Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-19, 09:19
Medlem
kuntakinte55s avatar
ven Huffington Post pixlar och reviderar sin egen historia nr de antytt ngot om judar.

Naturligtvis efter de sedvanliga anklagelserna om antisemitism frn diverse judar.

http://www.dailywire.com/news/19930/...non-frank-camp

http://www.friatider.se/goy-bye-huff...r-antisemitism
Citera
2017-08-19, 10:27
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
ven Huffington Post pixlar och reviderar sin egen historia nr de antytt ngot om judar.

Naturligtvis efter de sedvanliga anklagelserna om antisemitism frn diverse judar.

http://www.dailywire.com/news/19930/...non-frank-camp

http://www.friatider.se/goy-bye-huff...r-antisemitism

Inte ens Flashback upprtthller yttrandefriheten. Igr skrev jag ett inlgg trden om mediekriget om huffington Post och rubriksttningen GOY, BYE! som ndrades till White Flight. Jag lnkade till Richard Spencers tweet. Inlgget raderades och mitt internet slcktes ofrklarligt.

Jag stllde den sjlvklara frgan: Varfr gr huffington post detta?
Senast redigerad av rough-justice 2017-08-19 kl. 10:30.
Citera
2017-08-19, 12:39
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Inte ens Flashback upprtthller yttrandefriheten. Igr skrev jag ett inlgg trden om mediekriget om huffington Post och rubriksttningen GOY, BYE! som ndrades till White Flight. Jag lnkade till Richard Spencers tweet. Inlgget raderades och mitt internet slcktes ofrklarligt.

Varfr? Som jag och ven Friatider skrev, fr att ett antal krnkta judar reagerar och fr central uppmrksamhet i judisk mainstream media. Samma skl till att ingen vgar stlla frgor i sverige, fobisk rdsla fr att stmplas som antisemit.

Var det en trd du startade eller bara ett inlgg, finns den inte ens kvar i papperskorgen? Spara allt du postar!

Vet Jew York baserade flashback vem du r och vilken uppkoppling du sitter p?
Citera
2017-08-19, 12:43
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Och gissa varfr inte Malms jew-gate p avpixlat fick motsvarande uppmrksamhet i svensk mainstrem media...
Citera
2017-08-19, 12:44
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Varfr? Som jag och ven Friatider skrev, fr att ett antal krnkta judar reagerar och fr central uppmrksamhet i judisk mainstream media. Samma skl till att ingen vgar stlla frgor i sverige, fobisk rdsla fr att stmplas som antisemit.

Var det en trd du startade eller bara ett inlgg, finns den inte ens kvar i papperskorgen? Spara allt du postar!

Vet Jew York baserade flashback vem du r och vilken uppkoppling du sitter p?

Jag tror Flashback vet vilken uppkoppling alla medlemmar sitter p. Inlgget raderades frn trden "Mediekriget om mngkulturen" tillsammans med en bunt andra inlgg. Och jag fick ett rtt kryss och internetuppkoppling bortplockad i samma veva. Jag fick g in p mobilen fr att skriva till dig.
Citera
2017-08-19, 14:51
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Jag tror Flashback vet vilken uppkoppling alla medlemmar sitter p. Inlgget raderades frn trden "Mediekriget om mngkulturen" tillsammans med en bunt andra inlgg. Och jag fick ett rtt kryss och internetuppkoppling bortplockad i samma veva. Jag fick g in p mobilen fr att skriva till dig.
Lter lngskt och konspiratoriskt att de skulle stnga ned din uppkoppling, mer sannolikt att det var en tillfllighet. Men jag kan absolut inte utesluta ett samband eftersom flashback r det ultimata siktsregistreringsverktyget fr myndigheter och USA brjat bli mer aktiva med att stoppa kritik och de har absolut mjligheten att ingripa p detta och andra stt.

Jag antar att det var denna trd?
(FB) Brjan p ett mediakrig om mngkulturen?

Edit:
Dessutom har USA i dagarna brjat med ganska omfattande och uppmrksammad historierevisionism i och med borttagning av historiska monument och (partiella) nedstngningar av websidor, sannolikt frmst websidor som ifrgastter eller uppmrksammar judiskt inflytande.
Senast redigerad av kuntakinte55 2017-08-19 kl. 14:54.
Citera
2017-08-19, 19:32
Medlem
Jag hittade till denna trd via avpixlat och har lst igenom den. Mina egna enkla tankar om mnet r att agendajudar har stort inflytande via kontroll av massmedia och gandet av bokfrlag, nyhetsbyrer samt ven ekonomisk makt och politisk. Politisk korrekthet har blivit synonymt med den agenda som representeras av begreppet kulturell marxism och Frankfurtskolan. SD har allt sedan mitten av 1990-talet lagt sig vinn om att vara s politisk korrekta som mjligt, fr att den vgen uppn framgng, vilket vl fr sgas ha uppntts med blandat resultat. Allt fr att minska trffytan fr anklagelser om antisemitism och nazism, vilket har ansetts vara negativt fr partiet. Tanken r mhnda bra om mlet r att n inflytande fr kunna stadkomma ngon form av rddning fr Sverige. Men det har ocks haft ett pris som frefaller ondigt hgt. Sidan avpixlat r mer eller mindre en terspegling av hur SD arbetar. Personligen skulle jag hellre se ett mer ppet frhllningsstt till vad som r sant och frnuftigt. Mitt fredme r hr Jan Millds blogg.
Till sist kan jag tipsa om en trd p en kristen sida med fri och ppen diskussion om frgor som rr agendajudar och deras inflytande i vrlden och p kristen tro.
http://www.kristendate.se/templates/...px?topic=11081
Citera
2017-08-20, 23:19
Medlem
Aurvandil207s avatar
Hej Chemnitz!

Trevligt att du hittade hit via Avpixlat! Instmmer med mycket i din post. Tack fr lnken dr - har bokmrkt fr att lsa den trden djupare i framtiden.

kuntakinte55:

Ska bara skriva att jag hller med dig i sista posten du skrev till mig. Bra att dr ocks lnka till dina frgor till Jan Sjunnesson fr dessa var ju tydligen S "svra och knsliga" att dr ej fanns ngot svar alls att f frutom "hot med foliehatts-stmpeln".

Citat:
Ursprungligen postat av Chemnitz
Jag hittade till denna trd via avpixlat och har lst igenom den. Mina egna enkla tankar om mnet r att agendajudar har stort inflytande via kontroll av massmedia och gandet av bokfrlag, nyhetsbyrer samt ven ekonomisk makt och politisk. Politisk korrekthet har blivit synonymt med den agenda som representeras av begreppet kulturell marxism och Frankfurtskolan. SD har allt sedan mitten av 1990-talet lagt sig vinn om att vara s politisk korrekta som mjligt, fr att den vgen uppn framgng, vilket vl fr sgas ha uppntts med blandat resultat. Allt fr att minska trffytan fr anklagelser om antisemitism och nazism, vilket har ansetts vara negativt fr partiet. Tanken r mhnda bra om mlet r att n inflytande fr kunna stadkomma ngon form av rddning fr Sverige. Men det har ocks haft ett pris som frefaller ondigt hgt. Sidan avpixlat r mer eller mindre en terspegling av hur SD arbetar. Personligen skulle jag hellre se ett mer ppet frhllningsstt till vad som r sant och frnuftigt. Mitt fredme r hr Jan Millds blogg.
Till sist kan jag tipsa om en trd p en kristen sida med fri och ppen diskussion om frgor som rr agendajudar och deras inflytande i vrlden och p kristen tro.
Citera
2017-08-26, 19:26
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemnitz
Hittade du ngon lnk till denna trd p Avpixlat? Antar att det var en kommentar de inte hann pixla innan du lste den.

Hller med det du skriver. I vrigt r jag tveksam till religisa forum men det var intressant att lsa lite. Det fanns ju frintelsefrnekare och lite allt mjligt p den dr kristna sidan. Frvnad att sidan inte var censurerad d judar ifrgasattes en hel del.
Citera
2017-08-29, 00:38
Medlem
Aurvandil207s avatar
kuntakinte55 (inkl alla egentligen):

P magknsla s tror ju jag att mnga (frn Avpixlat speciellt) sitter och endast lser i denna trden men till ngon del hller med i de stora resonemangen hr. Men hur ser du p sannolikheten fr att detta problem/dilemma tas itu med i framtiden (d syftar jag frmst p upplysning/info plus att folk vgar brja prata om detta mer aktivt och ppet)? Jag kan ju endast spekulera i att det i nrmaste framtiden (ca 1 r framver) kommer fokuseras enbart p val och div "haverier" som just nu uppdagas (syftar d givetvis p Transportstyrelsen men ven begynnande frgor om SIDA delvis finansierat en ekonomisk migration). I det bsta scenario jag ser s kommer ngot positivt ut av detta i form utav t ex generella krav p tydligare ansvarstagande i politiken och ett ppnare debattklimat med en minskad polarisering i debatten och samhllet.

Jag gr nog inte alltfr lngt OT hr d jag tror att mnga frn bl.a. Avpixlat uppskattar fljande information om Israel och Scientologikyrkan ("kompletterande info" s a s till inlgget i bloggen "Projekt Morpheus" som jag lnkade till ovan).

EDIT:

Ska hr frtydliga "detta problem/dilemma" i mitt inlgg ovan. Syftar allts p judiskt gande och/eller judiskt inflytande som p ett konkret stt kan kopplas till en ngorlunda synlig agenda som bl.a. kan hittas i denna trd (till skillnad frn t ex en liten guldbutik i Sverige ngonstans som i judiskt slktled rvts och dr ingen konkret koppling finns till varken sk agendajudar eller till ngot strre judiskt gt bolag).
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-29 kl. 01:26.
Citera
2017-09-01, 21:58
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
kuntakinte55 (inkl alla egentligen):

P magknsla s tror ju jag att mnga (frn Avpixlat speciellt) sitter och endast lser i denna trden men till ngon del hller med i de stora resonemangen hr. Men hur ser du p sannolikheten fr att detta problem/dilemma tas itu med i framtiden (d syftar jag frmst p upplysning/info plus att folk vgar brja prata om detta mer aktivt och ppet)? Jag kan ju endast spekulera i att det i nrmaste framtiden (ca 1 r framver) kommer fokuseras enbart p val och div "haverier" som just nu uppdagas (syftar d givetvis p Transportstyrelsen men ven begynnande frgor om SIDA delvis finansierat en ekonomisk migration). I det bsta scenario jag ser s kommer ngot positivt ut av detta i form utav t ex generella krav p tydligare ansvarstagande i politiken och ett ppnare debattklimat med en minskad polarisering i debatten och samhllet.

Jag gr nog inte alltfr lngt OT hr d jag tror att mnga frn bl.a. Avpixlat uppskattar fljande information om Israel och Scientologikyrkan ("kompletterande info" s a s till inlgget i bloggen "Projekt Morpheus" som jag lnkade till ovan).

EDIT:

Ska hr frtydliga "detta problem/dilemma" i mitt inlgg ovan. Syftar allts p judiskt gande och/eller judiskt inflytande som p ett konkret stt kan kopplas till en ngorlunda synlig agenda som bl.a. kan hittas i denna trd (till skillnad frn t ex en liten guldbutik i Sverige ngonstans som i judiskt slktled rvts och dr ingen konkret koppling finns till varken sk agendajudar eller till ngot strre judiskt gt bolag).
Mycket bra och relevant lnk till Morpheus om Sida mm. Den dr borde fler lsa.

Jag har lnge talat om hur bistnden kan ha bidragit till invllandet av afrikaner och araber de senaste 40 ren. Om man exempelvis tar de fattiga afrikanska lnderna redan fr 40 r sedan dr nstan ingen ger ngonting, barn svlter och de flesta lever i misr. Dr har extremt f rd att resa nda till sverige, men med miljardbistnd r efter r, ofta i form av rena pengar eller annat som kan sljas fr pengar kombinerat med extrem korruption och naiva givare och dlig kontroll misstnker jag att mnga afrikaner som tagit sig till sverige betalat resan med svenska skattepengar.

Juden George Soros nmns som finansierar en hel del flyktingsmuggling som drabbar sverige men naturligtvis inte till Israel, vilket diskuteras med stor frsiktighet p Avpixlat strikt utan att nmna att han r en klassisk finansjude som blivit en symbol fr judar.

Relaterat till juden David Schwarz som Malm skrev om hette George Soros ursprungligen Gyrgy Schwartz, deras gemensamma bakgrund och grning r lika graverande som avpixlats pixling av alltihop.

Angende SVT-reporterns uttalande:
Citat:
Det stora problemet r att de hr unga mnnen r felinformerade. De ser p Europa som en enda stor bankomat.
De r inte felinformerade, Europa r en stor bankomat fr afrikaner som kommer, allra mest fr de som kommer till sverige.

Precis som du skriver tror jag ocks att folk p Avpixlat kanske lser den hr trden, googlar man avpixlat flashback kommer denna trd upp ganska hgt. De som inte r helt sionistiska upplever sannolikt en viss kognitiv dissonans.

Avpixlat skriver ju en hel del bra ocks och upplyser om islamifiering och en del av invandringens konsekvenser, men nr de samtidigt totalcensurerar hur problemen uppsttt frn brjan inser man att hela pongen gr frlorad och att ngot nnu vrre kan misstnkas pg under ytan och att Avpixlat r delaktiga i det, medvetet eller omedvetet.

Scientologkyrkans verksamhet i Tel Aviv r ocks intressant, det psts att de hjlper afrikanska flyktingar, men det framgr inte om de fr hjlpen i Tel Aviv/Israel eller utanfr. Det framgr inte heller om dessa scientologer i Israel hjlper palestinier som tvingats fly sina hem i det omrde som nu r Israel (nu ca 5 miljoner mnniskor) och palestinier i Gaza-remsan (ca 70% av hushllen har matbrist och nstan var femte barn r undernrt), eller hur mycket hjlp dessa fr av Soros att fly ver muren till Israel. Detta tas sannolikt inte upp av Avpixlat i sin psttt "oretuscherade bild".

Naturligtvis finns mnga judar som inte har ngot alls konkret med ngon judisk agenda eller agendajudarna att gra.

Med det sagt finns ven mnga nazistsympatisrer som inte har ngot alls konkret att gra med frintelsen fr 70 r sedan eller de som genomfrde den.
Citera
2017-09-02, 04:31
Medlem
kuntakinte55s avatar
Man undrar ju om denna trd kan ha bidragit till att Avpixlat frsker tvtta byken med namnbytet till Samenytt, frlt jag menar http://samnytt.se

Eller om de bara vill dlja sitt sionistiska frflutna (revidera sin egen historia), ta bort israelflaggan frn huvudsidan och fortstta vara kontrollerad opposition.

(FB) Avpixlat blir Samhllsnytt
Senast redigerad av kuntakinte55 2017-09-02 kl. 04:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in