Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-08-27, 22:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja han var frvnansvrt "von oben" med sitt sliskiga utseende. En riktig karrirpolitiker som vill lxa upp de "korkade" vljarna att inte rsta SD. I alla fall jag bestmde mig ikvll fr att M definitivt inte r ett alternativ i Stockholm. Att jag rstade M i frra kommunvalet fr jag dessvrre leva med.

Johnny Magnusson r den typ av moderatpolitiker som inger respekt, Slisk-Jocke, not so much.

Nej, tror M att de skall kunna terkomma med sdana fretrdare och sdan politik, d lr de vara rkta ordentligt fr mnga r framver. Tiden r ver nr partierna kunde ignorera de allvarliga och djupgende samhllsproblemen i Sverige och inbilla sig att man bara kunde gna sig t att skruva litet p skatte- och bdragskranarna samt hunsa vljare litet som det behagar.
Citera
2017-08-27, 22:43
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, tror M att de skall kunna terkomma med sdana fretrdare och sdan politik, d lr de vara rkta ordentligt fr mnga r framver. Tiden r ver nr partierna kunde ignorera de allvarliga och djupgende samhllsproblemen i Sverige och inbilla sig att man bara kunde gna sig t att skruva litet p skatte- och bdragskranarna samt hunsa vljare litet som det behagar.
r det inte bara som s att den rliga MUF-andan till sist lyckas lysa igenom ven p hgsta niv? Att man inte lngre lyckas filtrera bort de mest galna MUF-gkarna, visar p vilken intern kris det r.
Citera
2017-08-27, 22:46
Medlem
Knner nn till om Joakim Larsson har nn utbildning? Att han har haft uppdrag som politiker sen 19-rs lder har jag fattat.
Citera
2017-08-27, 22:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
r det inte bara som s att den rliga MUF-andan till sist lyckas lysa igenom ven p hgsta niv? Att man inte lngre lyckas filtrera bort de mest galna MUF-gkarna, visar p vilken intern kris det r.

Det kan verkligen vara s. Det psts att Wykman r en av aktrerna bakom kulisserna mot AKB, s det skulle kunna stdja antagandet.
http://www.helahalsingland.se/opinio...-slutliga-fall
Citera
2017-08-27, 22:51
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Knner nn till om Joakim Larsson har nn utbildning? Att han har haft uppdrag som politiker sen 19-rs lder har jag fattat.

Jag ser fram emot ett riktigt Flashback-grv hr. Det finns med all sannolikhet mnga medlemmar p Flashback som knner till Joakim. Viktiga frgor r:

Utbildning
Yrkeserfarenhet (om ngon)
Politisk karrir
Relation till Reinfeldt, Odenberg
Vilka beslut har han varit med om att driva igenom
Citera
2017-08-27, 23:47
Medlem
En snabb googling ger vid handen att en av Joakim Larssons stora insatser som ansvarig moderat politiker fr markanvndning i Stockholm har varit att se till att det byggs mosker, mnga mosker.

Det mantra som han har upprepat i samband med de byggena har varit att:

"En mosk r en viktig mtesplats fr mnga stockholmare. Det r en samligsplats som gr att folk i alla ldrar rr sig i omrdet, vilket skapar trygghet i nrmiljn samtidigt det gynnar lokala handlare, restauranger och cafer, sger ytterstads- och bostadsbolagsborgarrdet Joakim Larsson (M)."

Nr han hade gett bort mark till islamiska freningen fr en mosk i Rinkeby fr 4000 pers klagade ett antal andra muslimska freningar som inte ville umgs med svartftterna som skulle bygga mosk nr 1 - Joakim Larsson hade inte tnkt p att olika muslimska grupperingar inte gillar varann - de andra ville drfr ha mark till egna mosker. Det gav s klart Joakim Larsson till dem, det r ju bara skattepengar fr 17!: "Ytterstadsborgarrdet Joakim Larsson (M) ser positivt p vriga freningars planer. Det finns inget som talar emot det och stadens uppgift r att vara behjlplig med lokaler."

Det hr var 2010, innan SD hade kommit in i riksdagen! Bra insats fr det Joakim Larsson, och bra analys av hur viktigt och rtt det har varit att cementera frorterna som tillhll fr islam.

unvis.it/https://www.svd.se/moskebyggen-splittrar-jarvabor
Senast redigerad av Rickardrattradig 2017-08-27 kl. 23:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in