Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag läser om alla tabbar, men SD är i en klass för sig.

Det finns tabbar som inte når media när det gäller andra partier.
Eller så tystas det ner och blir bara en pytteliten tabbe utan namn medans när sd gör något så är det stora rubriker och dras om o om igen.

Media påverkar oss.
Citera
2017-10-05, 12:58
Medlem
Mårten Schultz brukar ofta ha väldigt rätt ...

https://www.svd.se/karlssons-utpekan...marten-schultz
Citera
2017-10-05, 13:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Källa?

Jag måste beklaga. Det var Aftonbladet. Men likväl..
https://facebook.com/story.php?story...9&id=522515558
Citera
2017-10-05, 13:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie

Schultz skriver:
Citat:
Det krävs då att uppgiften varit sann, eller att det fanns skälig anledning att tro att den var sann. Karlsson skulle vid en prövning behöva visa att det var sant att personerna på bilden var illegala invandrare, eller att han hade goda skäl att tro att det var sant.
Vad gäller Amir Nabizadeh så har denne de senaste veckorna haft ordet "illegal" i sin twittertitel. Han har någon märklig förklaring på detta här:
https://twitter.com/nabizadehse/stat...83609884250112

Mattias Karlsson har säkert noll koll - men jag undrar om inte Amir Nabizadehs sak försvagas någon av att han själv spridit uppgiften "illegal" till sina >4000 följare. Alla noterade inte "förklaringen".
Citera
2017-10-05, 13:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mattias Karlssons inlägg var ogenomtänkt och han innehar en position som gör att han borde veta bättre.

Med det sagt får man inse att responsen är del i en politisk kampanj. Ung i Sverige - den organisation som Fatemeh Khavari och Amir Nabizadeh driver i syfte att driva fram asyl för alla afghaner - har sedan start fått stöd av Ung Vänster. Elin Morén (Ung Vänsters informationssekreterare) har agerat tillsammans med Fatemeh Khavari (skrivit/rättat hennes tal, skött presskontakter etc) medan Maja Johnsson även hon aktiv i Ung Vänster Storstockholm skött deras "bostadsförmedling".

De advokater som tagit sig an deras fall är båda asylaktivister. Dels har vi Emma Persson som har ett stort engagemang avseende asylrätt, dels Victor Banke som nyligen skrev en bok om hösten 2015 med titeln "Andrum".

Så, Ung Vänster och asylrättsjuristerna har båda ett intresse av att det här blir så stort som möjligt ur ett politiskt perspektiv såväl som att det lyfter frågan om asylrätt för "ungdomarna". Utöver det har vi Fatemeh Khavaris ambitioner för sin egen person - helsidorna i DN har givit henne en politisk plattform hon inte gärna släpper nu när de inte har möjlighet att strejka längre. Samma ambitioner ser vi hos Amir Nabizadeh som nu ljuger sig blå på sitt twitterkonto "en svensk politiker kallade mig för terrorist".
Sant, och nu kan de tack vara Mattias lyfta upp sin kampanj ännu mer, Banke får ännu mer reklam för sin bok och bägge för sina nya advokatbyråer. Bra jobbat Mattias!
Citera
2017-10-05, 13:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Stackars Mattias. Nu hade han behövt sina fiktiva uniformerade kamrater som stöttade honom. Samtidigt i Sölvesborg: "Va, va händer?"...

Karlsson är inte bara mytoman han har nu också visat sig vara rasist. Jag har då inte sett något såhär urbota korkat komma från honom tidigare.
Citera
2017-10-05, 13:59
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Fatema eller Murteza har nu anmält Karlsson för förtal alternativr grovt förtal mediahoran Viktor Banke är ombud. Igår hyllade Banke hen för arr hon stod över en anmälan ser ut som att den tweeten är raderad.

https://mobile.twitter.com/ViktorBan...39224393461760
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-05 kl. 14:06.
Citera
2017-10-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Eller; kanske säger mer om de stora problemen vi har i Sverige - att vi klar- och vidsynta kan se bortom dessa petitesser i sammanhanget och se de egentliga och farliga utvecklingarna som sker och har skett i Svedala under en vääldigt lång tid...

Klar- och vidsynta som ni borde isåfall kunna se utanför den hatiska bubblan ni befinner er i?
Nej, konspiration om dolda agendor är det enda ni har i huvudet.
Och alltihopa kallar ni för sanning.
Sjuka människor är vad ni är.
Citera
2017-10-05, 14:14
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Den sjuka människan Amir bör anmälas för grovt förtal Nu står rektor Hamid över dylikt trams. Fatema gör sig själv skyldig till förtal när hon kallar Karlsson med SD för riktiga terrorister.
Citera
2017-10-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Han påstod att två (eller tre) personer på en bild befann sig här illegalt och borde utvisas (vilket utgjorde ett faktamässigt fel - även om en av personerna under sommaren benämnt sig som just "illegal" i sitt användarnamn på twitterkontot).

Sedan frågade han utifrån det faktum att polisen inte lyckas avvisa personer som vistas här illegalt vilka åtgärder som egentligen vidtagits sedan dådet på Drottninggatan.

Visst, det var inte ett bra uttalande men grund för uteslutning... nej.

Och andra människor utesluts till höger och vänster för lagliga kommentarer på Facebook eller lagliga böcker de läst.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Med ditt resonemang så skulle jag kunna sänka hela SD genom att anmäla dem för hets mot folkgrupp.
Du kanske borde förstå hur vårt rättssystem funkar innan du uttalar dig.

Ekeroth fråntogs förtroendeuppdrag innan det ens gick till åtal.
Citera
2017-10-05, 14:45
Bannlyst
Sverigedemokraterna säger sig vara för lag och rätt, det är deras näst viktigaste fråga efter invandring.
Det är ett trygghetsparti för arbetslivet, skolan och ålderdomen skriver de på hemsidan. Men uppenbarligen inte ett parti som värnar tryggheten för enskilda personer som utsätts för Mattias Karlssons attacker.

-klartext :svensk lag gäller inte för människor födda utomlands som bosatt sig i Sverige.
Flashbackkontext : det är bara ett avskyvärt brott om SD utsätts för förtal. När "sverigevännerna" gör det så är det en petitess.

Jag lutar mig tillbaka och ser fram emot allt jag hat jag kommer få i mitt pm av nätsvansen nu
Citera
2017-10-05, 14:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie

Läser man hans text så borde det mer vara givet att det inte kommer bli en fällande dom.
Citat:
Karlsson skulle vid en prövning behöva visa att det var sant att personerna på bilden var illegala invandrare, eller att han hade goda skäl att tro att det var sant.

Bilden är alltså från en demonstration där personer protesterar för att afghaner ska få stanna trots att de fått besked om utvisning. Karlsson kan här då alltså bara säga att han antog att dessa var sådana som protesterade, alltså afghaner som nekats asyl.

För det övriga med terror-kopplingen kan då Karlsson bara då koppla samman dåd som personer som visats här illegalt begått som IKEA-morden och Drottninggatan som exempel för att just visa varför personer ska utvisas snarast möjligt om de fått avslag och det är extremt olämpligt att svensk polis ställer upp på bilder med personer som öppet bryter mot svensk lag.

Så blir det rättslig prövning blir det väl då några miljoner ytterligare bortslösande på dessa ständiga afghaner men friande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in