2017-07-25, 21:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Men det är den inte, sålänge de inte röstat igenom en ny så är obamacare det som gäller
Lever ni fullständigt i nuet och tappat förmågan att se framåt, eller vad är det frågan om. Även om Obamacare inte är borta genom detta så är det en stor seger för Trump och chanserna för att Obamacare i framtiden ska ersättas av ett bättre alternativ har ökat betydligt. Det är väl ingen som tror att det här ska ordna sig på en kafferast.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Klart jag vet varför. Jag vill höra andras åsikter för jag tycker att andras åsikter är också viktiga att höra, än fast jag alla gånger inte håller med.

Eller tycker du att jag ska bete mig som vänstern?

Fast varför frågar du då varför demokraterna vill ha kvar AcA när du vill veta flashbackarnas åsikter?

Det rimmar illa, skapa en ny tråd eller gå inte offtopic genom att larva dig.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Intressant tal av Mccain efter att han röstade ja, han smutskastar förändringen av Obamacare direkt efter att ha röstat för den...Röstade han enbart för att lyfta upp Obamacare eller vad handlar det om?

McCain sade att alla i senaten är eniga, oavsett Dem eller GOP, att ObamaCare fungerar inte. Det är för många som är emot den.

Så McCain sade att han röstade JA för han vill debattera denna lag för att göra lagen bättre för det Amerikanska folket.

Alltså vill McCain införa TrumpCare.
Medlem
Om de väljer att rösta för ett urvattnat förslag hoppas jag det faller samman, bättre att obamacare blir kvar och rasar ihop isf. En clean repeal är det enda vettiga
2017-07-25, 21:45
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Nu gäller det för GOP att prioritera sin överlevnad. Därmed så måste ObamaCare's priser bantas ned. Enda lösningen är att sjukhusen får helt enkelt dela ut mindre vinst till aktieägarna.
Ja, jag har inte lusläst nu vilka republikaner som ligger lite risigt till nästa höst, dessa kanske också tjänar på det.
Vi får väl se, lär ju komma fram så småningom.
2017-07-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lever ni fullständigt i nuet och tappat förmågan att se framåt, eller vad är det frågan om. Även om Obamacare inte är borta genom detta så är det en stor seger för Trump och chanserna för att Obamacare i framtiden ska ersättas av ett bättre alternativ har ökat betydligt. Det är väl ingen som tror att det här ska ordna sig på en kafferast.

Men Trump sätter sig bara än mer i skiten om han försöker ersätta obamacare med trumpcare, hela skiten är dysfunktionellt och det enda som kan rädda det är att man tar bort det helt och hållet så marknaden kan styra fritt.
2017-07-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om de väljer att rösta för ett urvattnat förslag hoppas jag det faller samman, bättre att obamacare blir kvar och rasar ihop isf. En clean repeal är det enda vettiga

De har inte rösterna för en "clean repeal" -- det krävs 60 röster för det.

Nu är det dessutom så att Obamacare inte är ett sandslott även om du kanske gillar liknelsen. Röstar man inte bort Obamacare så är Obamacare kvar. Punkt slut. Vad som då kommer att hända är att Obamacare kostar mer pengar och då kommer en minoritet av republikaner att rösta med demokraterna för att öka kostnader/skatter.
2017-07-25, 21:47
Medlem
baggebo1s avatar
Trump fortsätter attackerna mot Sessions:
Citat:
“When they say he endorsed me, I went to Alabama,” Mr. Trump said on Tuesday , recalling the endorsement . “I had 40,000 people. He was a senator from Alabama. I won the state by a lot, massive numbers. A lot of the states I won by massive numbers. But he was a senator, he looks at 40,000 people and he probably says, ’What do I have to lose?’ And he endorsed me. So it’s not like a great loyal thing about the endorsement. But I’m very disappointed in Jeff Sessions.”
https://www.wsj.com/articles/trump-w...ons-1501010025

Han pratar hela tiden om att de här attackerna grundar sig i att Sessions avsade sig Rysslandsutredningen, men ändå var Trump tyst i månader. Först nu attackerar han gång på gång. Märkligt tycker jag. Det är nånting här som har hänt senare. Eller så är det här nån sorts spel han spelar i samarbete med Sessions på nåt sätt. Känns lite utstuderat.

Den här senaste attacken var den lägsta hittills.
Senast redigerad av baggebo1 2017-07-25 kl. 21:52.
2017-07-25, 21:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
För jag vill veta vad ni tror om Demokraterna. Det är mycket oklart varför Dems vill ha kvar ObamaCare. Dems pekar på "allas lika värde", men jag tror inte på den historian.

Eller accepterar du att det finns folk som vill lyssna på andra. Vänsternisse.

Skitsnack, du tramsar bara.

Att fråga efter vad demokraterna eller republikanerna anser är inte att fråga efter vad flashbackarna anser utan du efterfrågan fakta, sedan så har du redan bestämt dig för vad som gäller och blandar in svensk politik eller något annat skitsnack i det hela.
2017-07-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
De har inte rösterna för en "clean repeal" -- det krävs 60 röster för det.

Nu är det dessutom så att Obamacare inte är ett sandslott även om du kanske gillar liknelsen. Röstar man inte bort Obamacare så är Obamacare kvar. Punkt slut. Vad som då kommer att hända är att Obamacare kostar mer pengar och då kommer en minoritet av republikaner att rösta med demokraterna för att öka kostnader/skatter.

Ja?

Ändrar fortfarande inte min ståndpunkt att clean repeal är det enda vettiga.

Öka kostnader/skatter tycker iaf inte jag är en bra väg
2017-07-25, 22:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump fortsätter attackerna mot Sessions:

https://www.wsj.com/articles/trump-w...ons-1501010025

Han pratar hela tiden om att de här attackerna grundar sig i att Sessions avsade sig Rysslandsutredningen, men ändå var Trump tyst i månader. Först nu attackerar han gång på gång. Märkligt tycker jag. Det är nånting här som har hänt senare. Eller så är det här nån sorts spel han spelar i samarbete med Sessions på nåt sätt. Känns lite utstuderat.

Den här senaste attacken var den lägsta hittills.

Börjar bli rätt säker på att attackerna mot Sessions enbart är för att försöka flytta fokus, vi såg det med scouttalet även om det inte hjälpte så varför skulle detta inte kunna vara ett liknande försök?
2017-07-25, 22:53
Medlem
Madagascars avatar
Trist att se man i tråden hackar på enskilda användare. Det verkar lämpligare att antingen anmäla inlägget eller använda ignorerafunktionen.

----
OnT:

Jag har försökt ta reda på vad som händer nu. Nedan hittade jag en bra länk som svarar på en del frågor. Puh... det är komplicerat. Hur som helst finns det flera utvägar för republikanerna att få igenom något. Dvs flera möjligheter för Bert att twittra "Best health care plan ever" :-) Det troligaste verkar vara en "skinny bill" vilket innebär att man upphäver enskilda delar av Obamacare. Sedan ska förslaget synkas med förslaget från huset till en kompromiss.

Ska denna kompromiss passera huset och senaten igen!? Hinner de? När sommarstänger de kongressen?

http://nordic.businessinsider.com/se...nt-pass-2017-7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in