2017-09-03, 00:52
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Jag bara nämnde att i det fallet kan det påverka men på fiber har det ingen betydelse om man bara ska ta emot stream. Upp hastigheten är bara viktigt om du vill streama eller skicka annat från dig till annanstans.
Många kanaler åtminstone dom nordiska i FHD kan nå upp i mellan 10-15mbit i peakarna och har man inte en ordentlig buffer då så kommer det frysa. Dom peakarna kommer just vid såna tillfällen du nämner då det är mycket rörelser i bilden. Vid nästan stillbilder så är det inte så mycket som behöver uppdateras i bilden och då behövs inte lika hög bitrate.
Att man har 13mbit mot bredbandskollen betyder heller inte att du får det mot servern kanalerna streamas från.
Har man åtminstone 20-30mbit eller mer så ska det vara lugnt sålänge man inte har massa annat igång förstås eller dåliga routrar, kablar och annat som kan påverka.

Så, med andra ord om jag köper 100/10 Mbit/s bredband så ska jag kunna kolla på nordiska HD kanaler utan problem?
2017-09-03, 00:55
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWild
Så här förklarar de på iptv community angående bredbandshastighet.

Q: How much bandwidth does the IPTV stream use?

A: Our IPTV streams use the latest H264 technology, offering the best compression and quality. The IPTV stream sizes are roughly around 8 Mbit. However when changing channels the H264 protocol may bounce higher slightly to begin showing the picture, this is why a 16 Mbit minimum internet connection speed is required, 30 Mbit for HD channels.

Detta förklarar en hel del. Jag har 10 Mbit/s och dem säger att 16 Mbit/s är minimum.

Dessutom märkte jag tidigt att HD kanalerna, i synnerhet svenska, hackar mer än andra kanaler. Det förklarar varför dem kräver högre hastighet, 30 Mbit/s jämfört med 10 Mbit/s som jag har nu.
2017-09-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Flera än jag som känner av massa lagg ikväll?

Förnyade min IPTV häromdan.
Innan så har det till 95% funkat bra.

Men nu laggar det nå oerhört när jag ser fotboll på kanal 9!

Jag upplever mycket lagg. Jag strömmar med m3u lista. Använder VLC och till en början så zappades kanalerna av sig själv. Misstänker att de har att göra med deras server. Sitter på 200/10 MB. Löste det med zappandet genom att loopa bilden, då märker man av laget. Deras server är nog rätt så belastad.

Problem två. Video on Demand (VOD), tittar jag på en sån kanal så händer följande.

Filmen börjar om från början lite då och då. Detta beror på loopen jag måste ha igång för att lösa problemet med zappandet. Tar jag bort loopen så zappar VLC.

Jag vet att det har att göra med bufferten. VLC tror filen har spelats klart och vill spela nästa fil på listan. Därutav att man måste loopa. Men detta problem stör något oerhört. Hur har ni löst detta? Får man samma typ av problem med en Box, har en smart tv men ville först testa på datorn.
2017-09-03, 08:05
Medlem
Nån som kan svara på om 75 euro för hela Rapids tv utbud i 12 månader är ett bra pris ?

Eller finns det bättre alternativ?
2017-09-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123
Nån som kan svara på om 75 euro för hela Rapids tv utbud i 12 månader är ett bra pris ?

Har nu testat detta och det är ju exakt samma som kingens...

Blir ju lätt att jag köper detta.. Halva priset mot kingen
2017-09-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrotung
Hej,
Behöver eran feed back.
I feb köpte jag 2st 2månaders abonnemang till mig och mina föräldrar av www.buy-iptv.com och i juni spärrade de mina föräldrars konto och nu i augusti mitt konto??? När jag kontaktat de skriver de bara att mitt konto är spärrat?!?!?!?! Vet att jag bara använt mitt konto på min TV och likaså mina föräldrar. De vill inte ge mig svar på varför de spärrat. rena jävla bluff!!!
Nu vill jag testa www.iptvking.me vad vet ni om denna? håller de vad de lovar??

Tacksam för svar.

Ja det har inte varit något strul för mig hos kungarna. Men det låter märkligt att du blivit bannad och sjukt kasst att de inte svarar när du frågar. Helt säker på att dina föräldrar inte råkat använda ditt konto?
2017-09-03, 10:12
Medlem
Jag kör med portal hos kungarna på min TVIP 410, jag har fått en m3u-länk och tänkte att jag kanske skulle testa att använda den i stället och köra Android-mjukvaran i boxen (bättre youtube-app, EPG osv). Någon som testat det? Hur har det fungerat?

Går det t.ex installera egna appar osv?
2017-09-03, 10:40
Medlem
Hej behöver hjälp asap. är totalt okunnig, ska köpa en iptv box....

Ser på satvision att enny mag 410 4k box inkommit, android. Är mag 256 android box med? Och den nya mag 410 4k kompitabel med alla iptv leverantörer typ iptvking rapid. giant.

Behöver hjälp--av nånkunnig.

https://satvision.se/mag-410-ip-tv-4...r-android.html
2017-09-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProducerZoombie
Hej behöver hjälp asap. är totalt okunnig, ska köpa en iptv box....

Ser på satvision att enny mag 410 4k box inkommit, android. Är mag 256 android box med? Och den nya mag 410 4k kompitabel med alla iptv leverantörer typ iptvking rapid. giant.

Behöver hjälp--av nånkunnig.

https://satvision.se/mag-410-ip-tv-4...r-android.html

Varför ska du ha en 4K-box? Typ köra Netflix på boxen?

Men ja, den borde fungera fint med alla leverantörer.

Jag personligen hade köpt en MAG254/256 eller TVIP 410/412 för 500:- på Aliexpress.
2017-09-03, 11:26
Medlem
det skiljer 300kr på satvision för mag256 w2, denna är en nyare box därför jag undrar. Den har mer minne och är snabbare.

Är inte ip boxarna på aliexpress kina kopier eller nått? eller får man orginal därifrån med, dessutom tar det väl 1månad innan leverans,
2017-09-03, 11:49
Medlem
Precis man ska inte stirra sig blind på enbart om den klarar 4K eller inte och om man behöver det.
4K boxarna har ju ofta mer minne och snabbare med och allmänt bättre hårdvara.
Ser ingen anledning att köpa en gammal icke 4K box.
Dessutom är man förberedd för att kunna köra H265/HEVC med och det behöver inte vara 4K för att använda det utan kan vara vanliga HD sändningar med eller filmer i H265.
2017-09-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123

Var tar dom 75 euro?
Det billigaste jag sett är GiantIPTV som tar 90 euro.
Alternativet för 75 euro är GenIPTV eller nån liknande leverantör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in