt att riskera livet fr att bli av med herpes, s det r opraktiskt.
Det br i sammanhanget kanske nmnas att Bara en (Timothy Ray Brown) har blivit "botad" frn HIV, man har frskt med samma behandling 2 gnger till, och i bda fallen verkade det som om det fungerat, men efter ett tag kom HIV tillbaka. Man "tror" att Timothy egentligen fortfarande har HIV, men att det inte kan transportera sig runt i kroppen, eftersom det inte lngre kan f fste i de vita blodkropparna.

Med andra ord, hitta ngon med en godartad mutation som gr dem immuna mot alla typer av herpes, gr en fullstndig ryggmrgstransplantation, pumpa kroppen full med cellgifter, och hll tummarna fr att du verlever, samt att det fungerade...
Sjlv hade jag valt att leva med det.
Citera
2017-06-15, 17:32
Medlem
lls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
I teorin skulle det g. P samma stt som man faktiskt kan "bota" HIV.
En komplett ryggmrgstransplantation med ryggmrg frn en immun donator. Rtt sker p att det inte r vrt att riskera livet fr att bli av med herpes, s det r opraktiskt.
Det br i sammanhanget kanske nmnas att Bara en (Timothy Ray Brown) har blivit "botad" frn HIV, man har frskt med samma behandling 2 gnger till, och i bda fallen verkade det som om det fungerat, men efter ett tag kom HIV tillbaka. Man "tror" att Timothy egentligen fortfarande har HIV, men att det inte kan transportera sig runt i kroppen, eftersom det inte lngre kan f fste i de vita blodkropparna.

Med andra ord, hitta ngon med en godartad mutation som gr dem immuna mot alla typer av herpes, gr en fullstndig ryggmrgstransplantation, pumpa kroppen full med cellgifter, och hll tummarna fr att du verlever, samt att det fungerade...
Sjlv hade jag valt att leva med det.

Hahaha jag tror att jag vljer b. Stick with it
Citera
2017-12-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ngon som hrt om att det kan finnas behandlingar fr att bli av med herpes?

I dags lget - nej.

Men vi fr hoppas p framtiden

https://www.dh.se/forsta-vaccinet-mo...ket-effektivt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in