2017-07-05, 11:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
För övrigt är det nu minst 44 delstater som förklarat sig oförmögna att (i varierande grad) till fullo lämna ut den information som efterfrågats.

http://edition.cnn.com/2017/07/03/po...ion/index.html

Det tål att upprepas hur förfrågan har formulerats:

Det finns ingen svensk som hade accepterat att sådan information över huvud taget registrerades, än mindre spreds mellan myndigheter. Varför skulle det vara acceptabelt för en amerikan?

Japp. Det tål att upprepas hur det fungerar.

1 De ber efter info de vet det troligen inte får tillbaka.
2 De får inte den.
3 De skyller att alla vill gömma fusket
4 Win-win

Smart, va?
2017-07-05, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Faktum är ju att de mest Trumpkritiska medierna som CNN och MSNBC, men också WaPo och NYT går stärkta ur kriget med Trump. Om målet är att krossa media är det ett mycket misslyckat krig.

Känns ju som en affärsmodell Patrik från gruppboendet tallgläntan plockat fram.... vi öser på och anställer 500 nya "gräv" journalister som skall göra allt för att avsätta trumpen, låt då säga att trumpen ryker om ett halvår, då brakar hela jävla digitala affärmodellen åt helvete för alla dessa...

skulle faan nästan vara värt det, hans hat mot globalistdrakarna är så stort att han hoppar av hela skiten för att ej göda dom nå mer....

Lär ju inte behöva så mycket grävjournalister när en michelle obama-typ kliver in i salongerna. Då faller hela modellen, samt att dessa mediahus kommer gå under.

Dom betalande online-prenumeranter dom fått sen nov-16 har ju enbart gjort detta som ett statement/ekonomiskt stöd.
Senast redigerad av peheis666 2017-07-05 kl. 12:03.
2017-07-05, 11:55
Medlem
WarWarrens avatar
Appropå demens:

https://twitter.com/yashar/status/882381181496549377

Farfar går vilse på sin väg mellan det enda flygplanet han någonsin flyger i till den enda bilen han någonsin åker i. Han muttrar lite för sig själv på väg bort, troligtvis 4D-schack.
2017-07-05, 12:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
WarWarren skrev

För övrigt är det nu minst 44 delstater som förklarat sig oförmögna att (i varierande grad) till fullo lämna ut den information som efterfrågats.

http://edition.cnn.com/2017/07/03/po...ion/index.html

Det tål att upprepas hur förfrågan har formulerats:

Kris Kobach sager sjalv i artikeln att det bara handlar om data som redan ar offentlig:

"The vice chairman's letter twice requests only "public" voter information, and Kobach clarified the specifics of his request Friday: "Every state receives the same letter, but we're not asking for it if it's not publicly available," he told The Kansas City Star."

Dom kommer naturligtvis att plocka in den datan anda.
2017-07-05, 12:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
På vilket sätt är de 'stärkta'? Högre tittarsiffror? Det är en bieffekt. Det är klart att olika media ökar sina siffror eftersom Trump skapar rubrikerna.

Trump krossar media genom att göra de ÄNNU mer partiska. Förstår du inte det?

Trump, king of the kaos

Ja om man hatar Väst är naturligtvis Trumps totala kaos en skänk från ovan, men jag finner förtröstan i att det är många små personer som underskattat Väst tidigare. Skulle Trump få förstöra de demokratiska ideal som USA bygger på vore nog många länder lyckliga, men det är för tidigt att ropa hej än.

I det aktuella fallet "förstör" dock Trump inte media, han bara stärker motståndskraften bland sin minskande skara försvarare.
2017-07-05, 12:23
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Kris Kobach sager sjalv i artikeln att det bara handlar om data som redan ar offentlig

Vilket är lögn. Stora delar av det som krävs ut är personuppgifter som skyddas av delstatslagstiftning med hänvisning till integritetsskäl och s.k voter privacy laws. Det spelar ingen roll hur många gånger du hävdar det motsatta.
2017-07-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Kris Kobach sager sjalv i artikeln att det bara handlar om data som redan ar offentlig:

"The vice chairman's letter twice requests only "public" voter information, and Kobach clarified the specifics of his request Friday: "Every state receives the same letter, but we're not asking for it if it's not publicly available," he told The Kansas City Star."

Dom kommer naturligtvis att plocka in den datan anda.

Är väl federala val så staterna ska väl inte ha någon möjlighet att neka.

Lär väl gå till högsta domstolen igen.
2017-07-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Tung lunch? Du verkar aningen mer intellektuellt långsam än vanligt.

Yttrande- och pressfriheten stadgad i första tillägget går ut på att individer i allmänhet samt de individer som tillsammans går ihop och uttrycker sig genom ett medium i synnerhet inte ska befara pålagor från regeringen för det de berättar om. Hur tycker du att presidentens retweetande av antisemitiskt wrestling-trams ser ut när det gäller just hans syn på pressfriheten?

Que? På vilket vis var den antisemitisk? Du tar efter CNN ser jag #fakenews.
2017-07-05, 13:22
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Klippet kom från en ökänd antisemitisk sida. Eftersom du titulerar dig "stolt antisemit" förstår jag inte varför du blir kränkt över att detta påpekas. Du borde ju bli extra stolt när den store Trump retweetar något därifrån.
Anständigt folk blir kanske lite mer beklämda.
2017-07-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Klippet kom från en ökänd antisemitisk sida. Eftersom du titulerar dig "stolt antisemit" förstår jag inte varför du blir kränkt över att detta påpekas. Du borde ju bli extra stolt när den store Trump retweetar något därifrån.
Anständigt folk blir kanske lite mer beklämda.

Ja men klippet i sig innehöll ingenting antisemitiskt, och det var ju klippet han retweetade och inte något annat. Förresten, vilken är denna ökända antisemitiska sidan i fråga? Jag trodde klippet kom från en relativt okänd twitter-user, men du kanske kan upplysa mig mer i den frågan.

Min signatur har jag valt eftersom man ändå kommer få dessa stämplar på sig oavsett ifall det är korrekt eller inte, därför är det lika bra att anamma dem och försöka vattna ur deras betydelse.
2017-07-05, 13:38
Medlem
WarWarrens avatar
Jag var otydlig. Videon i sig är inte antisemitisk. Däremot är upphovsmannen en ökänd dito.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
2017-07-05, 13:47
Medlem
WarWarrens avatar
Ett av hundratals problem med federala val i USA är att de administreras av delstaterna. Det är helt nuts. Det vore lite som att vi skulle anförtro våra riksdagsval i Gästrikland till Hofors kommun, istället för att låta dessa skötas av en nationell valmyndighet.

Tänk på att SCOTUS tar upp mål med prejudikatvärde. När det gäller privacy rights och federal maktdelning finns det hundratals prejudikats att tillgå. Vi får väl se om det öht aktualiseras, jag tror Trump/Kobach backar/ändrar a la travel ban.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Är väl federala val så staterna ska väl inte ha någon möjlighet att neka.

Lär väl gå till högsta domstolen igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in