2017-09-12, 11:54
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Bara i landet Lagom/Brunsås som man kan mörda någon, sitta inne några år, mucka, mörda igen och bli dömd till livstid för att förmodligen få straffet tidsbestämt och komma ut igen.

Är ingen expert, men jag tror du har fel där. På senare år har straffen stramats upp i Sverige så att det inte är mildare än i andra västeuropeiska länder. Snarare åt andra hållet, eller?
Citera
2017-09-12, 11:56
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Bara i landet Lagom/Brunsås som man kan mörda någon, sitta inne några år, mucka, mörda igen och bli dömd till livstid för att förmodligen få straffet tidsbestämt och komma ut igen.

Ja hur kan det ens vara möjligt att mörda sin granne och efter att ha suttit av några år komma ut i friheten igen och då mörda sin vän. Livstidsstraff här i Mellanmjölkens skitland är ju ett jävla KalleAnkastraff.
Livstid ska vara livstid utan den allra minsta möjlighet att sticka ut trynet i frihet igen. Jag är ingen älskare av USA men jag gillar deras straffskala för mord och grova våldsbrott.

Det blir intressant att se om den här jeppen är ute på små trevliga lufthålspermissioner om ett par år och sedan friges efter 7-8 år på någon trevlig anstalt bland sina jämlika.
Jävla tramsande, det tas mer hänsyn och has mer omsorg om gärningsmannen än om offer och offers anhöriga.
Citera
2017-09-12, 11:58
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Är ingen expert, men jag tror du har fel där. På senare år har straffen stramats upp i Sverige så att det inte är mildare än i andra västeuropeiska länder. Snarare åt andra hållet, eller?

Även om det stramats upp så ska livstid vara livstid och inget annat.
Citera
2017-09-12, 11:59
Medlem
Citat:

År 2008 dömdes han till tio års fängelse efter att ha mördat en granne med 34 knivhugg – varav 27 i ryggen. Han ska också ha sparkat och trampat på mannen. Förklara då hur i herrans namn kan denna psykopat vara ute i samhället igen och sen lyckas med ännu ett mord?
Citera
2017-09-12, 12:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
År 2008 dömdes han till tio års fängelse efter att ha mördat en granne med 34 knivhugg – varav 27 i ryggen. Han ska också ha sparkat och trampat på mannen. Förklara då hur i herrans namn kan denna psykopat vara ute i samhället igen och sen lyckas med ännu ett mord?
Det är den beskrivningen som gör att nu åker på livstid.
Citera
2017-09-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Ja hur kan det ens vara möjligt att mörda sin granne och efter att ha suttit av några år komma ut i friheten igen och då mörda sin vän. Livstidsstraff här i Mellanmjölkens skitland är ju ett jävla KalleAnkastraff.
Livstid ska vara livstid utan den allra minsta möjlighet att sticka ut trynet i frihet igen. Jag är ingen älskare av USA men jag gillar deras straffskala för mord och grova våldsbrott.

Det blir intressant att se om den här jeppen är ute på små trevliga lufthålspermissioner om ett par år och sedan friges efter 7-8 år på någon trevlig anstalt bland sina jämlika.
Jävla tramsande, det tas mer hänsyn och has mer omsorg om gärningsmannen än om offer och offers anhöriga.

Livstidsstraff så är man knappast ute efter 7-8 år. Har du nått exempel på när detta skett?

//ox
Citera
2017-09-12, 12:15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Nu måste du väl vara medveten om att du pratar skit? Ett livstidsstraff kan iofs bli tidsbestämt, men med nuvarande regler går det väl knappast att komma undan med mindre än tjugo år, eller?
Citera
2017-09-12, 12:24
Medlem
Snittiden för livstids fängelse är 16år alltså tidsbestämt till 25år

https://sv.wikipedia.org/wiki/Livsti...else_i_Sverige

//ox
Citera
2017-09-12, 12:52
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Nu måste du väl vara medveten om att du pratar skit? Ett livstidsstraff kan iofs bli tidsbestämt, men med nuvarande regler går det väl knappast att komma undan med mindre än tjugo år, eller?

Ja jag pratar skit. Men fortfarande ska ett livstidsstraff inte vara 7, 8, 12, 16, 20 år. Det ska vara LIVSTID Det ska inte gå att komma ut en enda dag mer i livet. En mördare har förbrukat sin rätt att vistas ute i samhället. Har man sen mördat fler gånger än en så borde det ju vara självklart att man inte kommer ut. Men här i mellanmjölkens land så finns det möjligheter till det. Tyvärr.
Citera
2017-09-12, 12:53
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Snittiden för livstids fängelse är 16år alltså tidsbestämt till 25år

https://sv.wikipedia.org/wiki/Livsti...else_i_Sverige

//ox

Livstid ska vara livstid. Inte 16/25 eller något annat utan LIVSTID.
Citera
2017-09-12, 13:54
Medlem
Någon som har fup?
Citera
2017-09-12, 14:05
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Livstid ska vara livstid. Inte 16/25 eller något annat utan LIVSTID.

isånafall frångår du EU:s riktlinjer för mänskliga rättigheter.

Du för upp en ny agenda där dödsstraff och livstid står på menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in