2017-07-25, 20:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så om Murskowski och Collins röstar NEJ...vad händer då?
Varför ska dessa vara sådana svikare?
Vilket de redan gjort.

Om de skrapar ihop 50 så kommer vicepresidenten avgöra frågan.
2017-07-25, 20:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilket de redan gjort.

Om de skrapar ihop 50 så kommer vicepresidenten avgöra frågan.

Mike Pence är ett säkert kort och han har sagt att han vill avskaffa ObamCare.
2017-07-25, 20:46
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Mycket kommer att hända denna vecka. Anmärkningsvärt att Trump gått ut så oerhört hårt och gjort dagens omröstning så prestigefull. Den handlar bara om att senaten ska återuppta samtal om att ersätta ACA. Han kommer att se oerhört svag ut om det misslyckas. Hans plan är givetvis att se det som en oerhört stor seger och att han just i princip har ersatt Obamacare även om det kan misslyckas på ett tiotal olika sätt i ett senare skede.

Sessions får Trump att framstå som handlingsförlamad. En president som sitter på Twitter och klagar på justitieministern i hopp om att han ska avgå. Handlar det verkligen om vita huset eller två tonårstjejer som är kär i samma kille? Sessions är irriterad på Trump och det känns som att han blir mer och mer bestämd att inte avgå ju mer Trump twittrar. Sessions synar Trump och hans val blir att se ut som en svag president eller att han helt enkelt sparkar Sessions.
Det här är verkligen intrycket jag också får!
Sessions har ingen som helst anledning att avgå, och kommer heller inte att göra så förrän han sett till att sydstaterna rest sig igen och att de där skumma negrerna antingen är satta i fängelse eller åtminstone inte kommer att få rösta igen!

Det är ingen annan än Donald som satt den här stenen i rullning, och det kommer vara upp till honom att lösa det hela.
Och det är knappast hans starka sida:
Citat:
Donald Trump doesn't want to fire Jeff Sessions. He wants Sessions to quit.
Bara en sådan sak som att en president efter bara ett halvår plötsligt insisterar på att bli av med en av sina närmsta rådgivare, ministrar och tillika största (ex-)supportrar hade varit fullkomligt otänkbart i vilken annan administration som helst! Hur ska man få något gjort när man inte ens kan behålla regeringsmedlemmar i mer än ett par månader? Och anledningen till det då?
"J-jag vill inte att de s-ska få utreda mig!! " Lol! I synnerhet efter evighetsturerna kring Benghazi, et al.

Vi är på andra sidan spegeln nu, gott folk. Det kommer bli en spännande utveckling det kommande halvåret.
Vladimirs jackpot har betalat ut sig rejält, och resultaten bara fortsätter och fortsätter att rassla in!
Nästan mest fascinerande är att se hur sekten skriker av förtjusning medans landet befinner sig i en nerförsbacke på väg ner mot stupet, för de är helt övertygade att det där "great again!" finns någonstans nere på botten...

Och när man ändå pratar om dem!
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Facts and Figures don't matter!
Vi får se hur det blir med det där att verkligheten inte längre spelar någon roll i USA?
Pensionärernas intresseorganisation, med närmare 40 miljoner medlemmar, tycker iaf. att den gör det...
https://twitter.com/AARPadvocates?re...Ctwgr%5Eauthor
Citat:
Health care is not a political football. It's about REAL people - parents, children, spouses - who need affordable care to survive.

Tomorrow's health care vote is an accountability vote for AARP. We urge all Senators to #VoteNo. https://press.aarp.org/2017-07-21-AA...re-Bill-Repeal.
What does that mean? Our members care deeply about health care & have said they want to know how their elected officials vote on key bills.
Accordingly, we will report to all 38 million AARP members how their Senators vote, via ads, our print publications, social media and more.

This includes printing each Senator's health care vote in the AARP Bulletin, which is read by 30.4 million Americans.
Det här är en organisation som länge varit trogna republikanska supportrar... 2018 är inte så långt borta!
2017-07-25, 20:47
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Mike Pence är ett säkert kort och han har sagt att han vill avskaffa ObamCare.
Här ser man röstsiffror live: https://www.c-span.org/video/?431793...-underway&live
2017-07-25, 20:47
Medlem
Citat:
Varför gör Bernie Sander så här? Han vill inte hjälpa dem. Det enda Sanders jobbar för är lobbyfolket och detta är den enda anledningen Sanders får sitta i senaten och ta del av skattepengar.

Du fantiserar en väldig massa, Tompa. Sanders är väldigt vänster. Han semestrade i Sovjetunionen innan han var senator.

Citat:
Sanders jobb är att "spela" solidarisk och rättvis, men när han väl får makten så röstar han för korruptionen.

En stor del av Obamacare är omfördelningspolitik, alltså är Sanders för den biten.
2017-07-25, 20:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Här ser man röstsiffror live: https://www.c-span.org/video/?431793...-underway&live

Två kvar för att ObamCare ska debatteras?
Tror du GOP kommer lyckas?
2017-07-25, 20:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du fantiserar en väldig massa, Tompa. Sanders är väldigt vänster. Han semestrade i Sovjetunionen innan han var senator.
Sovjet var väldigt korrupt Extremt

En jobbarkompis till mig har också semestrat i Sovjet tidigt 80-tal, men han är en lurad billig sosse.

Citat:
En stor del av Obamacare är omfördelningspolitik, alltså är Sanders för den biten.

Eller så är det så att Sanders gör det klassiska - lobbar!
2017-07-25, 20:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Två kvar för att ObamCare ska debatteras?
Tror du GOP kommer lyckas?
Ingen aning. Det har stått 48-2 länge nu (inga demokrater har röstat). Men McCain har tydligen inte röstat än. Likaså någon Johnson jag inte vet vem det.

Denne Johnson kanske håller på att säljer sin röst dyrt just nu :-)

Det går nog igenom. Men jag fattar inte deras krumbukter med att rösta sent, inte alls, etc.
2017-07-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ingen aning. Det har stått 48-2 länge nu (inga demokrater har röstat). Men McCain har tydligen inte röstat än. Likaså någon Johnson jag inte vet vem det.

Det går nog igenom. Men jag fattar inte deras krumbukter med att rösta sent, inte alls, etc.

mccain inte framme i senaten än så därav han ej röstat, varför de andra inte gjort det än vet jag ej.
2017-07-25, 20:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

McCain har länge varit en kritiker till ObamCare. Så jag räknar att han röstar JA.

Att inga Demokrater har röstat än tyder väll på att dem inser att de kommer förlora?
2017-07-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det här är verkligen intrycket jag också får!
Sessions har ingen som helst anledning att avgå, och kommer heller inte att göra så förrän han sett till att sydstaterna rest sig igen och att de där skumma negrerna antingen är satta i fängelse eller åtminstone inte kommer att få rösta igen!

Det är ingen annan än Donald som satt den här stenen i rullning, och det kommer vara upp till honom att lösa det hela.
Och det är knappast hans starka sida:

Bara en sådan sak som att en president efter bara ett halvår plötsligt insisterar på att bli av med en av sina närmsta rådgivare, ministrar och tillika största (ex-)supportrar hade varit fullkomligt otänkbart i vilken annan administration som helst! Hur ska man få något gjort när man inte ens kan behålla regeringsmedlemmar i mer än ett par månader? Och anledningen till det då?
"J-jag vill inte att de s-ska få utreda mig!! " Lol! I synnerhet efter evighetsturerna kring Benghazi, et al.

Vi är på andra sidan spegeln nu, gott folk. Det kommer bli en spännande utveckling det kommande halvåret.
Vladimirs jackpot har betalat ut sig rejält, och resultaten bara fortsätter och fortsätter att rassla in!
Nästan mest fascinerande är att se hur sekten skriker av förtjusning medans landet befinner sig i en nerförsbacke på väg ner mot stupet, för de är helt övertygade att det där "great again!" finns någonstans nere på botten...

Och när man ändå pratar om dem!

Vi får se hur det blir med det där att verkligheten inte längre spelar någon roll i USA?
Pensionärernas intresseorganisation, med närmare 40 miljoner medlemmar, tycker iaf. att den gör det...
https://twitter.com/AARPadvocates?re...Ctwgr%5Eauthor

Det här är en organisation som länge varit trogna republikanska supportrar... 2018 är inte så långt borta!
Precis det kommer att stå Trump och republikerna dyrt om rösterna går igenom 2018.
2017-07-25, 21:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
McCain har länge varit en kritiker till ObamCare. Så jag räknar att han röstar JA.

Att inga Demokrater har röstat än tyder väll på att dem inser att de kommer förlora?
McCain är ett säkert ja.

Johnson har tydligen setts diskutera med McConnel nu i kammaren.

-----

Nu gick det igenom. 50 ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in