Mera tjafs:
Citat:
Vänligen radera artikeln om mig, så att vi slipper detta krig. Det är inte i sin ordning att ett svenska Wikipedia styrs av ett litet antal män, vilket tycks vara fallet här. Det finns mängder med uppgifter för er att ta sig an, så varför då hålla på och kriga om denna! Svenska Wikipedia håller ju inte på långt när samma standard som exempelvis den tyska eller engelska.
Citat:
Artiklen kommer INTE raderas, du är en offentlig person, med mycket data om dig tillgängligt via öppna och lättillgänliga källor. Och även om vi skulle ta bort den så skulle den återskapas av någon annan, då det är av värde för läsare att hitta sammanställd info om dig i Wikipedia. Vi har ungefär 1/30 av antalet aktvia på svenskspråika Wikipedia jämfört med engelskspråkiga wikipedia (och 1/10 mot tyskspråkiga) och det medför naturligtvis effekt på resultatet. Dock när det gäller fenomen mer orienterade till Sverige och svenska är vi faktiskt bättre, se tex artiklar som svenska socknar/distrikt etc, och om svenska personer. Men vi välkomnar mycket fler som vill bidra, och det finns flera projket som handlaar om att engagera fler kvinnor, det är tyvärr idag bara cirka 1/7 av skribenterna som är kvinnor.Yger (diskussion) 18 september 2017 kl. 07.05 (CEST)
Citat:
Jag tycker det är väldigt tråkigt att du inte bara är så kompromisslös i dina krav, utan också återkommer hur dåliga vi är. Jag hade lättare kunnat förstå din vrede om vi hade avslöjat okända uppgifter om dig, men så är det ju inte. Det tog mig bara några minuter att googla fram födelsedata om dig. Tänker du ställa samma krav på Merinfo? Jag tvivlar på att du kommer att ha någon framgång där. / TernariusD 18 september 2017 kl. 07.30 (CEST)
Citat:
Då återkommer jag med önskan om att artikeln om mig raderas så att vi kan återgå till vettigare sysselsättningar än denna meningslösa debatt. Vad gäller biografiska artiklar borde man ha samma principer som de biografiska lexikonen, nämligen att personerna ska vara avlidna! --HistoriaYW (diskussion) 18 september 2017 kl. 07.38
Citat:
Det här är ju ingen dialog, det är ju snarare ordergivning. Du svarar inte på inläggen, utan återkommer ständigt till samma krav. Dessutom haltar din jämförelse med biografiska lexika – du borde snarare jämföra oss med encyklopedier, för det är det som vi är. Skulle du ställa samma krav på NE? / TernariusD 18 september 2017 kl. 07.51 (CEST)
Citat:
NE fokuserar på avlidna personer. Jag gjorde igår misstaget att lägga upp en text om mig själv, vilken är en kortvariant av den på min hemsida, VAR SNÄLL OCH RADERA DEN!!!! --HistoriaYW (diskussion) 18 september 2017 kl. 08.15 (CEST)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Använd...ion:HistoriaYW