Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-17, 02:22
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Lennart har massor med gånger mycket tydligt gjort klart att högre studier inte är värda något och det räcker med ett intresse för något för att det ska vara en garant för kunskapskvalitet. Nu litar han på professionaliteten. Hur många år tror han att hans "advokat" suttit i skolbänken för att uppnå de kunskaper som han har?

Men vad förväntar du dig av en person som ständigt smaskar i sig onyttigheter, som inte kan laga mat men som ändå påstår sig mestadels äter nyttigt? :P Han är bra på att säga emot sig själv på nästan alla sätt.

Man undrar ju vad han kommer göra härnäst. Han har kort tid att bestämma sig. Bästa vore ju att husvagnen flyttas, men han verkar inte så inne på det. Gungstolen är väl pinnved vid detta laget, den går väl inte in genom en husvagnsdörr? Så kanske säljer han vagnen och drar norrut? Känns i nuläget som Almedalen är kört. Då skulle han ju vara nästan hemma igen. Dessutom har han ju ingen direkt uppbackning för det eventet.

Nä, nu går det nog inte så bra. Får se om han är gladare i nästa videoklipp. Har han dyslexi förresten?
2017-06-17, 08:20
Medlem
Jag är fullständigt övertygad om att ni som anser att Lennart är ointelligent har fel, skulle tippa på att han är medelintelligent+. Han är dessutom manipulativ och vet hur han ska tala med ungdomar/barn för att de ska lyssna bli intresserade(något han självklart förfinat dels genom de egna barnens uppväxt dels genom yrkeslivet). Jag säger inte att han i någon form är en motsvarighet till den "sociala Einstein" men uppfattar honom egentligen inte som, i någon omfattning, trög.

Han är vidare hypermanisk och troligen pedofil. När han skrattar i sina videos mitt i meningar så skrattar han egentligen åt hur absurda hans egna tankegångar och liv är snarare än "systemet". Jag tror vidare han har väldigt svårt att acceptera för sig själv att han faktiskt tänder på småbarn och att han därför försöker att, inte bara för omvärlden utan även sig själv, förneka detta in i det sista. Hade en trettonåring "frivilligt" lagt upp sig så har jag svårt att se honom säga nej.

Allting om det här med mantisar, systemet, blabla är bara mantran han upprepar för att verka intressant eller för att intala sig själv att det finns någon form av syfte med hans tillvaro- Don Quixote och väderkvarnarna mer eller mindre. Dessutom ger det honom något annat än sex att tänka på. Jag har själv gått utan regelbundet sex långa perioder i livet och vet att det periodvis kan vara ett riktigt gissel, och då har jag ändå relativt låg sexdrift vilket inte tycks vara fallet hos Lennart.

Släng på en riktig ålderskris samt att det liv han hade rasat på det hela och du får någon slags gränspsykotiskt tillstånd av mani och, återigen, troligtvis en känsla av hopplöshet vilket i sin tur leder till idiotprojekt och slöseri med pengar. Men helt ärligt tror jag knappast han, på riktigt, bryr sig om sin ekonomiska situation utan räknar nog kallt med att mammsen eller staten räddar honom.

För att återknyta så tror jag verkligen inte han är ointelligent utan snarare manipulativ och lever i ständigt självförnekelse, vilket han försöker bota genom att röra sig, runka i cam, "unna sig" och hitta någon form av syfte i livet. Manisk period och en udda personlighet mynnar sedan ut i att detta syfte är att bli ett youtube-fenomen, manin förstärks genom bekräftelsen och han märker dessutom att hans nyfunna kändisskap kan hjälpa honom i hans sexuella förehavanden(nåja han intalar sig åtminstone det) och han fortsätter därför att prata goja. Självklart är han även en tvättäkta voyeurist.

Om ni tänker på hur han beter sig i klipp när hans "fan" intervjuar honom så är han mycket noga med att inte framstå som fullständigt knäpp, exempelvis när de frågar honom om huruvida fluor används för att styra tankar så är han snabb med att förstå att de är ute efter att måla upp honom som sinnessjuk. Han replikerar då skickligt och med "ungdomligt" användande av engelska ordet "dizzy" och avvärjer detta försök till att förlöjliga honom.

Tror det oundvikliga slutet på följetongen Lennart är nära förstående.

(Ja jag har haft en tråkig natt :^)
Senast redigerad av Periodic 2017-06-17 kl. 08:24.
2017-06-17, 09:08
Medlem
Citat:
Så Lennart tror på fullaste allvar att det inte kan bli en rättegång eftersom han inte fortfarande sitter inspärrad?
Lennart tror att han inte har sagt exakt det där som han förtydligar både fyra och femton gånger förut. Det blir inte tydligare och faktum kvarstår att det han vill göra med MI och camsex inte kommer att fungera.
Lennart har massor med gånger mycket tydligt gjort klart att högre studier inte är värda något och det räcker med "förmågor" för att det ska vara en garant för kunskapskvalitet. Nu litar han på professionaliteten. Hur många år tror han att hans "advokat" suttit i skolbänken för att uppnå de "förmågor" som han har?
Lennart tror att det faktum att folk inte vill bo på samma camping som en gubbe som onanerar framför trollungar på snap beror på att de inte är tillräckligt moderna och utvecklingsbenägna. Det bor inga stockholmare på Tofta camping med andra ord.
Vad gör Lennart när han hotas av vräkning från campingen om fem (nu tre) dagar? Han cyklar vidare... åt ett helt annat håll.
Lennart förväntar sig en stor scen och screen på Dreamhack där han kan visa ett collage som någon annan nog kommer att göra åt honom. Det på ett event som går ut på att göra en av de saker som Lennart har kritiserat kraftigt.
Nu har han tydligen kommit på att det kommer att bli kallt i höst.
Han har inte lyckats tigga ihop många kronor via Swish och ändå verkar han tro att någon helt utan vidare kommer att ge honom ett boende.
Vi på Flashback måste ha den värsta fantasin av alla eftersom vi tydligen får igång alla andra som fantiserar. För det kan ju inte vara så att Lennarts egna ord, bilder och filmer talar sitt tydliga språk alldeles för sig själva?

Jag blir så trött! Kanske är det dags att tipsa Lennart om att det finns en ledig plats under Skanstullsbron.

Han får väl flytta in hos de två gamla gubbarna i Hemse som han tidigare var på väg att flytta till.
2017-06-17, 09:22
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Han får väl flytta in hos de två gamla gubbarna i Hemse som han tidigare var på väg att flytta till.

Jag har funderat på det också, men nu verkar han vilja lämna Öland. Vi får väl se.

Just nu står han på ett torg i Tidaholm och "väntar på frukost"
Senast redigerad av Kanilj 2017-06-17 kl. 09:27.
2017-06-17, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag har funderat på det också, EM nu verkar han vilja lämna Öland. Vi får väl se.

Just nu står han på ett torg i Tidaholm och "väntar på frukost"
Gör om, gör rätt

Jag skulle tippa på att någon pratat med "tvillingarna i Hemse", berättat för dem vem de har att göra med. Men, man vet aldrig. Jag undrar om han har syskon? Annars sluts väl cirkeln med att han kryper ner hos mamma igen...
2017-06-17, 09:29
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Gör om, gör rätt

Jag skulle tippa på att någon pratat med "tvillingarna i Hemse", berättat för dem vem de har att göra med. Men, man vet aldrig. Jag undrar om han har syskon? Annars sluts väl cirkeln med att han kryper ner hos mamma igen...

Ja jag vet. Trött i luvan på morgonen.
Hemse vore det smartaste. Gör han alltid det smartaste?
Mamma är ett alternativ. "Mor lilla mor, ingen är väl som du." Bara hon inte bor på ett ålderdomshem.
2017-06-17, 09:29
Medlem
Töntigt av Tofta. Vräka honom bara sådär. Utan diskussion. Skulle Lennart kunna kontakta hyresgästföreningen? Vad jag vet har han inte stört någon när han bott där?

Visst, de har fått en jävligt konstig person på halsen men känns b att bara låta svarte Petter vandra vidare.

Samtidigt
2017-06-17, 09:50
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Töntigt av Tofta. Vräka honom bara sådär. Utan diskussion. Skulle Lennart kunna kontakta hyresgästföreningen? Vad jag vet har han inte stört någon när han bott där?

Visst, de har fått en jävligt konstig person på halsen men känns b att bara låta svarte Petter vandra vidare.

Samtidigt

Hyresgästföreningen? På en camping? Det är deras mark och om hans närvaro sänker affärerna så är det väl fullt naturligt. De har inte som uppgift att bedriva välgörenhet.
2017-06-17, 09:51
Medlem
Citat:
Någon bland kommentarerna på filmen om vräkningen från campingen har skrivit att hans husvagn inte finns kvar längre. Påstås vara uppbränd. Finns det någon Gotlänning som kan bekräfta med bild!

Nej den är inte uppeldad. I så fall hade stått under händelser polisen gotland
2017-06-17, 09:53
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nej den är inte uppeldad. I så fall hade stått under händelser polisen gotland

Det är väl min misstanke också.
2017-06-17, 10:01
Medlem
Jag håller med föregående inlägg som diskuterar Lennarts intelligensnivå. Observerar man hans sociala förmåga, kritiska nyfikenhet, vokabulär och tidigare yrkesliv [se inlägget där han talar om sin studietid] så blir det tydligt att han inte är under medelintelligens. Vi måste komma ihåg att han numera är psykiskt sjuk och att hjärnkontoret har brunnit, samtidigt som att han har kollat på David Icke varje kväll i tre år, vilket förklarar varför han förvanskar termer som patriarkat, matriarkat, evidens, vetenskap och så vidare. Lennart är väldigt duktig på att leda samtal, han är även driven och kreativ (gerillakrig medelst kukbilder, cykelvagnsturné, tribeliving på Gotland, paleorevolution, skapandet av ett nytt system etcetera.). Till och med när han var "halvfrisk" försökte han driva projekt framåt.

Nej, jag tror att Lennart som frisk var ungefär lika intelligent som nästan alla som skrivit i den här tråden.
2017-06-17, 10:58
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag håller med föregående inlägg som diskuterar Lennarts intelligensnivå. Observerar man hans sociala förmåga, kritiska nyfikenhet, vokabulär och tidigare yrkesliv [se inlägget där han talar om sin studietid] så blir det tydligt att han inte är under medelintelligens. Vi måste komma ihåg att han numera är psykiskt sjuk och att hjärnkontoret har brunnit, samtidigt som att han har kollat på David Icke varje kväll i tre år, vilket förklarar varför han förvanskar termer som patriarkat, matriarkat, evidens, vetenskap och så vidare. Lennart är väldigt duktig på att leda samtal, han är även driven och kreativ (gerillakrig medelst kukbilder, cykelvagnsturné, tribeliving på Gotland, paleorevolution, skapandet av ett nytt system etcetera.). Till och med när han var "halvfrisk" försökte han driva projekt framåt.

Nej, jag tror att Lennart som frisk var ungefär lika intelligent som nästan alla som skrivit i den här tråden.

Faktum är att vi inte vet om han är psykiskt sjuk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in