Flashback bygger pepparkakshus!
  • 274
  • 324
  • 364
  • 373
  • 374
  • 375
  • 384
2017-09-13, 01:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Fan, ibland hade man önskat att OC hade kunnat perfekt engelska. Han är ju glad och entusiastisk men folk verkar nästan bli förbannade på honom.
Hans kassa "engelska" är ju en stor del av hans charm. Hade han pratat bra engelska hade programmet inte varit hälften så roligt...

Enda personen med liknande engelska var väl Lasse Brandeby när han spelade Kurt Olsson. Men det var ju bara spel, OC är äkta vara!
Citera
2017-09-13, 08:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
-Alfred Nobel.
-Alfred Nobel!
-Alfred Nobel!!
-Alfred Nobel!!!

Jag älskar när han fastnar i ett stickspår sådär. Han måste få någon blockering i vissa lägen när han matar på irrelevanta frågor, så jag förstår om folk ledsnar. Fast han får aldrig börja plugga engelska, då försvinner grunden till den mesta av humorn under deras resor.
Det är ju klippt så att det ska se ut som om han säger samma sak om och om igen...

Några guldkorn från igår:
Alfred Nobel found dynamite!
I like your hår
Här gjorde man visst rent med tryckluft. (Efter att guiden förklarat att efter man tände stubinen till dynamiten så sprang man och satte sig i skydd i ett utgrävt hål)
Citera
2017-09-13, 11:00
Medlem
Nån som tänkte på när Morgan sa i like your håår att det lät som han sa i like you whore alltså jag gillar dig hora, bara hoppas hon inte tog det som det lät hahah

massa sköna kommentarer hela tiden som vanligt i avsnittet
Citera
2017-09-13, 11:53
Mogge växer hela tiden.
I början trodde man att O-C var den "smarta" av de två. Men nu börjar jag undra.
Morgan har en skön och avslappnad syn på livet och tillvaron. Hetsar inte upp sig i onödan, och är helt och hållet sig själv. Vilket är gott nog.

Nästa avsnitts berg och dalbana, ser ut som en rysare.
Undrar om spypåsar finns till hands i vagnarna?
Citera
2017-09-13, 12:43
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Morgan verkar ovanligt pigg och med denna säsong. Verkar genuint intresserad av aktiviteterna de är på.
Men han måste bli lite bättre på att hälsa och presentera sig när han träffar nytt folk.
Ola-Conny får oftast presentera Morgan som om han vore ett litet barn

Sen har Ola-Conny fortfarande kvar sin mästrande stil mot Morgan. Så fort Morgan är fascinerad och intresserad av något tycker OC det är ointressant/löjligt och vill åka vidare. Tänker mest på citronträdet i senaste avsnittet. Medan han själv kan stå och mala om samma sak tio gånger till guider osv.
Citera
2017-09-13, 13:04
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men det var ju bara spel, OC är äkta vara!
Är vi säkra på det?

Morgan och OC i all ära, men ibland undrar man ju om de följer manus/direktiv hur de ska uppföra sig, till exempel att prata väldigt dålig engelska. Det måste ju bli bra TV, liksom.
Citera
2017-09-13, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Morgan verkar ovanligt pigg och med denna säsong. Verkar genuint intresserad av aktiviteterna de är på.
Men han måste bli lite bättre på att hälsa och presentera sig när han träffar nytt folk.

Sen har Ola-Conny fortfarande kvar sin mästrande stil mot Morgan. Så fort Morgan är fascinerad och intresserad av något tycker OC det är ointressant/löjligt och vill åka vidare. Tänker mest på citronträdet i senaste avsnittet. Medan han själv kan stå och mala om samma sak tio gånger till guider osv.
Och att kramas.
Citera
2017-09-13, 14:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Är vi säkra på det?

Morgan och OC i all ära, men ibland undrar man ju om de följer manus/direktiv hur de ska uppföra sig, till exempel att prata väldigt dålig engelska. Det måste ju bli bra TV, liksom.

De är lite som Åsa-Nisse och Klabbharparn (OC som Åsa-Nisse), och dessa körde ju manus.. Så helt osannolikt är det kanske inte om de har manus. Men tror att manuset inte är mer avancerat än "gå in och köp godis i affären", inte mer detaljstyrt än så.
Citera
2017-09-13, 17:01
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Nån som tänkte på när Morgan sa i like your håår att det lät som han sa i like you whore alltså jag gillar dig hora, bara hoppas hon inte tog det som det lät hahah

massa sköna kommentarer hela tiden som vanligt i avsnittet
Man såg lite på hennes ansiktsuttryck att hon blev lite osäker på hur hon skulle reagera.
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Morgan har helt klart lyft sig i sitt engagemang om jämför men tidigare resor, men som du också är inne på är han totalt värdelös på att hälsa på folk...det är ta mig tusan värre än en dö fisk hans handslaget.
Citera
2017-09-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hans kassa "engelska" är ju en stor del av hans charm. Hade han pratat bra engelska hade programmet inte varit hälften så roligt...

Enda personen med liknande engelska var väl Lasse Brandeby när han spelade Kurt Olsson. Men det var ju bara spel, OC är äkta vara!
Jo jag vet. Men jag tänkte mer för OC personligen. Jag tror han är lite ledsen över att inte kunna bättre engelska och aldrig bli helt förstådd. Han älskar ju USA och att möta människor. Jag tror inte Morgan lider av språkförbistringen på samma sätt eftersom han inte är lika social.
Citera
2017-09-13, 19:50
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är ju klippt så att det ska se ut som om han säger samma sak om och om igen...

Några guldkorn från igår:
Alfred Nobel found dynamite!
I like your hår
Här gjorde man visst rent med tryckluft. (Efter att guiden förklarat att efter man tände stubinen till dynamiten så sprang man och satte sig i skydd i ett utgrävt hål)

I like your hår! Snacka om felsägning som uppfattas helt fel haha, måste vara hans värsta någonsin
Citera
2017-09-13, 22:28
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mogge växer hela tiden.
I början trodde man att O-C var den "smarta" av de två. Men nu börjar jag undra.
Morgan har en skön och avslappnad syn på livet och tillvaron. Hetsar inte upp sig i onödan, och är helt och hållet sig själv. Vilket är gott nog.

Jag tror Morgan tänker själv och drömmer sig bort lite. Som när dom var i gruvan och OC tjatar och avbryter guiden i tid och otid. Då står bara Mogge brevid helt lugn och kanske funderar hur det hade kunnat vara att jobba i gruvan. OC har nog inte den förmågan att tänka lite själv utan måste tjata och avbryta som en jobbig femåring.
Citera
  • 274
  • 324
  • 364
  • 373
  • 374
  • 375
  • 384

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto