Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det där problemet får man då man ändrar volym på enheten man använder.
5.1 ljud skickas direkt till förstärkaren i normala fall medans 2.0 ljud hanteras av boxen.
Har man ljudet på 50% på enheten så skickar den 2.0 ljud med 50% volym och skickar ut 5.1 ljudet med 100% vilket gör att det blir såna skillnader.

Ljudet är inte ändrat i boxen, den är på 100% i inner portal och max när man höjer på boxen så att säga. Jag har provat samma box på annan tv med endast tv ljud och det är samma fenomen. Har en moderator här i tråden som även han har samma problem. Sätter jag in en annan box, mag 254 eller tvip 410 så får jag inte det problemet.
2017-09-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1903
Har testat att köra IPTV(GiantIPTV Server 1) i drygt en vecka nu och det har fungerat hyfsat bra. Har kört med Chromecast och nackdelen med det är att jag har behövt använda datorn till att transcodea då Chromecast inte stöder formatet som vissa kanaler har.

Jag funderar på att köpa Nvidia Shield TV eller MAG 256. Något som rekommenderas eller vet ni bättre alternativ? Har någon här bytt till en IPTV-box från Chromecast och tycker att det blivit bättre kvalitet?

Är förresten TV-guide något som går att fixa?
Beror på vad du ska använda den till..
Har själv en Nvidia Shield och är FRUKTANSVÄRT nöjd med mitt köp..
Använder den själv till allt egentligen...
Plexklient och server, youtube, twitch, spotify, iptv, nes, snes med mera :P
2017-09-20, 21:43
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Ljudet är inte ändrat i boxen, den är på 100% i inner portal och max när man höjer på boxen så att säga. Jag har provat samma box på annan tv med endast tv ljud och det är samma fenomen. Har en moderator här i tråden som även han har samma problem. Sätter jag in en annan box, mag 254 eller tvip 410 så får jag inte det problemet.

"moderatorn" är väl kanske jag fast jag inte är moderator här i Hemelektronik

Jo det är stora volymskillnader mellan vissa kanaler med MAG256w2 som jag har. Inget som stör mig direkt då jag sällan "zappar" mellan kanaler. Jag är ute efter specifika program på specifika tider (läs sportsändningar). Men ska man "zappa" så blir det givetvis ett problem.
2017-09-20, 21:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
Beror på vad du ska använda den till..
Har själv en Nvidia Shield och är FRUKTANSVÄRT nöjd med mitt köp..
Använder den själv till allt egentligen...
Plexklient och server, youtube, twitch, spotify, iptv, nes, snes med mera :P
Kör du IPTV via Kodi i din Shield eller blir det bättre med nån app i den? Har en Shield på ingång. det är primärt för att titta på film från min server, men kan den dubblera för IPTV tackar man ju inte nej
2017-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kör du IPTV via Kodi i din Shield eller blir det bättre med nån app i den? Har en Shield på ingång. det är primärt för att titta på film från min server, men kan den dubblera för IPTV tackar man ju inte nej
Shield tv såklart! jag har även en mag med som jag inte använder. dom bästa apparna till shield är : smartiptv, extream iptv pro, kodi, perfect player
2017-09-20, 22:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Shield tv såklart! jag har även en mag med som jag inte använder. dom bästa apparna till shield är : smartiptv, extream iptv pro, kodi, perfect player
Ja Kodi för mina filmer lär det väl bli men kör du IPTV via nån av de andra apparna du nämner?
2017-09-21, 01:58
Medlem
Är det någon som har testat https://www.necroiptv.com ?
Dem tar €70 för 12mån.
2017-09-21, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigboi11
Är det någon som har testat https://www.necroiptv.com ?
Dem tar €70 för 12mån.
Dom riktar sig mer för Nordamerika numera och hade en trial både för nya och gamla NecroIPTV och var ingen höjdare om man frågar mig.
Vill man ändå testa gamla NecroIPTV så var dom reseller för King Box så det är det ni vill ha då isf.
2017-09-21, 11:22
Medlem
Detta med Server 1 och Server 2. Är någon bättre än den andra?
I så fall vad är skillnaden.? Täcker de olika kanaler/länder..?
2017-09-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Detta med Server 1 och Server 2. Är någon bättre än den andra?
I så fall vad är skillnaden.? Täcker de olika kanaler/länder..?
Det är 2 olika IPTV leverantörer med olika utbud och servrar.
Server 2 är GenIPTV tror jag medans Server 1 är Rapid.
2017-09-21, 13:10
Medlem
.Anonymouss avatar
Någon med erfarenhet av dreamhost.me? Verkar smidigt och stort utbud (comhem för min del)

Vad tror folket?
2017-09-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Någon med erfarenhet av dreamhost.me? Verkar smidigt och stort utbud (comhem för min del)

Vad tror folket?

Deras IPTV kan jag slå vad om är Rapid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in