[quote=Rickardrattradig|61569799]Det är jobbigt att behöva bemöta saker pga att andra inte kan läsa. Jag klargjorde att en fordran inte nödvändigtvis preskriberas efter tio år eftersom den preskriptionstiden kan avbrytas och jag skrev att jag inte vet hur det är i det här fallet.
Har du redan glömt vad du skrev? Du skrev:
Låt mig svara på min egen fråga. Nej, inget preskriptionsavbrott i det här fallet har skett. Jag hade alltså rätt och du var fel ute.
Vad har det med den här saken att göra? Eller är det så att du är så dum att du tror att det finns en möjlighet att målsäganden i rånet skickat krav till Leo Carmona under de här åren? I så fall vill jag att du ger mig ett enda exempel på när något sådant skett innan någon dömts för brottet!
Har du redan glömt vad du skrev? Du skrev:
Citat:
Om du svarar på ett inlägg och inleder med ett "nej" så får du finna dig i att bli ifrågasatt. Jag påstod att preskriptionstiden är tio år för fordran och du svarar att det är den inte utan det är endast 10 år om preskriptionsavbrott inte skett. Den naturliga följdfrågan blir då "Har något preskriptionsavbrott skett?".Låt mig svara på min egen fråga. Nej, inget preskriptionsavbrott i det här fallet har skett. Jag hade alltså rätt och du var fel ute.
Vad har det med den här saken att göra? Eller är det så att du är så dum att du tror att det finns en möjlighet att målsäganden i rånet skickat krav till Leo Carmona under de här åren? I så fall vill jag att du ger mig ett enda exempel på när något sådant skett innan någon dömts för brottet!