Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-06-30, 09:04
Moderator
Tinuviels avatar
Onsdagen den 5 juli r det Socialdemokraternas dag i Almedalen.

Magdalena Andersson talar klockan 19.00.
I denna trd diskuterar vi hans och Socialdemokraternas insatser under veckan.
Citera
2017-07-02, 09:00
Medlem
stevenstillss avatar
Det knns som om klasspolitiken r p vg tillbaks efter 10-15 r med identitetspolitik. Pltsligt r det ingen som vurmar fr kvinnor, barn, invandrare och minoriteter lngre. Jag har mrkt att pltsligt vill man sl mot de rika i nstan varje utspel frn vnster. Som utspelen frn partisekreteraren Lena Baastad och Karl-Petter Thorwaldsson betrffande att SD numera r strst bland arbetare. Nr Lena Baastad sger att SD gr de rikas renden knns det vldigt konstruerat. Idag ett utspel frn vnsterpartiet som ocks riktar sig mot de rika. Ett tecken i tiden. Nr verkligheten trnger sig p r det inte s kul med identitetspolitik lngre. Den fungerar bara nr det r vackert vder och man kan leka attitydlekar. Kommer ngon ihg sa Romsons tal i Almedalen 2016 dr hon attackerade vita mn. Det var nog en slutpunkt fr identitetspolitiken.

Jag ska hlla koll p partiledarnas tal. Jag kan ge mig i den p att kvinnofrgor och liknande hamnar i en och annan bisats men inte mer. Det blir ocks intressant att hra hur pass mycket den identitetspolitiska markren "allas lika vrde" kommer till anvndning.
Citera
2017-07-05, 10:11
Medlem
Verkar som Stefan Lfvn inte r i Almedalen. Istllet kommer alkoholisten och finansministern Magdalena Andersson representera sossarna. Fokus fr henne verkar vara att attackera Moderaterna fr att vilja samarbeta med Sverigedemokraterna som hon sger inte r ett serist ekonomiskt alternativ. Detta sger hon samtidigt som nuvarande regering r tvungen att lna miljarder kronor trots att vi befinner oss i en hgkonjunktur.

Klla: TV4 nyheterna

Mer spnning att vnta under dagen.
Senast redigerad av Snobbenomimmi 2017-07-05 kl. 10:14.
Citera
2017-07-05, 12:14
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Verkar som Stefan Lfvn inte r i Almedalen. Istllet kommer alkoholisten och finansministern Magdalena Andersson representera sossarna.

Det har varit knt sedan lnge att Lfven inte kommer till Almedalen i r. Sen undrar jag vad du har fr kllor p att finansministern r alkoholist? Ondsint ryktesspridning klarar vi oss utan.
Citera
2017-07-05, 12:46
Medlem
HBOLLs avatar
Vlfrdsmiljarder 73 miljoner till Botkyrka man nmner att befolkningen kat blir cklad av sossarna.
Citera
2017-07-05, 19:48
Medlem
Sqrbankens avatar
Haha, det var ingen rusning till trden p sossarnas dag direkt=)

Missade talet, vill se vad Maggan rapade ihop, s om ngon sitter p en laglig repris s posta grna.
Citera
2017-07-05, 22:55
Medlem
Stafan Lfven r svrt sjuk. Mste vila sig.
Citera
2017-07-05, 22:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbo.pooli
Stafan Lfven r svrt sjuk. Mste vila sig.
Vad pratar du om?
Citera
2017-07-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Haha, det var ingen rusning till trden p sossarnas dag direkt=)

Missade talet, vill se vad Maggan rapade ihop, s om ngon sitter p en laglig repris s posta grna.

Jag sg frta kvarten, Maggan babblade om att hon i slutet av 80 talet var i stberlin och berttade om sin tid dr och hur viktigt det r med demokrati och att man inte ska ta det frgivet och dyl. Tappade intresset och satt p en film istllet.
Citera
2017-07-05, 23:03
Medlem
Javisst,Han r p ett hemligt stlle och vilar ut sig. Vad Sverigeresa?
Citera
2017-07-05, 23:17
Medlem
smoerreboms avatar
nd verlag ett bttre n Annie Lfs ckliga falska tal. Det framkallade inte fraktfulla fnysningar var femte minut. Man kan ha lite verseende med att hon r en finansminister som r lite ovan vid detta s det var rtt ojmnt, mkt svammel om stberlin och ven del trttsamt terfallande i att S ftt stda upp efter borgarna flera ggr, det har vi hrt s mkt i debatterna ven om det ju stmmer nr det gller regeringen Bildts korta nationalekonomiskt misslyckade sejour.

Jag tyckte hemtjnstsnacket var rtt effektivt sossesnack, det hedrar henne att hon faktiskt haft ett sdant jobb.
Citera
2017-07-05, 23:25
Moderator
Tinuviels avatar
Bitvis kndes talet lite forcerat. Nr Magdalena Andersson skulle frmedla patos blev det istllet gllt och skarpt.

Annars var det ett traditionellt socialdemokratiskt tal.

Fick en knsla av att Magdalena Andersson kan komma att bli mer n en tillfllig ersttare till Lfven. Fick knslan av att hon genom sitt tal ville frmedla att hon i en framtid kan bli det permanent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in