Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 14:43
Medlem
gadjomans avatar
Har nu tröttnat på Lund, kombinationen av PK-människor i styrande position som har någon slags kollektiv skuld för att man inte har så fint berikad "blandkultur" som Malmö och s k nyanlända som tycker de kan bete sig hur fan man vill (speciellt gentemot kvinnor) för att man aldrig får några gränser från samhället är vådlig. Man bygger nu flyktingförläggningar på finaste jordbruksmark intill ESS i Brunnshög (så att de internationella forskarna får trevligt sällskap), köper nyproducerade bostadsrätter åt de nyanlända, skänker ca en miljon om året till en tveksam förening "Hjälp tiggare i Lund" vars mål är att göra Lund till ett tiggarparadis, etc. Samtidigt går kommunens budget på knäna.

Droppen blev dock källarmosken som etablerats i mitt område (med stöd från kommunen såklart) som fått allt fler muslimer att bosätta sig här med kvinnor i slöjor och burkor och män som inte verkar ha något annat än att göra än att gå och vagga på gatan och titta på alla bilar som kör förbi. Då jag har familj att värna om blev det självklart att flytta, inte heller gör det faktum att värdet på bostaden riskerar att sänkas som en sten när det här blir mer allmänt känt saken bättre.

Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.
Citera
2017-08-28, 14:54
Medlem
Jag förstår dig ! Man känner sig maktlös över hur samhället håller på att förfalla . Det är INTE bättre i Malmö. Vart ska du flytta ?
Citera
2017-08-28, 14:59
Medlem
dunderhokens avatar
Kan rekommendera Island eller nord Norge! Hade jag själv haft råd hade jag flyttat till något av dessa ställen.
Citera
2017-08-28, 15:18
Medlem
rostigamazons avatar
Problemet är vart ska man flytta, den här massinvandringen har gjort att det nästan ser lika ut överallt. Vann man på lotto skulle man flytta till Monaco
Citera
2017-08-28, 15:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Problemet är vart ska man flytta, den här massinvandringen har gjort att det nästan ser lika ut överallt. Vann man på lotto skulle man flytta till Monaco
Vatikanstaten är ganska vitt. Fast dit får varken du eller jag flytta.
Island är smart med sina noll gränser mot andra EU-länder (kolla hur UK ångrar tunneln nu).
Man måste vara bra driftig om man som migrant vill ta sig till Island.
Citera
2017-08-28, 15:48
Medlem
Hur har de som är bättre bemedlade i Lund tagit utvecklingen, d.v.s. de som arbetar på universitetet och bor fint samt centralt nära institutionerna? Om kulturberikningen kommer för nära dem brukar ju oftast dessa godhetsapologeter och teleskopiska filantroper till slut klaga.
Citera
2017-08-28, 15:54
Medlem
En fullt befogad fråga faktiskt, var man ska bo om man vill ha ett lugnt och stillsamt området. Småorter kan man glömma, kanske ute på landet?
Citera
2017-08-28, 16:04
Medlem
Monopolis avatar
Själv bor man i Malmö. Kan säga dig att Lund är ett paradis i jämförelse. Lund är fortfarande relativt befriad. Har du varit i Göteborg eller Stockholm på sistone?

Du kommer inte undan multikulturen om du inte vill bo ute i landet i någon liten sketen håla.
Citera
2017-08-28, 16:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenPitepalt
En fullt befogad fråga faktiskt, var man ska bo om man vill ha ett lugnt och stillsamt området. Småorter kan man glömma, kanske ute på landet?

Det finns inga fredade zoner längre. Du kan flytta ut på landet och så plötsligt utan förvarning öppnar ett jävla asylboende ett par kilometer bort i någon övergiven byggnad. Sen har du plötsligt folk i trädgården som jagar dina husdjur och river upp grönsakslandet. När du tar din kvällsmacka en mörk höstkväll ser du plötsligt ett negeransikte som kikar in genom köksfönstret.

Nej, det finns ingenstans att fly. Och det är på sätt och vis bra. Det innebär att den enda vägen som finns kvar är att svenskarna börjar göra lite motstånd.

Vilket inte kommer att hända idag. Men någonstans går förhoppningsvis gränsen...
Citera
2017-08-28, 16:13
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.

Lund är inte unikt, men likt många universitetsstäder är Lund förstås extra PK. Bor själv i Uppsala och är inte mycket bättre här. Problemet är dock inte regionalt utan nationellt. Glöm inte att den offentligt finansierade källarmoskén är sossarnas plan för att sänka arbetslösheten bland invandrare, genom bl.a. skattefinansierade jobb inom religiösa församlingar, så de kan tryck "det är invandrarna som betalar din välfärd!" i ansiktet på dig. Istället för det mer korrekta "Det här är vad du betalar för!". Problemet kvarstår oavsett vart i landet du befinner dig och oavsett om du har moskén som granne eller ej. Men visst, allt annat lika bor man hellre någon annanstans.

Har för övrigt själv bott granne med en moské och känner igen din beskrivning.
Citera
2017-08-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon

6 dagar på Algarvekusten i januari och inte en enda slöja stötte jag på.

Under följande 6 dagar i Lissabon kunde jag räkna till totalt 5-6 slöjor och ett halvspöke.

Det är ungefär det antal jag ser här i min Hallandsstad bara jag går till centrum och tillbaka hem igen, vilket tar c:a 30 minuter.
Citera
2017-08-28, 16:18
Medlem
Det enda man kan göra i Sverige är att flytta till dyrare komuner typ Danderyd där är det lite lugnare men det är ju bara att ta bussen in till stan så är det kaos igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in