Citat:
Ursprungligen postat av
Heauxm
Hur ofta ofta du håret? Vilka schampo använder du? Smörjer du in ansiktet efter varje dusch? Det låter som att du har permanent eksem som jag har, jag har min "peak" varje månad där jag är jätte torr för att sedan blir bättre och sedan värre igen.
Jag duschar lite för ofta vet jag också, läste att man bör egentligen duscha 2-4 gånger i veckan och jag duschar nästan varje dag. Just nu använder jag apotekets shampoo för torr hårbottnen och använder varje gång jag duschar. Står tydligt på den att den är lämplig för daglig användning men behöver väl inte va så kanske..
Smörjer ansiktet efter varje dusch, annars blir jag jättetorr, stramar riktigt obehagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Ska du dricka mycket vatten som i flera liter så sköljer du ut vitaminer och mineraler så det måste du ersätta med antingen mat eller tillskott. Du kan behöva "smörja kroppen" inifrån så att säga, ät nyttiga fetter, tex. avocado och köp omega-3 tillskott, tex. Eskimo-3 Kids Omega-3 som innehåller även D-vitamin och andra fettsyror, GLA ska tex. vara bra vid atopiska hudreaktioner, eksem och akne.
och förbättrar hår, hud och naglar.
Omega-3, där sa du något, slog mig att jag faktiskt ALDRIG äter fisk i princip, nån gång per halvår kanske hehe..