Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ett av hundratals problem med federala val i USA är att de administreras av delstaterna. Det är helt nuts. Det vore lite som att vi skulle anförtro våra riksdagsval i Gästrikland till Hofors kommun, istället för att låta dessa skötas av en nationell valmyndighet.

Tänk på att SCOTUS tar upp mål med prejudikatvärde. När det gäller privacy rights och federal maktdelning finns det hundratals prejudikats att tillgå. Vi får väl se om det öht aktualiseras, jag tror Trump/Kobach backar/ändrar a la travel ban.

Problemet är väl att Trump vinner vilket fall som helst.

Ger de inte ut uppgifterna= De har något att dölja i hans väljares ögon

De ger ut uppgifterna = De hittar något fusk och hans väljare börjar skrika om valfusk.

Vilket jag tror Trump vet och kör på.
2017-07-05, 17:32
Medlem
Verkar inte mycket som går Trumps väg, nu är miljön på tapeten och där stöter Trump på motstånd.
Tror inte Trump fått i skallen vad han faktiskt kan och vad han inte kan diktera som president. Hans förakt för sina mest trogna väljare är ju välkänt. Att han dessutom anser rika med begåvade än fattiga har han ju själv punkterat rejält genom sina förskolerepliker och skolgårdaktiga mobbningar.
Har ju framkommit att man faktiskt diskuterar trumps mentala instabilitet vilket ju är unikt i USA;s historia. Och hans fajt mot media kan han ju aldrig vinna men det är an nog för inskränkt för att fatta. Media är ju en del i att skydda eller varna medborgarna mot typer som Trump genom att gräva i det träsk som t.ex Trump omger sig med. Trump kan sitt sitta och gorma mot tv-apparaten hela natten, det hjälper inte. Att han är genuint impopulär och t.om kallas fakepresident verkar han faktiskt inte bry sig om vilket han ju borde om han varit uppgiften vuxen. <med största sannolikhet kommer nästa stora groda vid G-20mötet. Att improvisera begåvat är ju inte Trumps främsta gren precis och Putin kommer utan tvivel väl förberedd efter att ha läst dossiern om Trump.
2017-07-05, 18:20
Medlem
Tillssons avatar
USA har ett stort problem med det egna våldet.

Från fredag till onsdag dödades 14 personer och 87 skadades enbart i Chicago.

Källa: http://qasioun.net/en/news/show/80993
2017-07-05, 18:25
Medlem
WarWarrens avatar
Det är väl klart att han inte vinner när Mississippis secr of state (Hosemann - R) säger åt Kobach att denne och dennes kommission kan "go jump in the Gulf of Mexico."

Det är och uppfattas som ännu ett tafatt misslyckande från den redan grundligt utskämda Trump-administrationen. Dessutom sätter han sina republikanska guvernörer i skiten då de tvingas välja mellan nån sorts parti-/presidentlojalitet och lojalitet med sina medborgare och deras privacy rights.

Jag skulle säga att det är en ren lose-lose.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Ger de inte ut uppgifterna= De har något att dölja i hans väljares ögon

De ger ut uppgifterna = De hittar något fusk och hans väljare börjar skrika om valfusk.

Vilket jag tror Trump vet och kör på.
2017-07-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Det är väl klart att han inte vinner när Mississippis secr of state (Hosemann - R) säger åt Kobach att denne och dennes kommission kan "go jump in the Gulf of Mexico."

Det är och uppfattas som ännu ett tafatt misslyckande från den redan grundligt utskämda Trump-administrationen. Dessutom sätter han sina republikanska guvernörer i skiten då de tvingas välja mellan nån sorts parti-/presidentlojalitet och lojalitet med sina medborgare och deras privacy rights.

Jag skulle säga att det är en ren lose-lose.

Jeff Session har ju tidigare försökt hindra att svarta röstar.

Nu om det får tag i alla dessa väljares uppgifter så kan de förändra tillgängligheten för valen till exempen enligt mönster de ser. Om man på ett visst ställa röstar demokratiskt i förval så kan man ställa in förvalen och flytta lokalerna så att det blir jobbigare för dem att ta sig dit. Så det finns ju mycket av de mönster de kan se i hur folk röstar för att förändra resultatet av ett val.

Man kan också leta upp dem på Facebook och rikta information till dem eller enligt något annat man kan lista ut.

Så det handlar nog inte alls om den här popular vote utan det är vad man döljer sig bakom.

Sen så vet vi ju nu att vice presidenten Mike Pence ljög om att han inte visste vad Flynn hade gjort eftersom det finns de som kan visa att de informerat transit team om det. Eller så var han så kalkig så han inte kan minnas det. Session kanske smittar.
2017-07-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Media skyddar ingen förutom sina anhängare och ägare. Trodde detta var uppenbart?

Men du lever i en värld där media är skyddare och hjälper de fattiga?

DDR propaganda är starkt påverkad hos dig.

Det är vad Trump vill att du ska tycka ja men om du kanske skulle försöka tänka lite själv en stund kanske du skulle inse att det finns nyanser också.

Både FOX och CNN har fel i sina nyheter. Men de vill de naturligtvis inte ha så de ska självklart få veta när det händer så de kan ändra sig.

Att Trump ljuger ideligen ser du inte som ett problem antar jag?
2017-07-05, 19:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Lär väl gå till högsta domstolen igen.

Mycket troligt.

Citat:

Republikanerna vill ha voter ID i hela USA, det ar otroligt att det inte finns redan.
2017-07-05, 19:33
Medlem
mrtowlies avatar
Jävla tjat om CNN här från folk jag vågar lova aldrig sett mer än 3 minuter sammanlagt i sitt liv av den kanalen. De rapporterar om allt möjligt och har ofta väldigt ingående och intressanta utrikesreportage. De är inte Trump-vänliga som Fox är men de rapporterar inte negativa åsikter om Trump hela dagarna direkt heller förutom några "opinions" vilket är typ krönikörer, till skillnad från Fox som agerar propagandakanal åt Trump.

Här kan ni se vad CNN rapporterar om just nu:

http://edition.cnn.com

Ta en titt så kanske ni lär er något.
2017-07-05, 19:33
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Både FOX och CNN har fel i sina nyheter. Men de vill de naturligtvis inte ha så de ska självklart få veta när det händer så de kan ändra sig.

Här kan man få intrycket att du jämställer FOX och CNN, även om det inte behöver ha varit din avsikt. FOX är inte en seriös nyhetsförmedlare utan en republikansk (inte konservativ) megafon. Jämför CNN:s korrenätverk, redaktionellt track record, geografisk spridning, journalistisk kaliber hos reportrar/ankare m.m. Det är inte ens en jämn match. Du ser ofta republikanska/konservativa tungviktare som kommentatorer eller intervjuobjekt på CNN, på FOX är det tunnsått med den "balans" man gjort till varumärke.
2017-07-05, 19:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
TheStriptease skrev

Du tar efter CNN ser jag #fakenews.

Ted Cruz:

Ted Cruz Suggests CNN Threat to Dox Redditor Could Be Criminal

http://www.mediaite.com/online/ted-c...d-be-criminal/

2017-07-05, 19:41
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mycket troligt.

Republikanerna vill ha voter ID i hela USA, det ar otroligt att det inte finns redan.

Det hade inte efterfrågats om det inte vore så att oproportionellt många inom minoritetsgrupper och ekonomiskt svaga grupper saknar legitimation. På samma sätt som att dessa grupper har svårare att få ledigt för att rösta på en vardag och/eller saknar fordon för transport till avlägset förlagda vallokaler.

Om voter id är så viktigt är det något alla röstberättigade oombett borde få gratis. Om vallokalerna måste vara få och konstigt förlagda borde staten ordna gratis transport. Om valen måste hållas på en tisdag borde denna tisdag göras till helg. Sök lite på nätet och kolla vilka som är emot dessa idéer och fundera två sekunder på varför.
2017-07-05, 20:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det är vad Trump vill att du ska tycka ja men om du kanske skulle försöka tänka lite själv en stund kanske du skulle inse att det finns nyanser också.

Att Trump ljuger ideligen ser du inte som ett problem antar jag?

Självklart vill Trump att jag ska tycka med han. Precis som media vill att jag ska tycka med dem.

Det enda jag bryr mig om USA-politiken är:
  1. USA ska isoleras
  2. Feminister ska inte sova bra på kvällarna
  3. Globalister ska få känna på att förlora flera miljoner dollar
  4. Arbetsmarknaden ska ligga i folkets händer
  5. USA ska samarbeta med Ryssland för att spränga bort IS
  6. Media ska få kritik
  7. USA ska visa vägen ifrån EU-moralen

Sedan om det går åt helvete i Chicago och USA är inte snäll mot miljön...ja? Och? Det är inte ett problem med tanke på hur många andra länder som hycklar och det verkar vara accepterat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in