Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#Jagärkär

Nej jag har inte påstått det fetade.

Om du med rappakalja menar att motverka hat och hot mm kan jag kanske ställa upp på det.
Måste också tillstå att när jag är tillfreds med mig själv känner jag inget behov att jävlas med andra och jag känner mig alltid tillfreds.

Ja, är man egenkär så är man. Och jagärkär går väl just ut på att beundra varandra istället för att diskutera och lyssna på vad någon säger.
Citera
2017-10-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Japp, såg detta nu.

Det roliga med JÄH är att gruppen är låst, de släpper bara in personer som inte gillar t.ex Lamotte eller andra sidor som anses som "höger" av JÄH. Och sen gnäller medlemmar i JÄH över att Lamotte blockar personer som bevisligen sysslar med näthat (HMF, hot och förtal).
Märklig sida den där som borde stängas ner illa kvickt, hatet gror på den plattformen. Det som är mest skrämmande är att den stöttas av folk med relativt stor makt...

Det är ganska lustigt att jagärhär-aktivister rumlar runt på andras sidor men har ingen egen offentlig jagärhär-sida. Lite fegt, faktiskt!
Citera
2017-10-24, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Ja, är man egenkär så är man. Och jagärkär går väl just ut på att beundra varandra istället för att diskutera och lyssna på vad någon säger.

Det är de förvisso också öppna med. Rätt långt bak i tråden framfördes invändningen:

Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Seriös meningsmotståndare? Ni i gruppen har ju ALDRIG diskuterat en enda sakfråga föredömligt.
Det är bara tramsiga ifrågasättanden av helt sansade och lättförståeliga inlägg, källor och analyser.

JÄHaren i tråden gav "svar på tal" ( ):

Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Gruppen har inte bildats för att disskutera sakfrågor.

Därför är det också lite svårsmält att JÄHare som Dennert åker runt och håller föredrag. Om vad, liksom? Vad skulle de ha för expertis? Deras enda egentliga idé eller koncept är att skicka ut nån nyttig idiot att skriva "Vi får inte glömma att inte alla afghaner är sexbrottslingar!" och sen ytterligare ett par hundra idioter för att ge den kommentaren tummen upp.

Det handlar ju inte om att "ta debatten", som det heter, utan medelst massivt spammande se till så att alla negativa fakta och argument försvinner, och debatten med dem.
Citera
2017-10-24, 23:07
Bannlyst
#Jagärhär

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du skrev det tidigare, nekar du till vad du själv skriver?
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Rappakalja som i fake news och/eller personangrepp på diverse kändisar från heminredningsprogram.
Du vet mycket väl vad jag menar men i klassisk sektmentalitet så förnekar du. Inte till din favör.

Och vad har det med JÄH att göra? Trams/off topic
Svårt att svara när man inte vet vad du menar med rappakalja. Jag tycker dock att mitt svar i länken var utsökt. Det som du kallar för off topic är en del av #Jagärhär och jag vill visa hur vi ofta svarar de som uttrycker sig illa. Detta är alltså ett sådant exempel om du inte förstod det förra gången:

Citat:
Måste också tillstå att när jag är tillfreds med mig själv känner jag inget behov att jävlas med andra och jag känner mig alltid tillfreds.

Om du vill veta mer hur vi jobbar kan du läsa min signatur.
Citera
2017-10-24, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Om du är kär skall du glädja dig med det och jag glädjer mig för dig. Men det är tyvärr OT så jag dristar mig till att baxa tillbaka på banan genom att säga att #Jagärhär ökat med 417 medlemmar idag (till nu) och är nu uppe i 76.047 st. Alltså 417 nya medlemmar som skall kasta sig ut i yttrandefriheten och i spalterna på nätet lugna diskussioner med olämpliga inlägg i det offentliga rummet.
Citera
2017-10-24, 23:15
Medlem
Citat:
Nej, jag behöver inte bevisa något som jag påstår. Det behöver man bara göra på en rättegång om man vill få rätt. Mitt namn duger gott här.

Dessutom är det svårt att bevis att jag inte betalar medlemsavgift. Vill du se en tom inbetalningstalong?

#Jagärhär är inte den där mystiska och farliga gruppen som du vill få alla att tro. Det är bara en helt vanlig väldigt snäll grupp som tröttnat på att galningarna tar upp all plats i nätets offentliga rum så att många andra inte vågar vara där. Galningarna sänker alltså yttrandefriheten på riktigt.

Om du verkligen menar allvar med "yttrandefrihet på riktigt" borde du stödja den gruppen för det är just "yttrandefrihet på riktigt" de vill och kommer att driva igenom på nätets offentliga rum. Nätet är inte vikt åt dessa erbarmliga näthatande personer utan det tillhör alla, låt då också alla få vara där!

#Jagärhär i vart fall för att stanna!

Du är medveten om att vi har spenderat 328 sidor här nu med att påvisa varför JÄH är just en grupp som i praktiken verkar för att begränsa yttrandefriheten och inte för att på något vis främja den. Vi har i tråden hundratals länkar, citat och analyser som stödjer detta, vi har till och med haft förespråkare för gruppen här som lyckats med konststycket att inte göra annat än att ställa den i ännu sämre dager när de försökt försvara den.

Om du då ska vara en av de som försvarar JÄH men samtidigt trycker hårt på att du inte behöver bevisa något du påstår så förlorar du trovärdigheten. Då diskuterar du med känsloargument och antagelser enbart. Det finns det givetvis fler som gjort här i tråden, även bland oss JÄH-kritiker - skvaller och rykten förekommer och ska givetvis få förekomma.

Men var medveten om att ditt försvar inte har någon kredibilitet så länge du bedriver ett illa underbyggt sådant baserat på känsloargument. Och i en tråd som går ut på att syna en grupp i sömmarna ställer det givetvis höga krav på den som kommer in och försöker försvara den, åtminstone om personen hoppas upprätthålla någon form av trovärdighet i debatten.
Citera
2017-10-24, 23:34
Medlem
Citat:
Om du är kär skall du glädja dig med det och jag glädjer mig för dig. Men det är tyvärr OT så jag dristar mig till att baxa tillbaka på banan genom att säga att #Jagärhär ökat med 417 medlemmar idag (till nu) och är nu uppe i 76.047 st. Alltså 417 nya medlemmar som skall kasta sig ut i yttrandefriheten och i spalterna på nätet lugna diskussioner med olämpliga inlägg i det offentliga rummet.

Viärhär har 867 000 medlemmar nu. Alla har dock ännu inte hunnits skriva in pga kölistan.
Citera
2017-10-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det är de förvisso också öppna med. Rätt långt bak i tråden framfördes invändningen:

Därför är det också lite svårsmält att JÄHare som Dennert åker runt och håller föredrag. Om vad, liksom? Vad skulle de ha för expertis? Deras enda egentliga idé eller koncept är att skicka ut nån nyttig idiot att skriva "Vi får inte glömma att inte alla afghaner är sexbrottslingar!" och sen ytterligare ett par hundra idioter för att ge den kommentaren tummen upp.

Det handlar ju inte om att "ta debatten", som det heter, utan medelst massivt spammande se till så att alla negativa fakta och argument försvinner, och debatten med dem.

Ja, jag undrar också. Vad är det för expertis hon menar sig ha? Hur man spammar kommentarsfält?

Kanske är det detta med Kent-pengarna som stigit henne åt huvudet?
Citera
2017-10-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Ja, jag tycker också detta är förbryllande. Hon satt hemma och skrev lite hashtags mot näthat och plötsligt har det växt till ett hopkok till kringvandrande cirkus mot rasism med mera. Det är framförallt stötande om det ska börja drivas runt med skattepengar. Men det här är kanske typ Bah Kuhnkes våta dröm? En hjälp att driva oliktänkande bort från Facebook och andra ställen de kan påverka valboskapen på.
Citera
2017-10-25, 02:10
Medlem
"Varje hatiskt inlägg, varje hatisk grupp, kräver hundratals anmälningar för att noteras av Facebook. Det finns tusentals sidor bara på vårt språk, och miljoner och åter miljoner kommentarer." skriver Mina Dennert.

https://www.svt.se/opinion/varfor-ta...-fran-facebook

Apropå ingenting alltså. Typ massanmälningar...
Citera
2017-10-25, 02:14
Medlem
"En som hyllat #jagärhär är Henrik Schyffert, som fått stöd när han uttalat sig mot rasism. I ett Facebookinlägg skrev han: ”Att vakna i morse och läsa allt ert stöd och kärlek gjorde mig helt skakad.” ”Ni gör jätteskillnad här.”

https://www.aftonbladet.se/svenskahj...tet-fran-natet

Hm, men är inte Schyffert känd för EXTREMT grovt språk på t ex Twitter? Dvs är inte han själv en "näthatare"?
Citera
2017-10-25, 08:56
Moderator
Tinuviels avatar
Nu har gangrapesweden en pågående konflikt med #jagärhär men den här skärmdumpen tycker jag är intressant:
https://twitter.com/gangrapesweden/s...41469903835138

Efter att ha läst Facebooks regelverk så håller jag med om den fara som Jerlerup enligt skärmdumpen beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in