Citat:
Ursprungligen postat av
kosto
Nej, jag behöver inte bevisa något som jag påstår. Det behöver man bara göra på en rättegång om man vill få rätt. Mitt namn duger gott här.
Dessutom är det svårt att bevis att jag inte betalar medlemsavgift. Vill du se en tom inbetalningstalong?
#Jagärhär är inte den där mystiska och farliga gruppen som du vill få alla att tro. Det är bara en helt vanlig väldigt snäll grupp som tröttnat på att galningarna tar upp all plats i nätets offentliga rum så att många andra inte vågar vara där. Galningarna sänker alltså yttrandefriheten på riktigt.
Om du verkligen menar allvar med "yttrandefrihet på riktigt" borde du stödja den gruppen för det är just "yttrandefrihet på riktigt" de vill och kommer att driva igenom på nätets offentliga rum. Nätet är inte vikt åt dessa erbarmliga näthatande personer utan det tillhör alla, låt då också alla få vara där!
#Jagärhär i vart fall för att stanna!
Du är medveten om att vi har spenderat 328 sidor här nu med att påvisa varför JÄH är just en grupp som i praktiken verkar för att begränsa yttrandefriheten och inte för att på något vis främja den. Vi har i tråden hundratals länkar, citat och analyser som stödjer detta, vi har till och med haft förespråkare för gruppen här som lyckats med konststycket att inte göra annat än att ställa den i ännu sämre dager när de försökt försvara den.
Om du då ska vara en av de som försvarar JÄH men samtidigt trycker hårt på att du inte behöver bevisa
något du påstår så förlorar du trovärdigheten. Då diskuterar du med känsloargument och antagelser enbart. Det finns det givetvis fler som gjort här i tråden, även bland oss JÄH-kritiker - skvaller och rykten förekommer och ska givetvis få förekomma.
Men var medveten om att ditt försvar inte har någon kredibilitet så länge du bedriver ett illa underbyggt sådant baserat på känsloargument. Och i en tråd som går ut på att syna en grupp i sömmarna ställer det givetvis höga krav på den som kommer in och försöker försvara den, åtminstone om personen hoppas upprätthålla någon form av trovärdighet i debatten.