2017-09-24, 23:44
Medlem
Zilvios avatar
Underbart! Skriva en artikel om sig själv på wiki och sedan tro att man ska kunna moderera/censurera godtyckligt.
Jävligt pinsamt agerat och extremt pinsamt att inte acceptera sin egen ålder!
Hoppas det blir många uppdateringar (från andra skribenter) av artikeln.
Nu kan man jag nu med tanke på den här tråden nästan tycka att de här kontroverserna borde omnämnas i hennes beskrivning, vem tar den pucken?
Citera
2017-09-24, 23:45
Medlem
Vad är det med hennes man (gift) eftersom hon inte vill förknippas med honom?
Citera
2017-09-24, 23:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Varför är hon så emot att ha sitt födelseår med i artikeln?
Citera
2017-09-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför är hon så emot att ha sitt födelseår med i artikeln?

Hon håller på att bli historisk, bara nio år från andra världskriget.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-09-25 kl. 00:01.
Citera
2017-09-25, 00:10
Medlem
RoffelMaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Underbart! Skriva en artikel om sig själv på wiki och sedan tro att man ska kunna moderera/censurera godtyckligt.
Jävligt pinsamt agerat och extremt pinsamt att inte acceptera sin egen ålder!
Hoppas det blir många uppdateringar (från andra skribenter) av artikeln.
Nu kan man jag nu med tanke på den här tråden nästan tycka att de här kontroverserna borde omnämnas i hennes beskrivning, vem tar den pucken?

Hahaha, det är ju typ relevant, skulle kunna läggas under en ny rubrik på hennes artikel: "Wikipediakontroversen"
Citera
2017-09-25, 00:12
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är det med hennes man (gift) eftersom hon inte vill förknippas med honom?
Googlar man på Bengt Werner hittar man en arkivarie på universitetet: http://www.lu.se/lucat/user/47be9246...35a8d5962eb59e

Kan det ha varit en jävsdiskussion kring hans tillsättning? Inte heller bra om den som arkiverar är jävig mot den som producerar. Något dokument som försvunnit?
Senast redigerad av Hlewagastir 2017-09-25 kl. 00:14.
Citera
2017-09-25, 00:13
Medlem
Mycket intressant! Hon ser inte ut att vara 63 utan snarare 55. Har hon skarvat med sin ålder inför partner eller kollegor och inte fattat att det går att hitta den på några sekunder i denna högteknologiska tidsålder? Eller är det en sedvanlig sextioårskris?

Jag noterar även att hon kastar kollegan Svante Norrhem under bussen. Hon skyller även debaclet på att det är män som är aktiva på WP.
Senast redigerad av Pezten 2017-09-25 kl. 00:17.
Citera
2017-09-25, 00:21
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Mycket intressant! Hon ser inte ut att vara 63 utan snarare 55. Har hon skarvat med sin ålder inför partner eller kollegor och inte fattat att det går att hitta den på några sekunder i denna högteknologiska tidsålder? Eller är det en sedvanlig sextioårskris?

Jag noterar även att hon kastar kollegan Svante Norrhem under bussen. Hon skyller även debaclet på att det är män som är aktiva på WP.

Ser du henne IRL?
En bild behöver iaf inte vara ny...
Citera
2017-09-25, 00:30
Medlem
Hlewagastirs avatar
Mera tjafs:
Citat:
Vänligen radera artikeln om mig, så att vi slipper detta krig. Det är inte i sin ordning att ett svenska Wikipedia styrs av ett litet antal män, vilket tycks vara fallet här. Det finns mängder med uppgifter för er att ta sig an, så varför då hålla på och kriga om denna! Svenska Wikipedia håller ju inte på långt när samma standard som exempelvis den tyska eller engelska.
Citat:
Artiklen kommer INTE raderas, du är en offentlig person, med mycket data om dig tillgängligt via öppna och lättillgänliga källor. Och även om vi skulle ta bort den så skulle den återskapas av någon annan, då det är av värde för läsare att hitta sammanställd info om dig i Wikipedia. Vi har ungefär 1/30 av antalet aktvia på svenskspråika Wikipedia jämfört med engelskspråkiga wikipedia (och 1/10 mot tyskspråkiga) och det medför naturligtvis effekt på resultatet. Dock när det gäller fenomen mer orienterade till Sverige och svenska är vi faktiskt bättre, se tex artiklar som svenska socknar/distrikt etc, och om svenska personer. Men vi välkomnar mycket fler som vill bidra, och det finns flera projket som handlaar om att engagera fler kvinnor, det är tyvärr idag bara cirka 1/7 av skribenterna som är kvinnor.Yger (diskussion) 18 september 2017 kl. 07.05 (CEST)
Citat:
Jag tycker det är väldigt tråkigt att du inte bara är så kompromisslös i dina krav, utan också återkommer hur dåliga vi är. Jag hade lättare kunnat förstå din vrede om vi hade avslöjat okända uppgifter om dig, men så är det ju inte. Det tog mig bara några minuter att googla fram födelsedata om dig. Tänker du ställa samma krav på Merinfo? Jag tvivlar på att du kommer att ha någon framgång där. / TernariusD 18 september 2017 kl. 07.30 (CEST)
Citat:
Då återkommer jag med önskan om att artikeln om mig raderas så att vi kan återgå till vettigare sysselsättningar än denna meningslösa debatt. Vad gäller biografiska artiklar borde man ha samma principer som de biografiska lexikonen, nämligen att personerna ska vara avlidna! --HistoriaYW (diskussion) 18 september 2017 kl. 07.38
Citat:
Det här är ju ingen dialog, det är ju snarare ordergivning. Du svarar inte på inläggen, utan återkommer ständigt till samma krav. Dessutom haltar din jämförelse med biografiska lexika – du borde snarare jämföra oss med encyklopedier, för det är det som vi är. Skulle du ställa samma krav på NE? / TernariusD 18 september 2017 kl. 07.51 (CEST)
Citat:
NE fokuserar på avlidna personer. Jag gjorde igår misstaget att lägga upp en text om mig själv, vilken är en kortvariant av den på min hemsida, VAR SNÄLL OCH RADERA DEN!!!! --HistoriaYW (diskussion) 18 september 2017 kl. 08.15 (CEST)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Använd...ion:HistoriaYW
Citera
2017-09-25, 00:45
Medlem
Neofytens avatar
Alltså är hon medveten om att hela diskussionen hålls för öppen ridå på Wikipedia?
Citera
2017-09-25, 00:54
Medlem
0Ri0Ns avatar
Någon borde berätta om Streisandeffekten för henne...
Citera
2017-09-25, 00:55
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten

Jag håller inte med! https://pbs.twimg.com/media/CtMjetWWAAAAWM1.jpg Bild tagen 2016.
Vilken skönhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in