Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det finns inget sätt man kan få tillgång till C more`s egna interna sändningar utan att ha ett konto hos dom?

Interna sändningar?
2017-07-29, 16:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Interna sändningar?
Ja, dom som inte sänds på en TV-kanal utan man kan enbart kolla i deras app.
2017-07-29, 17:03
Medlem
Ja hos cmore, boxer, canal digital eller nån kabel leverantör kan man skaffa CMore abb som ger tillgång till det.
Vill man inte det så får man leva utan det.
2017-07-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja, dom som inte sänds på en TV-kanal utan man kan enbart kolla i deras app.

Typ deras play-tjänster? Har tyvärr inte sett någon som lyckats erbjuda play-tjänster via IP-TV och jag har svårt att se hur det skulle fungera.

Många IPTV-leverantörer erbjuder VOD (Video On Demand) som kan jämföras med exempelvis Viaplay, Cmore, Netflix osv, men utbudet är rätt dåligt i jämförelse enligt mig. Extremt få TV-serier och sisådär när det gäller film.
2017-07-29, 17:23
Medlem
Tekniskt sett är det inga problem men måste ju vara nån som underhåller och väljer rätt sändningar osv med som ska sändas ut.
Sen pratades det om att dom kör med vattenmärkning vilket innebär att det inte är synligt i själva sändningen men dom kan se var sändningen kommer ifrån och stänger ner det abonnemanget direkt.
Här kan ni läsa mer om det http://www.conax.com/products-soluti.../watermarking/
Nu är det säkert annan variant på Play medans det där är för kryptering för Conax som Canal Digital bla använder.
Tekniken är att ta ur sändningen från den enhet man tar emot innehållet på och nästa steg efter pairing är nog watermarks och då kommer det bli svårt att sända ut kanaler med.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-07-29 kl. 17:26.
2017-07-29, 17:38
Medlem
Ja det är nog svårt att "pirat-sändaren" ska starta exakt det klippet "användare 1" vill se exakt den sekunden, sen starta ett annat klipp när användare 2, 3, 4, 284774 vill se något annat.

Har därför svårt att se någon vilja erbjuda piratkopierade play-tjänster. Men allt är väl möjligt med rätt teknik.
2017-07-29, 19:41
Medlem
Hej! kör Smartiptv på android (Shieldtv). Men min epg går ca 1-2timmar fel.
Testat ändra epg timeshift på Xtream-Editor men inget ändras.. Nån som vet lösningen?
Mvh
2017-07-29, 20:06
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Hej! kör Smartiptv på android (Shieldtv). Men min epg går ca 1-2timmar fel.
Testat ändra epg timeshift på Xtream-Editor men inget ändras.. Nån som vet lösningen?
Mvh

Testa att gå in i inställningar - Appar - Smartiptv och tryck rensa data.
2017-07-30, 00:42
Medlem
Halloj!
Har läst på litegrann men är ett totalt blåbär ämnet!

Vad tror ni om denna box? http://www.ebay.com/itm/TVIP-S-Box-v...EAAOSwux5YUvWh

Och vilka rekommenderar ni att teckna abonnemanget hos? Söker svenskt utbud i bra kvalitet
2017-07-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Testa att gå in i inställningar - Appar - Smartiptv och tryck rensa data.
Hade tydligen glömt ändra tidzon på boxen efter fresh install tack ändå
2017-07-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbel
Halloj!
Har läst på litegrann men är ett totalt blåbär ämnet!

Vad tror ni om denna box? http://www.ebay.com/itm/TVIP-S-Box-v...EAAOSwux5YUvWh

Och vilka rekommenderar ni att teckna abonnemanget hos? Söker svenskt utbud i bra kvalitet

Jag använder TVIP S-box 410 och är jättenöjd! Den är snabb och enkel att förstå för en nybörjare som jag. 412 ska vara samma box men med WiFi, jag kör med kabel eftersom min router är rätt kass när det gäller WiFi, så 410 duger gott och väl för mig.
2017-07-30, 12:06
Medlem
Jag är fullständig noob på iptv trots att jag läst på en del. Jag vill ha rapids utbud?! Är intresserad av sport och serier. Jag använder bara en samsung-platta när jag kollar och vill alltså inte ha box till tv. Hur gör jag enklast? Vilken app? Var signar jag upp mig?
Tacksam för tips och hjälp!
/Allan
Senast redigerad av allan123456789 2017-07-30 kl. 12:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in