2017-08-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Samma visa igen och igen...

Rånaren "visar ånger", "ska be om förlåtelse till vakterna", "jag ångrar det djupt, det har förstört mitt liv" .....rent psykopatskitsnack och inget som normalt funtade och begåvade människor ens behöver fundera på sanningshalten i.

Samtidigt passar han på att promota sin nya bok !!!!

.....Och vidrig vänstermedia köper allt med hull och hår och lägger ut en snyftartikel !

Dom "köper nog" inget utan är väl medvetna vad det handlar om.
Leo Carmona - snart i en morronsoffa nära dig. Senare i lets dance, så mycket bättre, frågesport mm mm.
Citera
2017-08-21, 11:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag vet inte om han ljuger, men att ange sig själv är inte att 'gola'.

Nja, det finns ju medbrottslingar som kanske satt kaffet i halsen?

Visst är jag väldigt medveten om att man inte "golar" på sig själv. Men i och med att han erkänner sitt deltagande så är ju risken stor att andra dras med - beroende på vad polisen har sedan tidigare?

Även om det är preskriberat så skulle jag tro att det finns ett antal medbrottslingar som skulle föredra att fortsätta att leva under "tystnad".
Citera
2017-08-21, 11:45
Medlem
AX64s avatar
Sensationsmedia så det skriker om det. Tror knappast killen skulle erkänna om han verkligen varit delaktig då det även röjer andra möjliga personer runt honom. Man utför sällan stötar av denna kaliber med personer som inte finns i ens kontaktnät. Även om ingen kan dömas för brottet nu så lär de flesta som någon gång varit tungt kriminella ha fortsatt på den banan och därför föredrar de så lite uppmärksamhet som möjligt även framgent.
Citera
2017-08-21, 11:46
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBean
Han vill väl promota kommande bok med som han skrivit tillsammans med journalisten Cyril Hellman , den släpps i september

Oj en riktig expo gris, oväntat att han vill tjäna pengar på att glorifiera kriminella.
Citera
2017-08-21, 11:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Nu har jag inte koll på hur det svenska rättsväsendet fungerar rent juridiskt. Men detta borde inte ligga honom till gagn?
Tvärtom har han precis erkänt ett brott han inte gjort tid för, och har bara visat sig ännu mer kriminell.
Vem vet, det handlar ju om Sverige?
Jag är själv osäker men ser en bild av den livstidsdömde som gör sitt bästa för att bevisa att han är en ny och mycket bättre människa.

Även om jag inte gillar honom så har Sarnecki några intressanta kommentarer:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...t-misslyckande

Citat:
Tycker du att erkännandet är förvånande?
– Till viss mån är det förvånande. Men inte så chockerande som man kanske skulle tro. Det kan ju vara väldigt många olika motiv för att träda fram i sådana här lägen. Men det kan ju också vara ärligt, att han faktiskt är ångerfull, säger Jerzy Sarnecki.
Leo Carmona sitter i dag i fängelse på livstid för anstiftan till mord. Men att erkänna att han medverkat i Arlandarånet betyder inte per automatik att det faktiskt är så att han deltagit.
– I den värld jag lever i så är ingenting hundra procent säkert, men jag finner det som ganska sannolikt, säger Sarnecki.
Att ta på sig att han genomfört rånet innebär en viss risk inom kriminella kretsar, menar han.
– Han sitter ju på kåken så han är åtkomlig för om det är någon skulle vilja jävlas med honom. Att ljuga att man har gjort något sånt, då ökar risken ytterligare ganska kraftigt, så jag har svårt att tänka mig att han talar osanning. Men ingenting är omöjligt, säger Jerzy Sarnecki.
”Indikationer på vilka andra som varit med”
Några rättsliga påföljder för Leo Carmona är inte på tal eftersom brottet har preskriberats. Men däremot finns det en stor fördel med erkännandet - att polisen kanske kan ha en möjlighet att finna rånarbytet.
– Det är inte försent att leta efter pengarna när man vet vart man ska leta efter dem. Den allvarligaste konsekvensen av det här är att det kan vara så att hans polare inte är så särskilt förtjusta i att han erkänner. I och med att han erkänner så kan det ge indikationer på vilka andra som har varit med, säger han
Citera
2017-08-21, 11:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Rätt säker på att han har ett tidsbestämt straff, och är ute om några år. Återkommer när jag hittar säker uppgift att länka.

Ser ut som han sitter på livstid.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...t-misslyckande

http://Le* Carm*na sitter i dag i fä...tan till mord.

* = o
Citera
2017-08-21, 12:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Carmona avtjänar sedan 2004 ett livstids fängelsestraff för anstiftan till mord. Mordoffret var enligt polisens teorier inblandad i Arlandarånet. Något som Carmona, som idag sitter på Skänningeanstalten utanför Linköping, nu tillbakavisar.

– Nej, den killen var inte med. Det han gjorde var att han ville råna två av svenskarna som var med mig vid rånet. Han lyckades ta en mindre summa.

Carmona säger också att man vid rånet missade att ta en säck med sju miljoner kronor.

Han nämner att det var svenskar som var med!
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-21 kl. 12:11.
Citera
2017-08-21, 12:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-08-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Sensationsmedia så det skriker om det. Tror knappast killen skulle erkänna om han verkligen varit delaktig då det även röjer andra möjliga personer runt honom. Man utför sällan stötar av denna kaliber med personer som inte finns i ens kontaktnät. Även om ingen kan dömas för brottet nu så lär de flesta som någon gång varit tungt kriminella ha fortsatt på den banan och därför föredrar de så lite uppmärksamhet som möjligt även framgent.

Men du tror att han är så dum att han tar på sig det mest spektaktulära rånet i Sverige?
Och tar åt sig äran och verkar mer gangster än vad han är... Om det nu inte var han, vad tror du de riktiga rånarna tycker och tänker om det?
Citera
2017-08-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Har sökt men inte hittat vilka valutor det rör sig om. Lasten kom väl från HongKong. Kan det vara dollar?
Är allt i SEK är väl bytet tämligen värdelöst idag?

Det var i massa olika valutor.
Citera
2017-08-21, 12:23
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatarinaBitch
Men du tror att han är så dum att han tar på sig det mest spektaktulära rånet i Sverige?
Och tar åt sig äran och verkar mer gangster än vad han är... Om det nu inte var han, vad tror du de riktiga rånarna tycker och tänker om det?

Ja, han är nog så dum skulle jag gissa. Rent rättsligt verkar ett erkännande inte kunna leda någonstans nu längre ändå. Dessutom sitter han redan, och kanske är ute efter att helt enkelt förlänga vistelsen potentiellt. De riktiga rånarna lär knappast hänga läpp.
Citera
2017-08-21, 12:32
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Arlandarånet var ju iskallt. Det är du som inte vill se likheterna.
Arlandarånet var säkert iskallt. Alltså vore det dumt att lägga resurser på det. Men man måste inte preskribera brottet och ge rånarna frikort bara för att man inte lägger resurser på det. Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in