2017-07-17, 14:31
Medlem
Lillstarks avatar
Displayen på min tjejs Sony Xperia Z3 Compact har spruckit och nu har hon att välja mellan att få den utbytt för 1100kr eller köpa en ny lur. Hon har haft den i över två år.

Det viktigaste är att den har en bra kamera och inte är för klumpig.

Vi har sneglat lite på Galaxy A3 2017 och Xperia X compact -antar att antalet megapixlar inte säger något om hur bra bilderna blir med så små linser?
Min 10Mp systemkamera tar bättre bilder än den lilla 20Mp-kameran.

Eller är det mer värt att laga den hon har och vänta med att köpa ny?
Citera
2017-07-17, 15:02
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har en Galaxy A3 2016 tycker kameran är mer än OK. Både för foto och film (mina behov).
Fast en Digital lågpriskamera, Canon A1300 från 2012 tar fortfarande bättre bilder.

Största fördelarna är dock att Galaxy A3 är snygga (2016 versionen i vitt ). Har en utmärkt skärm processor och grafik.
Allt i ett trevligt och fickvänlig(are) format.
Citera
2017-07-17, 16:16
Medlem
Finns ju någon omdömes/jämförelsesajt som visar bilder tagna från de telefoner de går igenom, dock kommer jag aldrig ihåg vad den heter.
Bästa är väl som sagt att titta på faktiska bilder tagna från respektive mobil och se hur pass bra bilder blir i verkligheten.
Citera
2017-07-18, 13:19
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Har en Galaxy A3 2016 tycker kameran är mer än OK. Både för foto och film (mina behov).
Fast en Digital lågpriskamera, Canon A1300 från 2012 tar fortfarande bättre bilder.

Största fördelarna är dock att Galaxy A3 är snygga (2016 versionen i vitt ). Har en utmärkt skärm processor och grafik.
Allt i ett trevligt och fickvänlig(are) format.

Jag hade själv en Galaxy S3 som hade bättre kamera än min nuvarande Honor 7, när jag filmar med Honorn ställer den om skärpan hela tiden så det pendlar mellan skärpa och oskärpa på filmklippen.
Visst är en kompaktkamera bättre än den bästa mobilkameran men det är ju inte alltid man har en sån med sig till skillnad från mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Finns ju någon omdömes/jämförelsesajt som visar bilder tagna från de telefoner de går igenom, dock kommer jag aldrig ihåg vad den heter.
Bästa är väl som sagt att titta på faktiska bilder tagna från respektive mobil och se hur pass bra bilder blir i verkligheten.

http://www.swedroid.se/ kanske? Fruktansvärd sida att navigera på.
Citera
2017-07-19, 18:38
Medlem
Lillstarks avatar
Vi valde att reparera den, det blev inte lika snyggt som original men nu går den förhoppningsvis att använda i två år till.
Citera
2017-07-22, 18:39
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Displayen på min tjejs Sony Xperia Z3 Compact har spruckit och nu har hon att välja mellan att få den utbytt för 1100kr eller köpa en ny lur. Hon har haft den i över två år.

Det viktigaste är att den har en bra kamera och inte är för klumpig.

Vi har sneglat lite på Galaxy A3 2017 och Xperia X compact -antar att antalet megapixlar inte säger något om hur bra bilderna blir med så små linser?
Min 10Mp systemkamera tar bättre bilder än den lilla 20Mp-kameran.

Eller är det mer värt att laga den hon har och vänta med att köpa ny?
Edit.
Citera
2017-07-28, 09:51
Medlem
Lillstarks avatar
Skulle bara säga att det blev skitdåligt resultat av reparationen så ni som har en mobil som är krånglig att byta skärm på (som man måste värma/limma) gör bäst i att köpa en ny istället om reparationen inte görs av proffs på garantin förstås.
Citera
2017-07-31, 10:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Jag hade själv en Galaxy S3 som hade bättre kamera än min nuvarande Honor 7, när jag filmar med Honorn ställer den om skärpan hela tiden så det pendlar mellan skärpa och oskärpa på filmklippen.
Aldrig upplevt dessa problem med min Honor 7, och jag tycker att den tar helt okej bilder för en mobil som jag gav 2490 kr för.

Jag redigerar mina bilder litegrann (i Snapseed) men det är för att jag vill att dom ska se ut på ett visst sätt
Citera
2017-08-19, 10:33
Medlem
Lillstarks avatar
Det blev en Xperia X Compact, överlägset bäst kamera för pengarna.
Bilderna blir väldigt bra men framförallt är den snabb.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Aldrig upplevt dessa problem med min Honor 7, och jag tycker att den tar helt okej bilder för en mobil som jag gav 2490 kr för.

Jag redigerar mina bilder litegrann (i Snapseed) men det är för att jag vill att dom ska se ut på ett visst sätt

Nej den är totalt värdelös.
Det kan gå att ta en okej bild på någonting som är helt still men att fota barn eller djur är det bara att glömma.
Citera
2017-08-20, 00:08
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Nej den är totalt värdelös.
Det kan gå att ta en okej bild på någonting som är helt still men att fota barn eller djur är det bara att glömma.
Skulle tro att det är du som är värdelös då jag tar bilder på allt möjligt, och får bra resultat.

Tror du lider av syndromet skit-bakom-spakarna
Citera
2017-08-20, 12:44
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Skulle tro att det är du som är värdelös då jag tar bilder på allt möjligt, och får bra resultat.

Tror du lider av syndromet skit-bakom-spakarna

Eller så har jag fått ett måndagsexemplar, det är fler som har problem med löjligt lång slutartid och suddiga bilder: http://www.swedroid.se/forum/threads...kamera.129047/

Jag får väl gratulera dig som fått ett fungerande exemplar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in