Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-22, 02:06
  #121
Medlem
Stor-Hakans avatar
[quote=Rickardrattradig|61569799]Det är jobbigt att behöva bemöta saker pga att andra inte kan läsa. Jag klargjorde att en fordran inte nödvändigtvis preskriberas efter tio år eftersom den preskriptionstiden kan avbrytas och jag skrev att jag inte vet hur det är i det här fallet.
Har du redan glömt vad du skrev? Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nej, borgenären kan avbryta preskriptionstiden på olika sätt. Den allmänna regeln om tio år gäller alltså bara om nåt sånt avbrott inte har skett.
Om du svarar på ett inlägg och inleder med ett "nej" så får du finna dig i att bli ifrågasatt. Jag påstod att preskriptionstiden är tio år för fordran och du svarar att det är den inte utan det är endast 10 år om preskriptionsavbrott inte skett. Den naturliga följdfrågan blir då "Har något preskriptionsavbrott skett?".

Låt mig svara på min egen fråga. Nej, inget preskriptionsavbrott i det här fallet har skett. Jag hade alltså rätt och du var fel ute.
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
En bank eller ett försäkringsbolag kan ha en uppfattning om att nån är skyldig och därför se till att ett krav mot en sån person inte preskriberas. Sånt sker ofta. Det har inte nåt med brottet att göra.
Vad har det med den här saken att göra? Eller är det så att du är så dum att du tror att det finns en möjlighet att målsäganden i rånet skickat krav till Leo Carmona under de här åren? I så fall vill jag att du ger mig ett enda exempel på när något sådant skett innan någon dömts för brottet!
Citera
2017-08-22, 02:48
  #122
Avstängd
Caregiverfromhells avatar
Arlanda rånet fråga folk som levde då? Allt jag vet är att dom dog som flugor även i finland hur kan en sån B gubbe överleva?.

Om man går ut och säger sånt så är det ingen bluff det handlar om jävligt mycket pengar.
Frågar man mig om man tror på han. Nej. Men jag kan ha fel självklart.
Citera
2017-08-22, 02:59
  #123
Avstängd
Caregiverfromhells avatar
Om vi vänder på det om jag skulle erkänna ett rån på 40Miljoner även om jag gick fri hos myndigheterna

(hur kul är det) Risken att få problem är överhängande. Hade jag fått en cut så hade jag hållt käften resten av livet.
Citera
2017-08-22, 03:23
  #124
Avstängd
Caregiverfromhells avatar
För folk som inte fattar vi flyttade pengar förr man avslöjar aldrig något när dom plockar in en så är det håll käften som gäller.
Sverige har långa anhållningstider 72 TIM (jävligt långt England har 24tim)Klarar man det så brukar det sällan leda till häktning.

Jag är ingen jävla mastermind men jag är 55år Arlanda rånet var stort. Man var impad och ingen viste något bara det att folk dog.

Mellan tummen och pekfingret Invandrare.
Citera
2017-08-22, 03:48
  #125
Avstängd
Neegerrbolls avatar
Jag kan ju säga så här på den tiden så var det massor av värderån och som vanligt så var häktena fulla av Icke Svenskar.
2007 så gick snacket Reinfeldt har köpt grisen i säcken i tidningarna och SD växte.
Den som hade hoppats på att jag skulle säga att det var etniska Svenskar som stod för alla värderån blir besviken.

Jag känner nästan inga kriminella då heller men för 2år sedan så behövde en Svensk en tolk på Häktet i Kronoberg t.ex.

I dag är det säkert ännu värre alla känner till problemet men ingen vill nämna det.

Det är PINSAMT
Citera
2017-08-22, 08:45
  #126
Medlem
Herostratoss avatar
Carmona verkar vara en rätt uppmärksamhetstörstande herre. Han har tidigare bildat en hiphopgrupp inifrån fängelset, och nu går han ut med detta.

Vill minnas att GW sagt att det är typiskt för såna här herrar att gå ut i pressen när de suttit inne ett tag och uppmärksamheten kring deras personer minskat. Dessutom har de jävligt tråkigt. Det betyder inte att de känner någon ånger.
Citera
2017-08-22, 09:23
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
... ska vi ta ifrån polisen alla vapen också? "En kompetent polis ska kunna utföra sitt arbete ändå". Trams. ...
Wow, gör en halmgubbe och angrip den. Imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
... Preskriptionstiden för brott är den enskilt viktigaste faktorn till att pedofiltränaren kom undan rättvisan, därför bör den ändras. ...
Nej, det var det inte. Den största faktorn var att domstolen underlät att häkta honom när den hade chansen. Källa:
”– Min klient blev alldeles förtvivlad, hon har brutit ihop fullständigt och upplever att det här är ett enormt svek från rättssystemet, säger Susanna Cleve.”
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
... Så varför argumenterar du då för att riksdagsbeslutet är ett förkroppsligande av folkviljan i frågan om preskriptionstider? ...
Därför att det är det enligt grundlagen, vi har en representativ demokrati.
Citera
2017-08-22, 10:59
  #128
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Och alla som hyllat denna musikgrupp och djur...
Citera
2017-08-22, 11:20
  #129
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Och alla som hyllat denna musikgrupp och djur...
Beaktningsvärt är väl att de sjunger om våldsbrott, deras (positivt främjande) syn på gatuliv m.m. - deras texter är av dem markerat skrivna av medlemmar sittandes på kåken, massa skoj av de gubbarna m.a.o.
Citera
2017-08-22, 11:58
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatarinaBitch
Men du tror att han är så dum att han tar på sig det mest spektaktulära rånet i Sverige?
Och tar åt sig äran och verkar mer gangster än vad han är... Om det nu inte var han, vad tror du de riktiga rånarna tycker och tänker om det?
Riktiga kriminella (inte förortsgangsters alltså) brukar vilja ha absolut 0 ära för sina kriminella handlingar.
Om det inte är han så är nog dom ganska nöjda eftersom risken är mindre att de i framtiden blir påkomna. Även om de inte kan få något straff för saken så är det negativt att vara/varit kriminell, speciellt då om man fortfarande är det.

Enda som vill ha ära för sina mindre bra handlingar är idioter som fått för sig att det är häftigt att vara kriminell. Som babbarna i förorten till exempel där det ofta skryts över att man slänger lite röka runt sig.
Citera
2017-08-22, 12:52
  #131
Medlem
MADs avatar
Det är ju såklart trist att de inte grep och dömde honom för själva rånet.
Men med tanke på hur mycket pengar de kom undan med och att han nu sitter inne istället för att chilla med en drink i Karibien, gör ju att han framstår som en jävla nolla.
Vi kan nog vara tämligen säkra på att han inte var hjärnan bakom det dådet.
Citera
2017-08-22, 13:57
  #132
Medlem
Kinesen är gäst i veckans Värvet om nån missat det:
http://xn--vrvet-gra.se/podcast/289-...nesen-carmona/
http://rss.acast.com/varvet/-289-leo...mona/media.mp3
Tråkigt för Triumf att bli blåst på "scoopet"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback