2017-08-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Kanske hans "erkännande" har gjorts med förhoppningen att han snabbare skall erhålla ett tidsbestämt straff?
Om jag läste korrekt så sitter han på livstid?

Nu har jag inte koll på hur det svenska rättsväsendet fungerar rent juridiskt. Men detta borde inte ligga honom till gagn?
Tvärtom har han precis erkänt ett brott han inte gjort tid för, och har bara visat sig ännu mer kriminell.
Citera
2017-08-21, 09:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kanske hans "erkännande" har gjorts med förhoppningen att han snabbare skall erhålla ett tidsbestämt straff?

En sak är dock klar, vilken gratisannonsering för hans kommande böcker. Kanske det är där som skon klämmer?

Och som någon skrev i tråden, för en del så blev en "tung gubbe" tyngre. Men för andra, kommer han att ses som en golbög?

Jag vet inte om han ljuger, men att ange sig själv är inte att 'gola'.
Citera
2017-08-21, 09:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETringhem
Om han nu är så ångerfull varför inte lägga korten på bordet och berätta vem som tog pengarna.
Plus 1 på den. Lämna tillbaka pengarna då!

Visst var det så att Volkan de senare mörade (är väl detta mord Leo sitter för) skulle gömma ett antal miljoner del av bytet. Några av dessa försvann och Volkan kontaktade polisen och ville samarbeta, fick beskydd osv. Sen avstod han beskydd och åkte till Finland för att träffa sina vänner å blev mördad.

Volkan, Leo, Janne som mördade Jokso och några till är barndomskompisar. Finns Fb trådar om detta.
(FB) Arlandarånet + mord
(FB) Arlandarånet 2002?
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-21 kl. 09:26.
Citera
2017-08-21, 09:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

En sak är dock klar, vilken gratisannonsering för hans kommande böcker. Kanske det är där som skon klämmer?

Och som någon skrev i tråden, för en del så blev en "tung gubbe" tyngre. Men för andra, kommer han att ses som en golbög?
Rätt säker på att han har ett tidsbestämt straff, och är ute om några år. Återkommer när jag hittar säker uppgift att länka.
Citera
2017-08-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Bara för att vi inte låter rånare njuta av sitt byte legalt eller pedofiltränare gå fria behöver vi inte lägga resurser på iskalla fall. Två olika saker.
Arlandarånet var ju iskallt. Det är du som inte vill se likheterna.
Citera
2017-08-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETringhem
Om han nu är så ångerfull varför inte lägga korten på bordet och berätta vem som tog pengarna.
Nu ska vi inte blanda ihop ”ånger” med möjligheten att fritt spendera numera lagligt förtjänta pengar.
Citera
2017-08-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Rätt säker på att han har ett tidsbestämt straff, och är ute om några år. Återkommer när jag hittar säker uppgift att länka.
Han har ansökt om det, nyhet i januari år, men tror inte det är avgjort än.
Citera
2017-08-21, 09:40
Medlem
StyleWarss avatar
Jag gillar glorifieringen av gangsters SVT som vanligt gör sig skyldiga till. Det sjuka är att det fortsätter efter deras Malexanderfuck-up där det var flera som skulle kunna tänka sig att smeka Jackie Arklövs skinkor och känna hur det kittlar i den bortklemade radhusfittan för den (givetvis) kvinnliga journalisten.
Nu ligger mängder av frigjorda svensk kvinnor och onanerar till den här supercoola MANNEN som är "missförstådd" och de skulle "kunna få ordning på honom".

Det de inte tänker på är att glorifieringen går djupt in i bidragsghetton, där drömmen är att vara gangster, för det finns inget att förlora på det valet, bara vinster. I alla fall jämfört med förlorargrejer som att gå i skolan, lära sig hyfs och vett och att tjejer bara är helt normala människor.
Citera
2017-08-21, 09:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag gillar glorifieringen av gangsters SVT som vanligt gör sig skyldiga till. Det sjuka är att det fortsätter efter deras Malexanderfuck-up där det var flera som skulle kunna tänka sig att smeka Jackie Arklövs skinkor och känna hur det kittlar i den bortklemade radhusfittan för den (givetvis) kvinnliga journalisten.
Nu ligger mängder av frigjorda svensk kvinnor och onanerar till den här supercoola MANNEN som är "missförstådd" och de skulle "kunna få ordning på honom".

Det de inte tänker på är att glorifieringen går djupt in i bidragsghetton, där drömmen är att vara gangster, för det finns inget att förlora på det valet, bara vinster. I alla fall jämfört med förlorargrejer som att gå i skolan, lära sig hyfs och vett och att tjejer bara är helt normala människor.

Var kommer SVT in i detta?
Citera
2017-08-21, 09:58
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var kommer SVT in i detta?
Det var väl där han "kom ut"? Är mitt inlägg så tematiskt gåtfullt verkligen?
Citera
2017-08-21, 10:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det var väl där han "kom ut"? Är mitt inlägg så tematiskt gåtfullt verkligen?

Det var väl tidskriften ETC?
Citera
2017-08-21, 10:02
Medlem
simba_rocks avatar
Kan någon förklara hur han kan sitta i fängelse och samtidigt vara med i en hip hop grupp ??

Fattar som han suttit sedan 2004 och Kartellen startar 2008 och intervjun sker i fängelset ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in