• 1
  • 2
  • 11
2017-06-25, 22:00
Medlem
PRESStituerads avatar
Gör våra politiker en felprioritering när man satsar mot muslimsk terrorism istället för mot skumraskföretagen bakom material som används i badkar?

Skulle Fjotolf, SD och Le Pen sakna dom?
Citat:
hala badkar en betydligt större fara för liv och hälsa i Sverige än islamistisk terrorism

även om nutidens terrorister skulle lyckas uppnå samma farlighetsgrad som våra badkar så är de dömda att gå under som alla sina föregångare. Därefter saknade bara av Marine Le Pen, sverigedemokrater och Anders Behring Breivik, möjligtvis också en och annan våldsbejakande liberal ledarskribent
https://unvis.it/aftonbladet.se/a/gq...tna-eller-infa
Citera
2017-06-25, 22:03
Medlem
Vem bryr sig om vad den gamle pedoälskaren säger? Vore väl bara rättvist om han råkar ut för ett förbannat badkar!!
Citera
2017-06-25, 22:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad
Gör våra politiker en felprioritering när man satsar mot muslimsk terrorism istället för mot skumraskföretagen bakom material som används i badkar?

Skulle Fjotolf, SD och Le Pen sakna dom?https://unvis.it/aftonbladet.se/a/gq...tna-eller-infa

Det är för sent med sådana här tokerier. Bilden av den söndertrasade 11-åriga Ebba med tarmarna utspridda på gatan efter terrordådet finns etsade hos allt för många. Troligtvis har inte Guillou sett den bilden.
Citera
2017-06-25, 22:37
Medlem
franges avatar
Det betyder ju att badkar är betydligt farligare än till exempel dödsnazister och högerextremister - så varför håller alla politruker och Expo och alla på och tjatar om sådant i tid och otid?
Citera
2017-06-25, 22:42
Medlem
Sperssons avatar
.
Guillou menar alltså att så länge det dör fler av något annat än muslimsk terrorism så är muslimsk terrorism helt okej??

Det borde innebära att Guillous inställning till våldtäkter är att de är helt okej så länge kvinnorna inte dör?
Det dör ju fler av rökning.

Snälla Jan Guillou, gå i pension.
Citera
2017-06-25, 22:44
Medlem
Hatar hur PK försöker vrida o vända på allt, sannolikheten att Ebba hade dött av ett badkar var försvinnande liten, ändå smetades hon ut på en gata mitt på dagen för att den där jävla hazarknullaren tycker att vi ska acceptera att leva under Sharia.
Citera
2017-06-25, 22:52
Medlem
G13Hazes avatar
Att halka i ett badkar är en olycka, terrorism är inte olyckor. Rent ordbajseri ifrån Guillou, gubben har nog med pengar att kunna välja när han ska ha mångkultur och när han känner för att vara runt svenskar.
Citera
2017-06-25, 23:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
en och annan våldsbejakande liberal ledarskribent

Är det Alice, Arpi, Gür och Hakelius som han menar är våldsförespråkare?

Citat:
För övrigt anser jag att SVT:s påhitt om 150 000 könsstympade kvinnor i Sverige var i grövsta laget.

Han anklagar alltså SVT för att sprida fakenews, intressant....vilka belägg har han för det kan man undra?

/Provokatör
Citera
2017-06-25, 23:05
Medlem
Snapcounts avatar
I sak har han ju rätt : att hala badkar...

När det är sagt, borde ju han söka upp offren (o dess familjer) för att trösta dessa.., med dessa "visdomsord". Men.., det är ju klart.., finns ju "ett par" han inte kan säga dessa ord till. För de finns ju inte här.., längre.

Dessvärre påtalar (helt medvetet) inte Guillou hur vardagslivet har förändrats för Svensken..

-med mera otrygghet..

Och det gäller inte bara dig, utan även dina barn.

I Norge (vålår i år) har detta framkommit :

Siden nyttår har vold og kriminalitet blant ungdommer blitt grovere og mer alvorlig, mener etterforskningsleder Anne Kristin Stakston Langvik ved Sentrum og Grønland politistasjon.

Hun har ansvaret for sakene som gjelder ungdom under 18 år, og forteller om en skremmende voldstrend der eldre ungdommer peker seg ut yngre – ofte tilfeldige ofre – som de deretter presser for penger.

Grønland = mycket invandrartätt i Oslo.

Lite till ifrån artikeln..:

– Årsaken til det kan sikkert være veldig mange, men det er veldig mange som trenger hjelp av forskjellige typer. Kanskje problemer med integrering, språk, skolegang. Det er mange ting her, det kan være psykologi inni bildet, narkotika.

http://www.tv2.no/nyheter/9208852/4

"Problemet" finns för alla att se, och undersöka.., om man vill. Då blir det inte bara ett "halt badkar", utan något mycket, mycket, mera.., ja hela badrummet är mögelskadat med el-problem och..en smula mer, än bara ett halt badkar.
Senast redigerad av Snapcount 2017-06-25 kl. 23:12.
Citera
2017-06-25, 23:23
Medlem
Studsbolls avatar
För en gammal gubbe som siter hemma och skåpsuper och inte varit ute i verkligheten på många år är säkert hala badkar betydligt farligare än terrorister; det är föga troligt att han blir överkörd eller sprängd i hemmet.
Citera
2017-06-25, 23:25
Medlem
fasligts avatar
Pajasen Guillou gör väl bara vad pajasen Guillou måste göra. Han gillar ju terrorister, står kanske fortfarande kvar på Hamas avlöningslista. Guillou är så pass förtjust i terrorister att han utan att blinka sålde ut en svensk underrättelseagent till Hamas föregångare PFLP. Klart Guillou vill ha islamistisk terrorism, han är sån.
Citat:
Ex-agenten: ”Guillou angav mig för terroristerna”
LIMHAMN. När han var påg drev föräldrarna en trikåbutik på Västanväg 51. Själv gick han på Geijersskolan. Det fanns inte på kartan att han 20 år senare skulle stå på palestinska terroristers dödslista. Men så blev det, på grund av Sveriges kanske mest beundrade journalist och författare, konstaterar Gunnar Ekberg, 72 år.
...
Hans bok, självbiografin ”De ska ju ändå dö – tio år i svensk underrättelsetjänst”, väckte uppmärksamhet när den kom ut. En av dem som upprördes mest var Jan Guillou, journalist och författare som var med och avslöjade IB:s existens 1973, den så kallade IB-affären.
I sin bok beskriver Gunnar Ekberg hur nära det var att Jan Guillou fått honom dödad strax innan IB-affären. Efter att ha infiltrerat den kommunistiska extremistmiljön i Sverige kom Gunnar Ekberg via denna i kontakt med flera av de högsta ledarna inom de palestinska terrororganisationerna, bland andra den operative chefen i PFLP, Waddie Haddad, som var ansvarig för flera uppmärksammade terrordåd mot civila.
– Jag hade infiltrerat PFLP, och befann mig där nere med Waddie Haddad, när Jan Guillou kontaktade en systerorganisation till dem, DPFLP, och angav mig.
– Jan Guillou var själv medlem i en av de kommunistiska sekter i Sverige som jag infiltrerat, och han hotade mig i samband med IB-affären för att få mig att samarbeta och avslöja IB:s hemligheter. Själv samarbetade han med KGB och palestinska terrorister, och i sitt brev till DPFLP, som han undertecknade med sitt kodnamn Abu Iad, ville han att jag skulle förhöras under dödshot. Jag hamnade på PFLP:s dödslista.
Gunnar Ekberg hade dock tur. Innan DPFLP hunnit kontakta PFLP hade han tagit sig till Tel Aviv, sedan därifrån till London, där han under ett par år levde under jord, med annan identitet och ett ”vanligt” kontorsjobb.
http://www.lokaltidningen.se/ex-agen...kler/305209998

Härlig kille, Janne.

På Lena Breitners blogg kan man läsa Jannes angiveribrev till den palestinska terroristorganisationen samt Säpos förhör med honom.
https://tankaromib.wordpress.com/201...under-dodshot/
Citera
2017-06-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad

Skulle Fjotolf, SD och Le Pen sakna dom?https://unvis.it/aftonbladet.se/a/gq...tna-eller-infa

Statistiskt stämmer det säkert. Men om tillverkare av badkar medvetet gör dom hala för att döda människor på grund av en ideologi som säger att man ska döda icke troende så hade jag varit förbannad på dessa tillverkare. Jag hatar den här formen av argument. Som gode Sam Harris alltid säger. "intent is everything"
Citera
  • 1
  • 2
  • 11

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in