Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 15:20
Medlem
Arg Blatte om jagärhär - gammal men tål ses igen,

https://youtu.be/_0yjYYx2TMY

Mycket skärmdumpar på medlemmars kommentarer
Citera
2017-10-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Haha, jag blev nog lite tårögd när jag läste det där motivationstalet Det är som om de lever i en bubbla och allt utanför denna bubbla ter sig hotfullt och fullkomligt livsfarligt för dem. Det är rasism, nazism, hat och hot, brunsmetande och kloaker. Vilka jävla korkekar alltså Det blir väldigt svårt att ta dem seriöst när de låter så där, jag får verkligen sektvibbar.

Och glöm inte: Vad det gäller Mina Dennert - En för alla, all för en! Jag tror fan William "Braveheart" Wallace hade blivit gråtmild för mindre Frrrrreeeeedom!

Inlägget har tagits bort verkar det som?

Ja, alla som är kritiska utmålas som rasister. Verkar det
Citera
2017-10-13, 15:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det går snabbt utför nu.

Nu har JÄHvulens lakejer även kommits på med att näthata mot den 14-åriga tjej som begick det otroligt omoraliska brottet att bli sexofredad av talesmannen för Sveriges hazarer.

Med lite tur så kan JÄHvulen få det extremt svårt med att överleva det PR-fiasko som kommer med kölvattnet efter det.

Jag har svårt att tro att Mina Dennert kommer att släppa sin guldkalv utan kamp. Det måste vara ett drömjobb för en journalist att hitta en sådan här födkrok i en tid av mediedöd och allt fler sparkade journalister. Hon har ju dessutom som fd journalist totalt oreserverad uppbackning i media.

Med det sagt så tror jag att sekten nu avslöjats i de flesta "vanliga" svenskars ögon. Att gå ut och försvara en dömd sexbrottsling som förgripit sig på en 14-åring är för magstarkt för medelsvensken. Där gick nog gränsen. Det var utomordentligt synd att det inte togs en skärmdump på sexbrottslingens inlägg innan han raderade det. Det var tydligen 163 stycken från #jagärhär som "gillat" inlägget på den korta tid det låg uppe inan radering.

Fanns Mina Dennerts namn med bland dessa hade det varit en bomb som inte gått att skoja bort. Men det lär vi aldrig få veta tyvärr.
Citera
2017-10-13, 15:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har svårt att tro att Mina Dennert kommer att släppa sin guldkalv utan kamp. Det måste vara ett drömjobb för en journalist att hitta en sådan här födkrok i en tid av mediedöd och allt fler sparkade journalister. Hon har ju dessutom som fd journalist totalt oreserverad uppbackning i media.

Med det sagt så tror jag att sekten nu avslöjats i de flesta "vanliga" svenskars ögon. Att gå ut och försvara en dömd sexbrottsling som förgripit sig på en 14-åring är för magstarkt för medelsvensken. Där gick nog gränsen. Det var utomordentligt synd att det inte togs en skärmdump på sexbrottslingens inlägg innan han raderade det. Det var tydligen 163 stycken från #jagärhär som "gillat" inlägget på den korta tid det låg uppe inan radering.

Fanns Mina Dennerts namn med bland dessa hade det varit en bomb som inte gått att skoja bort. Men det lär vi aldrig få veta tyvärr.
Var har du hittat den uppgiften?

Oavsett tror jag inte att Mina Dennert fanns bland dem som kommenterade. Så korkad är hon inte.
Citera
2017-10-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Oavsett tror jag inte att Mina Dennert fanns bland dem som kommenterade. Så korkad är hon inte.

Står 162 gillande på skärmdumpar i KJ:s artikel:

http://katerinamagasin.se/ladies-pro...sexbrottsling/
Citera
2017-10-13, 15:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Inlägg från användaren Gizur i tråden som ligger i AB&K. Enligt medlemmen Grisbrottaren var det så mycket som 170 stycken innan inlägget försvann. Tyvärr kan jag ju inte bekräfta detta eftersom det är raderat, men både Gizur och Grisbrottaren anser jag vara medlemmar med hög trovärdighet.

Nej, jag tror inte heller att Mina D var med bland de 163 st som "gillade" inlägget, det var lite raljant av mig att skriva så. Hon är smartare än så, som sagt.
Citera
2017-10-13, 15:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Står 162 gillande på skärmdumpar i KJ:s artikel:

http://katerinamagasin.se/ladies-pro...sexbrottsling/
Det finns ingenting som säger att det bara var #jagärhär som var aktiva på Arif Moradis personliga Facebooksida. Arif Moradi var aktiv på sidor såsom "stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar" och VISU (vilka samlar tiotusentals anhängare). Han uttalade sig som företrädare för Ung i Sverige. Han var också aktiv inom kyrkan.

Hur många vänner han hade registrerat vet jag inte men han var oerhört aktiv på sociala medier. Det fanns således en stor krets personer utanför #jagärhär som potentiellt skulle kunna uttala sitt stöd för honom.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-10-13 kl. 15:49.
Citera
2017-10-13, 16:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att Mina Dennert kommer att släppa sin guldkalv utan kamp.

Det är ju dock kutym att "the captain goes down with the ship", så...

Citat:
Med det sagt så tror jag att sekten nu avslöjats i de flesta "vanliga" svenskars ögon. Att gå ut och försvara en dömd sexbrottsling som förgripit sig på en 14-åring är för magstarkt för medelsvensken. Där gick nog gränsen.

Vi får hoppas det. Jag tänker använda detta för att propsa på alla mina vänner som är med i JÄHvulens playground, att lämna den sandlådan, innan jag börjar se mina vänner som lika stora kålsupare som NMR är.

Detta ärende är en sån där härlig "brytpunkt" som om den används på rätt sätt, kan SÄNKA JÄHvulen.

Citat:
Det var utomordentligt synd att det inte togs en skärmdump på sexbrottslingens inlägg innan han raderade det.

Vi måste bli bättre på att kopiera och arkivera sådana saker.
Citera
2017-10-13, 16:20
Medlem
Jo, jag fattar, nu går ni bananas över att några, hela 22st, enskilda privatpersoner av nästan 76000st har skrivit på en privat fb sida.
För er självklart så dömer ni e hel grupp som inte visste om vad några skrev.
Ni nämner att någon blev avstängd från jobbet, det har INGEN i jagärhär gruppen del i.

Som jag har skrivit en hel del gånger förut. Vad enskilda personer gör på FB är deras sak.
Inte gruppen som bestämmer detta.
Jag blev mycket förvånad som ni kanske märkte när nån skrev om det här.
Skrev också att den tråden hade jag inte sett och har fortfarande inte sett förutom de skärmdumpar som finns.
Lamotte, journalisten, som har skrivit ett långt inlägg och anklagar gruppen hade identifierat 22st.
Beklagligt att 22st skrivit.
Det är 22st av nästan 76 000 medlemmar.. Och ni går bananas. INGEN i gruppen har sagt eller nämnt att någon skulle gå in på en privatsida och skriva. INGEN. Speciellt inte en dömd brottsling.
Vi försvarar inga dömda brottslingar. Om någon hävdar det så är det lögn

De privatsidor som gruppen går in på kan vara kända personers fb tex. Men inte annars
Citera
2017-10-13, 16:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Jo, jag fattar, nu går ni bananas över att några, hela 22st, enskilda privatpersoner av nästan 76000st har skrivit på en privat fb sida.
För er självklart så dömer ni e hel grupp som inte visste om vad några skrev.
Ni nämner att någon blev avstängd från jobbet, det har INGEN i jagärhär gruppen del i.

Som jag har skrivit en hel del gånger förut. Vad enskilda personer gör på FB är deras sak.
Inte gruppen som bestämmer detta.
Jag blev mycket förvånad som ni kanske märkte när nån skrev om det här.
Skrev också att den tråden hade jag inte sett och har fortfarande inte sett förutom de skärmdumpar som finns.
Lamotte, journalisten, som har skrivit ett långt inlägg och anklagar gruppen hade identifierat 22st.
Beklagligt att 22st skrivit.
Det är 22st av nästan 76 000 medlemmar.. Och ni går bananas. INGEN i gruppen har sagt eller nämnt att någon skulle gå in på en privatsida och skriva. INGEN. Speciellt inte en dömd brottsling.
Vi försvarar inga dömda brottslingar. Om någon hävdar det så är det lögn

De privatsidor som gruppen går in på kan vara kända personers fb tex. Men inte annars

Du verkar smått hysterisk uppriktigt sagt. Jisses vilket högt tonläge!

Varför är du så arg över att sanningen kommer fram?
Citera
2017-10-13, 16:31
Medlem
Citat:
Du verkar smått hysterisk uppriktigt sagt. Jisses vilket högt tonläge!

Varför är du så arg över att sanningen kommer fram?

Jag är inte hysterisk, inte förbannad heller.. 22st av nästan 76 000st medlemmar som har utan gruppens vetskap skrivit på en sida.

Och nu är hela gruppen anklagad.. det är rätt magstarkt. Tjugotvå stycken av nästan sjuttiosextusen människor.
Och då är det sanning. Vi försvarar aldrig brottslingar som är dömda. Aldrig..

Detta kalkas att dra alla över en kam, och det är precis vad ni vill göra..
Citera
2017-10-13, 16:37
Medlem
Nu är jagärhär inne på Janouch privata FB-sida och härjar:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1799923030
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in