Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 22:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cntstpwntstp
Nej. Han flyttade för drygt 7mån sedan och detta hände för drygt 1mån sedan.

Du skrev till en annan att det typ inte finns något annat att göra än att åka dit, som jag uppfattade det. Jag lägger nu fram två scenarior som jag ser som det mest logiska och mest sannolika som kan ske.

1. Du åker dit, och du har förhoppningen att det ska göra honom glad och att han kommer säga att han älskar dig. När han inte ger dig den bekräftelsen som du hoppats på, så kommer du att försöka charma honom till att göra det. När detta inte riktigt fungerar så kommer du att bli frustrerad och gå tillbaks i gamla spår och ni kommer att bråka väldigt kraftfullt. Det kommer bli så att du står ensam, ledsen och övergiven i ett annat land.

2. Du åker inte dit. Du avvaktar, och tills slut så kommer han att höra av sig till dig igen, och säga att han verkligen saknar dig och att han älskar dig, och att han inte vill att det ska ta slut. Din väntan har varit tuff, men du har under tiden haft tankarna inom dig att allt kommer att lösa sig om du bara ge honom ordentligt med tid. Din lycka är obeskrivlig över att han hörde av sig igen, och du tackar dig själv (och Netherworld från Flashback?) för att du klarade av att göra detta val.

Så.. Vilka av dessa 2 scenarior väljer du?
Citera
2017-07-13, 23:20
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ska försöka fatta mig kort. Han är min livs kärlek, det känns som att jag dör utan honom. Vi har alltid bråkat, men inte utan anledning. Dock gått bra ändå med tanke på att vi träffats dagligen osv. Tills han flyttade till ett annat land (!). Då vägdes det dåliga (bråken) inte upp med ngt bra (att träffas). Han gör i princip allting nu som han lovade (utan att jag bad honom om det) att inte göra. Efter det senaste bråket vi hade så har han totalt slutat att svara mig, dessutom blockerat mig på typ alla ställen. Är nog 1mån sedan nu. Alltså vad ska jag göra? Har planer om att åka och träffa honom om ngn månad (jag är så galen), då jag till 99% tror att han skulle bli glad av att se mig och sluta tjura (som han typ gör nu och verkar kunna göra för evigt). Funderar även på att skicka honom ett brev/paket. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte höra att jag ska glömma och ge upp för så fungerar jag inte. Så förslag?

Men om han har blockat dig så inte ska du hålla på och uppvakta honom eller jaga honom. Är du inte klok😉

Eftersom han blockat dig så bör du dra dig tillbaka. Du kan ju inte tvinga dig på en man. Du låter ung, så låt mig berätta att med avstånd (=tystnad) så kommer saknad. Och gör det inte det från hans sida. Ja, då finns det troligen någon som passar dig bättre där ute.
Lycka till
Citera
2017-07-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du skrev till en annan att det typ inte finns något annat att göra än att åka dit, som jag uppfattade det. Jag lägger nu fram två scenarior som jag ser som det mest logiska och mest sannolika som kan ske.

1. Du åker dit, och du har förhoppningen att det ska göra honom glad och att han kommer säga att han älskar dig. När han inte ger dig den bekräftelsen som du hoppats på, så kommer du att försöka charma honom till att göra det. När detta inte riktigt fungerar så kommer du att bli frustrerad och gå tillbaks i gamla spår och ni kommer att bråka väldigt kraftfullt. Det kommer bli så att du står ensam, ledsen och övergiven i ett annat land.

2. Du åker inte dit. Du avvaktar, och tills slut så kommer han att höra av sig till dig igen, och säga att han verkligen saknar dig och att han älskar dig, och att han inte vill att det ska ta slut. Din väntan har varit tuff, men du har under tiden haft tankarna inom dig att allt kommer att lösa sig om du bara ge honom ordentligt med tid. Din lycka är obeskrivlig över att han hörde av sig igen, och du tackar dig själv (och Netherworld från Flashback?) för att du klarade av att göra detta val.

Så.. Vilka av dessa 2 scenarior väljer du?

Jag kommer inte kunna åka dit förrän om ngn månad ändå. För behöver söka visa osv. Så nummer 2 får mer än gärna hända innan dess. Jag ser det som 2 olika scenarion också.

1) jag åker dit och han är fortfarande singel och blir glad av att se mig.

2) jag åker dit och han har en ny tjej.
Citera
2017-07-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Men om han har blockat dig så inte ska du hålla på och uppvakta honom eller jaga honom. Är du inte klok😉

Eftersom han blockat dig så bör du dra dig tillbaka. Du kan ju inte tvinga dig på en man. Du låter ung, så låt mig berätta att med avstånd (=tystnad) så kommer saknad. Och gör det inte det från hans sida. Ja, då finns det troligen någon som passar dig bättre där ute.
Lycka till

Jag har haft honom blockad MKT, och visst har han blockat mig med förr men varit för resten av dagen typ. Inte över en månad.

Jag ångrar som fan att jag ens försökt kontaktat honom så som jag har gjort. För fanns det ngn chans att han skulle prata med mig igen så försvann den nog där.

Jag är inte så ung som jag låter och jag är inte ute efter att ha en pojkvän. Jag älskar verkligen HONOM.
Citera
2017-07-14, 17:12
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Äh, skicka honom något gulligt/romantiskt och se vad som händer!
Citera
2017-07-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Äh, skicka honom något gulligt/romantiskt och se vad som händer!

Via post? Tar typ 1 månad innan han kommer få det.
Citera
2017-07-14, 17:31
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Via post? Tar typ 1 månad innan han kommer få det.

Är han inte värd väntan då?
Citera
2017-07-14, 19:19
Medlem
Citat:
Hon kanske är rädd för dig för att du slog henne sönder å samman?

Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Är han inte värd väntan då?

Väntan? Hinner hända mkt innan dess. Skulle vilja lyckas kontakta honom redan nu innan det är försent.
Citera
2017-07-15, 04:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag kommer inte kunna åka dit förrän om ngn månad ändå. För behöver söka visa osv. Så nummer 2 får mer än gärna hända innan dess. Jag ser det som 2 olika scenarion också.

1) jag åker dit och han är fortfarande singel och blir glad av att se mig.

2) jag åker dit och han har en ny tjej.

Jag har ju läst vad du skrivit till andra och utifrån vad du har berättat så skulle jag säga att ditt scenario 1 inte kommer att ske. När jag läser den raden så får jag känslan av att du innerst inne också förstår detta, men att den tanken är för jobbig för dig just nu att hantera.

Därför lever du i en osäker inre värld där du nästan maniskt matar dig själv med känslor av hoppfullhet. "Han vill ha mig, jag vet. Om han bara träffar mig, så kommer han inse det". Men när du har dessa tankar så är det inte med ro du har dom. Din puls är inte lugn och behaglig, ditt hjärta värker samtidigt som du upprepar ditt mantra "allt kommer bli bra igen."

Din tankevärld är inte den världen som mannen långt bort lever i.

För varje tanke av hoppfullhet som du göder ditt brustna hjärta med, så distanserar du dig själv längre och längre bort ifrån din kärlek. När ni möts igen, OM ni möts igen, så kommer ni vara ljusår ifrån varandra. Men tyvärr nte pga av tid eller geografiskt avstånd.
Senast redigerad av Netherworld 2017-07-15 kl. 04:11.
Citera
2017-07-15, 14:58
Medlem
Citat:
Jag har ju läst vad du skrivit till andra och utifrån vad du har berättat så skulle jag säga att ditt scenario 1 inte kommer att ske. När jag läser den raden så får jag känslan av att du innerst inne också förstår detta, men att den tanken är för jobbig för dig just nu att hantera.

Därför lever du i en osäker inre värld där du nästan maniskt matar dig själv med känslor av hoppfullhet. "Han vill ha mig, jag vet. Om han bara träffar mig, så kommer han inse det". Men när du har dessa tankar så är det inte med ro du har dom. Din puls är inte lugn och behaglig, ditt hjärta värker samtidigt som du upprepar ditt mantra "allt kommer bli bra igen."

Din tankevärld är inte den världen som mannen långt bort lever i.

För varje tanke av hoppfullhet som du göder ditt brustna hjärta med, så distanserar du dig själv längre och längre bort ifrån din kärlek. När ni möts igen, OM ni möts igen, så kommer ni vara ljusår ifrån varandra. Men tyvärr nte pga av tid eller geografiskt avstånd.

Kollar man realistiskt utifrån på förhållandet så var det alltid han som älskade mest och ville allting mest. Så för mig går det inte ihop hur han bara kan blocka över ett bråk och sen gå vidare. Sedan är det ju även väldigt fegt att avsluta så efter 2år. Att inte ens våga möta mina ord. Men det hade aldrig hänt om han hade möjlighet att träffa mig. Och så länge han är singel kommer han alltid vilja ha mig om han träffade mig.
Citera
2017-07-19, 01:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Kollar man realistiskt utifrån på förhållandet så var det alltid han som älskade mest och ville allting mest. Så för mig går det inte ihop hur han bara kan blocka över ett bråk och sen gå vidare. Sedan är det ju även väldigt fegt att avsluta så efter 2år. Att inte ens våga möta mina ord. Men det hade aldrig hänt om han hade möjlighet att träffa mig. Och så länge han är singel kommer han alltid vilja ha mig om han träffade mig.

fp.
Citera
2017-07-19, 01:09
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:

Hur vet du att han vill ha dig bara han träffade dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in