Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 13:21
  #3673
Medlem
Måste ställa fråga här på forumet...jag har en MAG254 och använder mig av Camdserver.
Idag har ljudet försvunnit på alla kanaler samt VOD...är det någon annan som har samma problem?.... Jag har felsökt både box och tv utan resultat.
2017-08-12, 13:23
  #3674
Medlem
YDKJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Har du dessutom Android 7.0 på tv?

Japp 7.0 och kodi 17.3 full hd/25fps funkar fint. Provar just nu tjänst från geniptv som jag använt för mina tester.
2017-08-12, 13:39
  #3675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Är giant stabilare?
Ingen skillnad alls då det är exakt samma tjänst.
Men du slipper skicka in bild på kort och foto på dig och sånt hos en reseller t.ex. GiantIPTV.
Det aktiveras också i princip direkt med och behöver inte vänta.
2017-08-12, 13:45
  #3676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Vill du slippa så mycket problem som möjligt ska du skaffa detta + kodi. http://maaptv.com/ Annars rapid & mag box. Problem med kanaler kommer du ha vilken iptv leverantör du än har. Men detta är top 5 för mig
Tänkte mest som nybörjare och inte har tålamod med diverse problem osv.
Personligen ser jag TVheadend + Kodi klienter som bästa lösningen där jag blandat TV kort med flera IPTV leverantörer + egna listor med fria streams.
TV korten har jag för stabila svenska kanaler som jag betalar för men dom funkar alltid och har då tillgång till det som enbart går på Play.
MaapTV såg ut som nå kina skit och det skulle jag inte satsa på.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-12 kl. 14:26.
2017-08-12, 13:49
  #3677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Precis som Freddy666 säger - så fick du svaret tidigare i mitt inlägg. Du måste ha en Smart TV typ samsung - annars är det kört med att bara leka med en fil från en leverantör. -...som jag sade i tips B - Du får köpa IPTV Box och koppla till din gamla TV. - Kostar cirka 1000 -1500kr --- ber. vilken klass man vill ha. Datorn bra bild också --- sedan koppla HDMI kabel till TV -- inte lika elegant men funkar bra . Kruxet är väl att leverantörerna och dess kanaler de ställer upp med kan variera

Jag har precis köpt en helt ny SMART-TV som har IPTV appen. Så jag behöver ingen box. Så hur fixar jag kanaler rent tekniskt?
2017-08-12, 14:15
  #3678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Jag har precis köpt en helt ny SMART-TV som har IPTV appen. Så jag behöver ingen box. Så hur fixar jag kanaler rent tekniskt?
https://giantiptv.com/smartiptv
2017-08-12, 14:21
  #3679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Tackar, det såg riktigt bra ut..
vad är skillnaden på server 1 och server 2 IPTV packages? är det bara massa andra internationella kanaler?
Skillnaden är att Server 2 är vad jag tror är GenIPTV.
2017-08-12, 15:59
  #3680
Medlem
Är en chromecast för klen för att köra iptv med Kodi?
Alternativet ett nvidia shield (som kostar 4 ggr mer)
2017-08-12, 16:13
  #3681
Medlem
Kan du inte köpa en xiaomi box eller iptv s-412 500-600 från kina och funkar klockrent
2017-08-12, 16:54
  #3682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartffs
Är en chromecast för klen för att köra iptv med Kodi?
Alternativet ett nvidia shield (som kostar 4 ggr mer)
Problemet med Chromecast är att streamarna måste transcodas om till ett format som funkar på Chromecast.
Betalversionen av TVHClient mot TVheadend server klarar av att göra det bla om du lagt in IPTV där.
Enklast är nog att köra Androidenhet eller RPi3 istället.
2017-08-12, 17:42
  #3683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Problemet med Chromecast är att streamarna måste transcodas om till ett format som funkar på Chromecast.
Betalversionen av TVHClient mot TVheadend server klarar av att göra det bla om du lagt in IPTV där.
Enklast är nog att köra Androidenhet eller RPi3 istället.

Okok då är jag med, tackar för infon
2017-08-12, 17:44
  #3684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
https://giantiptv.com/smartiptv


Vad är detta för något då?

http://siptv.eu/mylist/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in