Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-07-07, 23:35
Medlem
hushlittledarlings avatar
I Belinda Olssons program Opion får Jimmie frågan vilken facebook-grupp han vill gå med i.

"Stoppa Islam" var en grupp.

Nä, där vill jag inte gå med i. "Jag vet inte riktigt vad de vill".

a) Är han dum i huvudet om han inte förstår vad gruppen "Stoppa Islam" vill?
b) För några år sen skrev han att "Islam var det största hotet" mot Sverige.

Har han ångrat sig?
Vill han bli PK?
Vill framstå som inte så hatisk och mer vänlig än brukligt?
De är ju det lite mer snällare partiet och då måste han kanske ljuga lite? Vad tror ni?
Citera
2017-07-07, 23:37
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Han är försiktig. Belinda lägger ut fällor som alla äckliga journalister.
Citera
2017-07-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Är du dum i huvudet som inte förstår hur stor bredd det finns bland möjligheterna? Det kan vara allt ifrån "sluta med separata badtider för de olika könen" till "avrätta alla muslimer".
Citera
2017-07-07, 23:42
Medlem
Antagonist88s avatar
Sverigedemokraterna är numera dom nya Socialdemokraterna med allt vad det innebär, alltså helt andefattiga. Men väljarkåren tror att dom röstar på ett riktigt Nationalistiskt parti vilket gör detta ännu mer tragiskt.
Citera
2017-07-07, 23:43
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Jimmie har sålt sig. Lika bra att lägga ner och uppmana väljarna att rösta på Socialdemokraterna.

Det räcker med sju partier som tycker lika. inte åtta
Citera
2017-07-08, 00:31
Medlem
Var inte stygg mot herr åkesson nu, det finns ju få individer som har så pass stor medial koll på sig som honnom.

Minsta lilla felsteg resulterar i en helsida på aftonbladet.
Att han svarar att han inte vill gå med där efterssom han inte vet vad de vill låter inte särskillt konstigt.
Hade låtit ungefär likadant oavsett vilken annan politiker som blivit tillfrågat, annat ordalag kanske men ändå.
Citera
2017-07-08, 00:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Har han ångrat sig?
Vill han bli PK?

Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Var inte stygg mot herr åkesson nu, det finns ju få individer som har så pass stor medial koll på sig som honnom.

Minsta lilla felsteg resulterar i en helsida på aftonbladet.

Presis! Belinda fiskade inställsamt efter felsteg, och hälsade honom dessutom inte "Välkommen" som hon gjort med alla andra.
Hade han gått i fällan hade det kunnat rasera och rasifiera allt bra han sagt.
Så : Bra jobbat Jimmie!
Citera
2017-07-08, 00:43
Medlem
Citat:
I Belinda Olssons program Opion får Jimmie frågan vilken facebook-grupp han vill gå med i.

"Stoppa Islam" var en grupp.

b) För några år sen skrev han att "Islam var det största hotet" mot Sverige.

Har han ångrat sig?
Vill han bli PK?
Vill framstå som inte så hatisk och mer vänlig än brukligt?
De är ju det lite mer snällare partiet och då måste han kanske ljuga lite? Vad tror ni?
JÅ vill gå hem i stugorna, det är en fiffig strategi att låta folkligare. Han är nedtonad för att de som tidigare känt sig rädda, ska rösta på SD i nästa val. Sen blir det andra bullar Vill bara tillägga att jag själv nog kommer rösta på SD.
Citera
2017-07-08, 00:46
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ett alldeles normalt politikersvar. Och det råkar också vara vad varje vettig person borde svara så länge personen inte har inblick i vad gruppen handlar om.
Citera
2017-07-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Presis! Belinda fiskade inställsamt efter felsteg, och hälsade honom dessutom inte "Välkommen" som hon gjort med alla andra.
Hade han gått i fällan hade det kunnat rasera och rasifiera allt bra han sagt.
Så : Bra jobbat Jimmie!

Japp, precis så var det, gäller att fiska efter halmstrån lixom i brist på argument som inte håller.
Citera
2017-07-08, 01:54
Det var ju inte bara om gruppen som han gav ett svar på, utan också uttrycket i sig: "stoppa islam", där han vek ner sig, enligt min åsikt. Han kunde gett ett svar om islam utan att blanda in gruppen när Belinda tog upp det.

Trots att Jimmie vill gå hem i stugorna anser inte jag att han kan välja bort islam som han och SD nu för tiden gör. Frågan är alldeles för viktig och avgörande för landets framtid.
Citera
2017-07-08, 08:13
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Ett alldeles normalt politikersvar. Och det råkar också vara vad varje vettig person borde svara så länge personen inte har inblick i vad gruppen handlar om.

Vi kan nog utgå ifrån att Jimmie utan efterforskning hade kunnat gå med i en grupp som heter t.ex. "Stoppa ISIS". Om man inte tar avstånd från ISIS så är man helt enkelt en äcklig terrorist.

Att ta avstånd från islam är betydligt mer komplext i.o.m att det finns flera olika tolkningar av Koranen. Vissa är bokstavstroende medan andra läser verserna mer metaforiskt, ungefär som många kristna gör med Gamla Testamentet. Det beror helt enkelt på vad man har för inställning till islam i sin helhet. Jag hatar islam, men jag tror på ett sekulärt samhälle och ser därför hellre att vi bekämpar terror och extremism där den uppstår och i de fall den utgör ett hot mot vår civilisation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in