Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-29, 13:11
  #1
Medlem
Jag hittar en jäkla massa snack om den där förvuxna jättebebisen som verkar vara kartellens ansikte utåt, men absolut ingenting om snubben som ändå påstås vara grundaren.

Vem är då den här myspysiga killen och vad är han skyldig till bortsett från att vi tvingas lyssna på kartellens musik i radio och tv? (Kändis och media-eliten i Sverige älskar ju av olika anledningar kartellen).

Han var en av rånarna av värdetransporten på Arlanda i början på 00-talet. Lät sedan mörda en turk i Finland som låtit käften gå i olika polisförhör. Finnen som mördade turken är för övrigt samma snubbe som klippte Dragan Djoksovic på Solvalla i slutet av 90-talet.

Arlanda-degen återfanns väl aldrig? Med andra ord borde människan vara rik som ett troll med svenska mått mätt, med tanke på att han dessutom antagligen sitter på ett ganska fett skivkontrakt.

Han var polare med minst en av gossarna som försökte sänka Milan Sevo för x-antal år sen. (Det är väl för övrigt väldigt få av de killarna som lever och andas idag, om ens någon).

Han är antagligen också hjärnan bakom all dynga som låtsasgangstern Sebastian Staket öser ur sig i media. Det där om att det är samhället och klassklyftors fel att folk blir kriminella och begår brott.

Man slutar aldrig förvånas över hur lättlurade media och många "vanliga" människor i Sverige. Kriminella människor är ju egentligen snälla innerst inne och är kriminella på grund av klassklyftor och tuff uppväxt

Spelas av Ola Rapace i någon halvdassig pjäs som tv 4 tydligen promotade för ett tag sen: http://www.youtube.com/watch?v=uuSV8Bdo0ZE

Har för mig att han snart kommer släppas för brottet han sitter inne för i Finland också. Edit: Det där sista var nog fel, han skakar galler i några år till, minst.

Det var väl det.
__________________
Senast redigerad av Geigerzehler 2014-06-29 kl. 13:27.
Citera
2017-08-21, 08:01
  #2
Medlem
g0dspirits avatar
Leo Carmona Från "Kartellen" erkänner Arlandarånet 2002

Leo Carmona, känd från hiphop-gruppen Kartellen, erkänner att han var delaktig i Arlandarånet den 12 juli 2002. I en intervju med ETC berättar han att han var med och planerade och utförde rånet.
– Och jag ångrar det djupt, det har förstört mitt liv, säger han till ETC, som intervjuar honom på Skänningeanstalten där han avtjänar ett livstidsstraff för anstiftan till mord.
Han säger att han kommer ta kontakt med väktarna som utsattes vid rånet och be om förlåtelse. Rånarna kom över ett byte värt 44 miljoner kronor, och det har aldrig återfunnits och ingen har dömts. Carmona var länge misstänkt för rånet, men fallet preskriberades i somras.


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/52nnW/svenska-artisten-avslojar-jag-utforde-arlandaranet
Citera
2017-08-21, 08:21
  #3
Medlem
Arlandarånet
http://blog.zaramis.se/2016/02/07/arlandaranet/

Hiphop-profil erkänner Arlandarånet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...r-arlandaranet
Citera
2017-08-21, 08:43
  #4
Medlem
Antar att vi ska diskutera ifall detta stämmer, ifall Leo var med eller inte.
Citera
2017-08-21, 08:43
  #5
Medlem
"Det har förstört mitt liv" säger den stackaren!!
Citera
2017-08-21, 08:48
  #6
Medlem
Esteban-IIs avatar
Kanske ska diskutera om preskribtionstiderna för brott är för korta? För det är dom.
Citera
2017-08-21, 09:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Kanske ska diskutera om preskribtionstiderna för brott är för korta? För det är dom.
Är väl det isf. Nu månaden efter går det bra att sjunga ut och erkänna när inget straff kan utdelas. Allt för att framstå som en god människa när han vill ut från sitt nuvarande straff. Bara taktik från honom.
Undrar om övriga kollektivet kommer se honom som golare när han pratar med media så?
Men men, han får väl än större hjältegloria och epitetet tung gubbe för de som inte kände till hans bravader
Citera
2017-08-21, 09:04
  #8
Medlem
ETringhems avatar
Om han nu är så ångerfull varför inte lägga korten på bordet och berätta vem som tog pengarna.
Citera
2017-08-21, 09:10
  #9
Medlem
Han är inte ångerfull så klart. Om han nu ens var delaktig. Pengarna har börjat ta slut och han gör allt för att kunna skriva och sälja en bok samt för att få publicitet.

Blir jävligt provocerad av artikeln. ”Jag hoppas jag kan vara en förebild”..

Okej, du har begått ett mord samt grovt rån och hoppas du kan vara en förebild.
Tyvärr blir han väl en förebild i förorterna. Grattis Sverige!
Citera
2017-08-21, 09:11
  #10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETringhem
Om han nu är så ångerfull varför inte lägga korten på bordet och berätta vem som tog pengarna.
Kanske hans "erkännande" har gjorts med förhoppningen att han snabbare skall erhålla ett tidsbestämt straff?
Om jag läste korrekt så sitter han på livstid?

En sak är dock klar, vilken gratisannonsering för hans kommande böcker. Kanske det är där som skon klämmer?

Och som någon skrev i tråden, för en del så blev en "tung gubbe" tyngre. Men för andra, kommer han att ses som en golbög?
Citera
2017-08-21, 09:11
  #11
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Undrar om folk om 500 år tycker detsamma när åklagare nummer 150 i ordningen ska utreda Palmemordet.
Bara för att vi inte låter rånare njuta av sitt byte legalt eller pedofiltränare gå fria behöver vi inte lägga resurser på iskalla fall. Två olika saker.
Citera
2017-08-21, 09:18
  #12
Medlem
ETringhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Kanske hans "erkännande" har gjorts med förhoppningen att han snabbare skall erhålla ett tidsbestämt straff?
Om jag läste korrekt så sitter han på livstid?

En sak är dock klar, vilken gratisannonsering för hans kommande böcker. Kanske det är där som skon klämmer?

Och som någon skrev i tråden, för en del så blev en "tung gubbe" tyngre. Men för andra, kommer han att ses som en golbög?
Ja, bara så kort sträcker sig nog hans "ånger". Snart sitter han hos Malou och gråter/promotar sin bok..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback