Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 16:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Jo, jag fattar, nu går ni bananas över att några, hela 22st, enskilda privatpersoner av nästan 76000st har skrivit på en privat fb sida.
För er självklart så dömer ni e hel grupp som inte visste om vad några skrev.
Ni nämner att någon blev avstängd från jobbet, det har INGEN i jagärhär gruppen del i.

Som jag har skrivit en hel del gånger förut. Vad enskilda personer gör på FB är deras sak.
Inte gruppen som bestämmer detta.
Jag blev mycket förvånad som ni kanske märkte när nån skrev om det här.
Skrev också att den tråden hade jag inte sett och har fortfarande inte sett förutom de skärmdumpar som finns.
Lamotte, journalisten, som har skrivit ett långt inlägg och anklagar gruppen hade identifierat 22st.
Beklagligt att 22st skrivit.
Det är 22st av nästan 76 000 medlemmar.. Och ni går bananas. INGEN i gruppen har sagt eller nämnt att någon skulle gå in på en privatsida och skriva. INGEN. Speciellt inte en dömd brottsling.
Vi försvarar inga dömda brottslingar. Om någon hävdar det så är det lögn

De privatsidor som gruppen går in på kan vara kända personers fb tex. Men inte annars
Man får nog relatera dessa 22 till antalet aktiva i #jagärhär och då talar vi om en betydligt mycket lägre siffra än 75 000.

Sedan kan man fundera på hur det kommer sig att ändå så pass många personer i er grupp skriver så pass anmärkningsvärda inlägg.

Personligen tror jag att det är för att ni odlar en repressiv kultur där endast en åsikt i frågan om ensamkommande är tillåten. Att ständigt relativisera, urskulda och rent av blunda för de problem som kan kopplas till den här gruppen gör att det slår över för vissa.

Vad tror du själv att det beror på att så pass många i er krets agerade så illa?
Citera
2017-10-13, 16:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Nu är jagärhär inne på Janouch privata FB-sida och härjar:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1799923030

Ha ha, man tror ju inte det är sant för fan!

Vad är det här för sjuka människor?

Först omhuldar och gullar man med en dömd sexualbrottsling och när det sedan uppmärksammas så lipar man och slår ifrån sig i hysterisk förnekelse.

Tror det blir jävligt svårt för gruppen att krångla sig ur det här trots att de har 100% uppbackning från gammelmedia på grund av den journalistiska kårandan.

Helt jävla SJUKT att den journalistiska kårandan överträffar sexövergrepp på en 14-årig flicka!

Man spyr för fan på våra totalt värdelösa och inavlade journalister.
Citera
2017-10-13, 16:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Nu är jagärhär inne på Janouch privata FB-sida och härjar:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1799923030
Förvånar mig inte. En av #jagärhär:s ledande röster Maria Robsahm skrev tidigare ett inlägg på sin privata Facebooksida. I kommentarsfältet riktades udden mot Katarina Janouch och en i gruppen talade om att Mina Dennert borde stämma henne för förtal - Mina Dennert ställde sig bakom detta, men uppmanade någon annan att göra det åt henne då hon "inte hade tid". Det påpekades då att om förtalsmålet gäller Mina Dennert är det hon som måste anmäla - så hennes lydiga fotfolk kunde inte agera.

Någon som sitter bättre till kanske kan lägga upp en skärmdump på detta.

Så, som sagt - jag är inte förvånad att de ger sig på Katarina Janouch efter detta.
Citera
2017-10-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Bilyana Martinovski docent i människa-maskiniteraktion har blivit avstängd från Stockholms universitet efter hon har vidarebefordrat kritiska tweets om #jagärhär

https://www.nyatider.nu/twittrade-om...versitetspost/

Rena Gestapo - metoder!

Detta borde slås upp större. Hur är det med den akademiska friheten? Och för den delen också yttrandefrihet
Citera
2017-10-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Förvånar mig inte. En av #jagärhär:s ledande röster Maria Robsahm skrev tidigare ett inlägg på sin privata Facebooksida. I kommentarsfältet riktades udden mot Katarina Janouch och en i gruppen talade om att Mina Dennert borde stämma henne för förtal - Mina Dennert ställde sig bakom detta, men uppmanade någon annan att göra det åt henne då hon "inte hade tid". Det påpekades då att om förtalsmålet gäller Mina Dennert är det hon som måste anmäla - så hennes lydiga fotfolk kunde inte agera.

Någon som sitter bättre till kanske kan lägga upp en skärmdump på detta.

Så, som sagt - jag är inte förvånad att de ger sig på Katarina Janouch efter detta.

Bidrar bara med länken, men kanske någon annan kan ta bilder.

https://m.facebook.com/story.php?sto...content_filter
Citera
2017-10-13, 17:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Sen vill jag åter igen säga till kontot gsfriends här på flashback och till admins här, att på sidan jagarhar.com finns fortfarande mitt flashbackkonto kopplat till en tjej som är helt oskyldig till mitt konto men anklagas där efter gsfriends outande av ett namn här på flashback.

Det är inte okej och är fortfarande förbannad att hon ska bli drabbad bara för att jag har ett konto här på flashback..

Säg åt tjejen att anmäla JÄHvulen för GROVT FÖRTAL då.
She'll WIN, easily.

Citat:
Som jag har skrivit en hel del gånger förut. Vad enskilda personer gör på FB är deras sak.
Inte gruppen som bestämmer detta.

Dock är det gruppen (eller dess ledning) som AKTIVT väljer att dessa 22 st illegala kombattanter INTE skall uteslutas ur gruppen, vilket medför att gruppen i sin helhet då såklart får bära hundhuvudet för det.

Återkom när era regelöverträdare stängts av från gruppen.
Innan dess, så låter det bara "joller joller" när du öppnar munnen.
Citera
2017-10-13, 17:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Inte alls omöjligt att den postats tidigare i tråden, men utmärkt artikel från Katerina Janouch om hur snart skattefinansierade SVT används som plattform för att lansera och promota #jagärhär. Alltså gruppen som nu avslöjats med att supporta en dömd sexualbrottsling och smutskasta det 14-åriga brottsoffret.

Det är hejarop och filmer i slow motion med mjuk ljussättning.

Av hennes egen make. Som jobbar på SVT.

Var det någon som sade att att vår värdelösa journalistkår inte var inavlad

Artikeln:

http://katerinamagasin.se/sang-med-svt/
Citera
2017-10-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Man får nog relatera dessa 22 till antalet aktiva i #jagärhär och då talar vi om en betydligt mycket lägre siffra än 75 000.

Sedan kan man fundera på hur det kommer sig att ändå så pass många personer i er grupp skriver så pass anmärkningsvärda inlägg.

Personligen tror jag att det är för att ni odlar en repressiv kultur där endast en åsikt i frågan om ensamkommande är tillåten. Att ständigt relativisera, urskulda och rent av blunda för de problem som kan kopplas till den här gruppen gör att det slår över för vissa.

Vad tror du själv att det beror på att så pass många i er krets agerade så illa?

Många?? 22st av nästan 76 000..skrev på en sida på eget bevåg utan jagärhär inblandning eller vetskap och vad jag själv sett så använde ingen taggen..

Du hör själv hur det låter.. det är ytterst beklagligt att 22 har kommenterat. Då får väl man gå på de 22 och fråga hur dom tänkte. Inte anklaga en grupp.
Hur du kan få det till många när det gäller 22st visar bara att du vill dra alla över en kam.

Det kom ut en text i gruppen igår som jag la in här att gruppen tar avstånd från sådant.
Citera
2017-10-13, 17:20
Medlem
Jagarhar.com
Citera
2017-10-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Jagarhar.com

Den adressen som jagärhär har och som är den officiella är
Jagarhar.se inget annat...

.com adressen innehåller istort sett samma info som GRS har på sin sida angående jagärhär.

MEN, det är jagarhar.se som är gruppens webbsida... det har jag skrivit många ggr..
Citera
2017-10-13, 17:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag är inte hysterisk, [...]
Detta kalkas att dra alla över en kam, och det är precis vad ni vill göra..
Men nu ljuger du igen. Du ljuger och sen blir du hysterisk när du inte kan förklara varför du ljuger och sen blir du tyst. Hela tiden. Du brister fullständigt i saklighet.

Du vet mycket väl att det är gruppens hela syfte, verksamhet och arbetsmetoder som ifrågasätts. Du har fortfarande INTE kunnat förklara HUR gruppens agerande kan anses vara förenligt med Facebooks regelverk. Se vidare mina inlägg här från den 16/9:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Jag upprepar samma fråga som jag redan ställt flera gånger: HUR kan gruppens agerande rimligen anses vara förenligt med Facebooks regler 3.6, 3.9 och 3.11?
Citera
2017-10-13, 17:34
Medlem
Citat:
Den adressen som jagärhär har och som är den officiella är
Jagarhar.se inget annat...

.com adressen innehåller istort sett samma info som GRS har på sin sida angående jagärhär.

MEN, det är jagarhar.se som är gruppens webbsida... det har jag skrivit många ggr..

Det står faktiskt gruppens # på sidan, och jag har läst många gånger att om #jagärhär står med så är det från den riktiga gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in