Utvecklingsbar 80-talsvilla enligt mäklaren. Det står även "Stort renoveringsbehov föreligger, ett riktigt tillfälle för den händige" och "Ingen officiell visning sker, utan man tittar själv, på egen risk" Riv rucklet skulle jag säga.
Taxeringsvärde: 922 000 kr
Pantbrev på 700.000 kr.
Begärt pris 400 000 KR
Instämmer. Ett rivningsobjekt. Men kåken är trots det uppbudad till 490.000 kr i skrivande stund.
Trädgården ser ut som om ingen gjort något ända sen huset byggdes 1983.
Det är tomten man köper, men den är bara 1200 kvm. Verkar som det är fornlämningar så kanske ingen får bygga runt omkring och därmed avskildhet.
De skulle ha tagit fler bilder på tomten.
Det är tomten man köper, men den är bara 1200 kvm. Verkar som det är fornlämningar så kanske ingen får bygga runt omkring och därmed avskildhet.
De skulle ha tagit fler bilder på tomten.
Det jag kan se på Booli är att huset lades ut för 4 500 000 kr 2009 och såldes för 2 800 000 kr.
Nästa försäljning skedde 2014-10-01 då för 1 800 000 kr (Okänt utgångspris).
Den person som idag är skriven på adressen "äger inga fastigheter".
Intressant. Jag gissar att huset alltså redan 2009 var pimpat och man fick ett underpris för eländet. Frågan är vem och varför hen köpte skiten 2014. Borde ju vara en liten varningsflagga att veta att huset var belånat till 4 mille och man får det för 1,8. Eller struntade köparen i att göra en ordentlig besiktning?
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Intressant läsning. Jag förmodar att parenteserna med utropstecken är dina?
Ja precis. Om man inte skulle läst besiktningsprotokollet skulle man tro att huset "enbart" behövde rensas från speglar och en del kakel, men icke...
En villa med kakel och speglar överallt. Ser ut som en porrklubb. Se bilderna. Sjukaste jag sett.
Spinnspövägen 25 i Göteborg. 3.650.000 kr
Jag var tvungen att arkivera detta då det var eländet som föranledde skapandet av denna tråd. Läs gärna första 2-3 sidorna i denna tråd så får man lite mer info om vem som troligen har bott i huset då det först begav sig.
Jag var tvungen att arkivera detta då det var eländet som föranledde skapandet av denna tråd. Läs gärna första 2-3 sidorna i denna tråd så får man lite mer info om vem som troligen har bott i huset då det först begav sig.
Måste vara jobbigt att putsa alla speglar.
Eller det kanske bara är att flytta ut möblerna några gånger per år och köra högtryckstvätt?
Det verkar vara ju vara helkaklat överallt ...
Ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Vilken nostalgitripp. Trots att väldigt mycket konstigt har passerat revy i den här tråden sen förra gången det begav sig så tycker jag att det där huset står sig väl. Det är fortfarande väldigt, väldigt udda och märkligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!