2017-07-25, 23:36
Medlem
Varulvs avatar
Jag är lite osäker på hur förslaget ser ut just nu, men idén med AHCA var att man skulle ha en flat tax istället, vilket gör att man får mindre skattepengar gentemot sin försäkring, och det är väl framförallt det som hotar att så många amerikaner kommer att hamna utanför systemet. Jag har för mig att Last Week Tonight med John Oliver gjorde en utträkning, om att om du nu får 13000 dollar gentemot din försäkring så kanske du bara får 4000 dollar med det nya förslaget.

Det skulle göra att folk inte har råd helt enkelt.

Dessutom vill man skala ner medicaid och medicare-programmen vilket givetvis drabbar ekonomiskt svaga familjer, samt att Pre-existing conditions skulle än en gång bli giltiga anledningar till att neka försäkringar. Förslaget som GoP hade var ju så små grejer som akne.

Man kan tycka illa om ObamaCare, men den ser bara ut som den gör p.g.a Republikanernas saboteringsarbete, och jag tror knappt Trump varit inblandad i skrivningen av AHCA för den innehåller ju inget av det han lovade under valet (den senaste 'draften' jag såg i alla fall).

Jag hoppas verkligen den inte går igenom.
2017-07-25, 23:39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lever ni fullständigt i nuet och tappat förmågan att se framåt, eller vad är det frågan om. Även om Obamacare inte är borta genom detta så är det en stor seger för Trump och chanserna för att Obamacare i framtiden ska ersättas av ett bättre alternativ har ökat betydligt. Det är väl ingen som tror att det här ska ordna sig på en kafferast.

Det handlar om desperation.
Man har försökt misskreditera Trump så länge och så intensivt sedan valrörelsen nu att man blåser upp minsta lilla motgång som nån sorts seger och garant för att "men nu måste han väl ändå säga upp jobbet???"

Som om inte Obama mötte kompakt motstånd för varje reform han försökte få igenom. Enda skillnaden är att Obama hade mediaeliten på sin sida, medan Trump har den emot sig. När Trump blir nedröstad på något sätt så framhävs det som ett misslyckande, när Obama blev det så framhävdes det som en elak attack mot honom.
2017-07-25, 23:46
Medlem
0rganets avatar
WOW!!!
representanthuset röstade igenom lagförlaget om att kastrera Donald när det kommer till ryssland med 419 för och 3 mot....
De är enade i denna fråga!!! #UATP
http://www.politico.com/story/2017/0...nctions-240951
2017-07-25, 23:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
WOW!!!
representanthuset röstade igenom lagförlaget om att kastrera Donald när det kommer till ryssland med 419 för och 3 mot....
De är enade i denna fråga!!! #UATP
http://www.politico.com/story/2017/0...nctions-240951

Vad är det för typ av sanktion? Förbjuda Ryssland göra affärer med EU och Kina?
2017-07-26, 00:06
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad är det för typ av sanktion? Förbjuda Ryssland göra affärer med EU och Kina?
Din kompis Putin och hans kompisars affärer kommer bli ännu mer begränsade och oavsett vad Donald AKA "rysslands nya kastratsångare" vill göra så får han inte, när det kommer till detta! men du vet det redan men gillar att ha sista ordet,vi förstår!

Mest intressant är att 3 var emot! dessa hatar uppenbart USA!
2017-07-26, 00:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Din kompis Putin och hans kompisars affärer kommer bli ännu mer begränsade och oavsett vad Donald AKA "rysslands nya kastratsångare" vill göra så får han inte, när det kommer till detta! men du vet det redan men gillar att ha sista ordet,vi förstår!

Mest intressant är att 3 var emot! dessa hatar uppenbart USA!

Jag tror inte Ryssland gör så mycket affärer med USA. Eller dem kanske gör det?

Vad är det för fel med fri handel? Jag som trodde fri handel var bra?

Dessa 3 som var emot är snarare lojala emot den fria handeln, eller hur?
2017-07-26, 00:11
Medlem
Nu kommer nog en del i tråden att säga "fakenews" men jag tycker det han säger i intervjun är intressant.
Många människor berörs åtminstone initialt om Obamacare försvinner och det bör rimligtvis drabba fattiga och medelklassamerikaner.
Rika människor har givetvis lättare att betala sjukvårdskostnader på egen hand.

https://www.youtube.com/watch?v=JIaLS3yW-qo
2017-07-26, 00:22
Medlem
frank-costellos avatar
Vad håller Joe Scarborough i TV programmet på med här? Han tittar djupt in i kameran och talar till Trump. https://www.youtube.com/watch?v=ZcJ-uyROR-U&t=7m05s
2017-07-26, 00:27
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag tror inte Ryssland gör så mycket affärer med USA. Eller dem kanske gör det?

Vad är det för fel med fri handel? Jag som trodde fri handel var bra?

Dessa 3 som var emot är snarare lojala emot den fria handeln, eller hur?
Tja varför bokar 5 st ryssar ett möte med Lill Don, Mannafort och omskuren om det inte är värt något och INGEN HAR SAGT ORDET: FRIHANDEL eller ens ett ord i närheten.
2017-07-26, 00:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu kommer nog en del i tråden att säga "fakenews" men jag tycker det han säger i intervjun är intressant.
Många människor berörs åtminstone initialt om Obamacare försvinner och det bör rimligtvis drabba fattiga och medelklassamerikaner.
Rika människor har givetvis lättare att betala sjukvårdskostnader på egen hand.

https://www.youtube.com/watch?v=JIaLS3yW-qo

ObamaCare är ett sätt för Demokraterna att köpa importerade röster. Vem är det som är fattig i USA? Jo, det är först och främst latinamerikaner. De som har vandrat in i USA.

Sedan har vi negrer. De som aldrig får sin status hög. John Podesta(D) påpekade i epost till övriga Dems att svarta, latinamerikaner och muslimer är misslyckade människor, medan judar, vita och asiater är lyckade människor.

Kollar du också på vad svarta och latinamerikaner samt muslimer röstar så är det Demokraterna.
Att avskaffa ObamaCare kommer resultera att svarta inte får det dem behöver och dem dör tydligen ut.

Eller pressa priset på ObamaCare kommer resultera att svarta och Mexikanare väljer GOP vid nästa val.

Så hela detta med sjukvården har blivit en väljarfråga - inte en sjukvårdsfråga.
2017-07-26, 00:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Tja varför bokar 5 st ryssar ett möte med Lill Don, Mannafort och omskuren om det inte är värt något och INGEN HAR SAGT ORDET: FRIHANDEL eller ens ett ord i närheten.

Vad är det med dig? Ena stunden är Libs som du pro-handel. Det är så mycket pro-handel så att ni kan offra land och rike för att tjäna 5 kr.

Men nu när det handlar om att göra affärer, så är ni som Trump själv.

Hyckleriet är stort hos er. Att ni inte skäms?
2017-07-26, 00:30
Medlem
Citat:
ObamaCare är ett sätt för Demokraterna att köpa importerade röster. Vem är det som är fattig i USA? Jo, det är först och främst latinamerikaner. De som har vandrat in i USA.

Sedan har vi negrer. De som aldrig får sin status hög. John Podesta(D) påpekade i epost till övriga Dems att svarta, latinamerikaner och muslimer är misslyckade människor, medan judar, vita och asiater är lyckade människor.

Kollar du också på vad svarta och latinamerikaner samt muslimer röstar så är det Demokraterna.
Att avskaffa ObamaCare kommer resultera att svarta inte får det dem behöver och dem dör tydligen ut.

Eller pressa priset på ObamaCare kommer resultera att svarta och Mexikanare väljer GOP vid nästa val.

Så hela detta med sjukvården har blivit en väljarfråga - inte en sjukvårdsfråga.

Jaha, då kan ju Trump utvisa alla muslimer, alla svarta och alla latinamerikaner .
Då finns det ju tydligen inga kvar som röstar på Demokraterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in